ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЯ В АРХІТЕКТУРНІЙ ОСВІТІ: ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ АРХІТЕКТОРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • M. HABREL
  • O. KAYDANOVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2017.1.201310

Ключові слова:

архітектура, архітектурно-просторове проектування, професійна компетентність, бакалавр, магістр архітектури

Анотація

У статті розглянуто сучасну ситуацію в архітектурній освіті, науці та практиці щодо посилення професіоналізації підготовки архітекторів відповідно до актуальних потреб соціального розвитку, структуровано архітектурно-просторові завдання майбутньої професійної діяльності випускників. Представлено професійну компетентність архітектора як складну, інтегровану, поступово сформовану синергетичну систему знань, навичок, особистісних якостей, досвіду, людських та професійних цінностей, що є основою його професійної культури, професійної та особистої готовності до творчої роботи та творчого застосування набутих знань і навичок у конкретній галузі. Окреслено систему професійних компетентностей і кваліфікаційних вимог до магістра та бакалавра архітектури, визначено педагогічні напрями формування готовності студентів до плідної самореалізації у архітектурній сфері. Головним орієнтиром успішної професіоналізації в архітектурній освіті визначено відповідність змісту і технологій фахового навчання потребам професійної практики архітектурного виробництва.

Посилання

National Architectural Accrediting Board. Accreditation information. NAAB. 2014. URL: http://www.naab.org/accreditation/home.

Asjejev Ju. S. Profesija – arkhitektor. Kyjiv : Budiveljnyk, 1991. 104 s.

Derzhavni standarty profesijnoji osvity: teorija i metodyka : monoghrafija / za red. N. Gh. Nychkalo. Khmeljnycjkyj : TUP, 2002. 334 s.

Dovidnyk kvalifikacijnykh kharakterystyk profesij pracivnykiv. Vyp. 64. Budiveljni, montazhni ta remontno-budiveljni roboty. URL: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1041.9178.0.

Pro arkhitekturnu dijaljnistj : Zakon Ukrajiny vid 20.05.1999 No. 687-XIV. Verkhovna Rada Ukrajiny. URL: http:// zakon4.rada.gov.ua/ laws/show/687-14.

Kompetentnisnyj pidkhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrajinsjki perspektyvy: Biblioteka z osvitnjoji polityky / pid zagh. red. O. V. Ovcharuk. K. : K.I.S., 2004. 112 s.

Marder A. P. Arkhitektura : korotkyj slovnyk-dovidnyk. Kyjiv : Budiveljnyk, 1995. 336 s.

Posacjkyj B. S. Osnovy urbanistyky. Terytorialjne ta prostorove proektuvannja : navch. posib. Ljviv : Vyd-vo Ljviv. politekhniky, 2011. 368 s.

Soglashenie MSA po rekomenduemym mezhdunarodnym standartam professionalizma v arkhitekturnoy praktike. URL: http://www.aia.org/ aiaucmp/groups/aia/documents/document/aias076150.pdf.

Tovbych V. V., Sysojlov M. V. Arkhitektura: mystectvo ta nauka. T.1.: Stanovlennja ta rozvytok procesiv i javyshh arkhitektury. K. : Svidler, 2007. 1020 s.

Khartiya Yu Nye SKO – MSA Arkhitekturnogo Obrazovaniya : tekst prinyat XXII Generalnoy assambleey MSA (Berlin, iyul 2002 g.). URL: http://www.uia-architectes.org/.

Shimko V. T. Arkhitekturno-dizaynerskoe proektirovanie : osnovy teorii. M. : Arkhitektura-S, 2009. 408 s.

##submission.downloads##

Як цитувати

HABREL, M., & KAYDANOVSKA, O. (2018). ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЯ В АРХІТЕКТУРНІЙ ОСВІТІ: ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ АРХІТЕКТОРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (1), 38–51. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2017.1.201310

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ