НАУКОВА ШКОЛА ПРОФЕСОРА В.І. ЛОЗОВОЇ ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

Автор(и)

  • S. ZOLOTUXINA
  • O. GNIZDILOVA

Ключові слова:

наукова школа, науковий лідер, дослідницький колектив, пізнавальна активність

Анотація

У статті висвітлено теоретичні здобутки і досвід професора В.І. Лозової як засновника та керівника наукової дидактичної школи, яка є ефективною формою професійно-особистісного зростання науково-педагогічних кадрів, проаналізовано її науково-педагогічну діяльність як автора численних наукових публікацій, керівника дисертаційних досліджень, члена спеціалізованих учених рад. Констатовано, що наукова школа професора В.І. Лозової сприяє розвитку педагогічної освіти в Україні, утвердженню педагогіки як затребуваної науки про виховання і навчання на основі спеціально організованої діяльності з формування пізнавальної активності та самостійності учнівської і студентської молоді. Встановлено напрями педагогічного пошуку наукової школи В.І. Лозової: проблема формування пізнавальної активності, використання проблемного навчання; питання дидактики загальноосвітньої та вищої школи; особливості використання наочності у навчанні; аспекти управлінської діяльності у загальноосвітніх навчально-виховних закладах; особливості професійної підготовки педагогічних кадрів.

Посилання

Hnizdilova O.A. (2007). Naukovo-pedahohichna shkola profesora V.I. Lozovoi [Scientific and pedagogical school of professor V. Lozova] // Imidzh suchasnoho pedahoha – Image of AModern Pedagogue, 9-10 (78-79), P. 40-44. [in Ukrainian].

Hnizdilova O.A. (2011). Naukovi shkoly vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv Skhidnoi Ukrainy KhKh stolittia: teoriia, dosvid, perspektyvy: monohrafiia [Scientific schoolsof Eastern Ukrainian higher educational institutions in the 20th century]. Poltava : PNPU imeni V.G. Korolenkо. – 388 p. [in Ukrainian].

Kafedra zahalnoi pedahohiky ta pedahohiky vyshchoi shkoly: mynule i suchasnist [Board of general pedagogy and pedagogy of higher education: past and present] / [L. Zelenska, O. Bashkir, S. Vasylieva ta in.; za zah. red. S. Zolotukhinoi]. – Kh.: TOV «Shchedra sadyba plius», 2015. – 156 p. [in Ukrainian].

Naukovi shkoly Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Skovorody: kolektyvna monohrafiia [Scientific schools of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University] (2014) / Za zah. red. I. Prokopenka. – Kh.: KhNPU imeni HS. Skovorody. – 324 p. [in Ukrainian].

Profesory Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S.Skovorody [Professors of scientific schools of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. (2006). Kh.: Vydavnychyi dim «Vidomi imena». – P.67. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-21

Як цитувати

ZOLOTUXINA, S., & GNIZDILOVA, O. (2021). НАУКОВА ШКОЛА ПРОФЕСОРА В.І. ЛОЗОВОЇ ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (2), 27–36. вилучено із https://upepnpu.pnpu.edu.ua/article/view/244632

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ