СИСТЕМА МЕТОДІВ І ЗАСОБІВ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО ПРАКТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ

Автор(и)

  • O. MAIEVSKA

Ключові слова:

система педагогічних методів, художньо-практична компетентність, учні, формування компетентності

Анотація

У статті пропоновано систему методів і засобів формування художньо-практичної компетентності дітей. Визначено структуру системи методів і засобів формування художньо-практичної компетентності дітей на уроках трудового навчання та образотворчого мистецтва. Актуальні для поставленого завдання методи розділено на дві великі групи – основні, які складаються із словесних та наочних, і допоміжні, куди входять практичні та інтерактивні, інноваційні. Відібрані методи укладено в схему, де продемонстровано чинники, на формування яких впливає комплексне застосування представлених методів. Уперше визначено чотири компоненти художньо-практичної компетентності учнів 5-7 класів – когнітивний, діяльнісний, мотиваційний, аксіологічний, відповідно до яких запропоновано форми роботи з дітьми.
З’ясовано у ході дослідницької роботи , що обрані методи, застосовані системно, сприятимуть формуванню в дітей художньо-практичної компетентності, яка передбачає створення нешаблонних унікальних арт-речей. Оскільки для учнів цього віку важливо отримувати швидкий результат, відчувати впевненість у тому, що їхня творча робота є найкращою, корисною, потрібною, красивою, та важливо виховати в дітей повагу не тільки до своєї творчої праці, а й до праці інших, вміння оцінити вкладені матеріальні, трудові та часові ресурси. Поєднання різних груп методів навчання на уроках зможе не тільки зацікавити вихованців, але й принести справжню естетичну насолоду від процесу діяльності. Для втілення цих ідей учитель має бути висококласним психологом, щоб виявити і підтримати будь-які творчі починання дитини, розвивати індивідуальні таланти й уподобання особистості.
У публікації надано рекомендації вчителям щодо застосування в роботі зазначених методів для системного навчання учнів і якісного засвоєння ними матеріалу, технічних прийомів та використання засобів творчої самореалізації. Художньо-практична компетентність дітей дасть змогу особистості відчувати себе учасником культуротворчості, сформувати мистецький світогляд.

Посилання

Dolgova O. Vikoristannya іgrovikh form na urokakh obrazotvorchogo mistetstva [Use of the game forms on the lessons of fine arts]. URL: https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-igrovihform-na-urokah-obrazotvorcogo-mistectva-19984.html

Kornіenko A. Metodi formuvannya sotsіalnoi kompetentnostі pіdlіtkіv u gurtkakh khudozhno-estetichnogo napryamu u pozashkіlnikh navchalnikh zakladakh [Methods of formation of social competence of adolescents in circles of artistic and aesthetic direction in extracurricular educational institutions]. URL: http://lib.iitta.gov.ua/4206/1/19_Kornienko.pdf

Luzhna O. Formuvannja kljuchovykh kompetentnostej na urokakh khudozhnjoji kuljtury [Formation of key competencies in arts lessons]. URL: https://sites.google.com/site/kalush10shkola/naukovo-metodicna-robota/formuvanna-klucovihkompetentnostej-na-urokah-hudoznoie-kulturi

Metody j zasoby navchannja [Methods and means of training]. URL: https://pidruchniki.com/12281128/pedagogika/metodi_zasobi_navchannya

«Mystectvo» jak odyn iz gholovnykh predmetiv u shkoli [«Art» as one of the main subjects in the school]. URL: https://osvita.ua/school/reform/53347/

Oghljad interaktyvnykh metodiv [Overview of interactive methods]. URL: http://multycourse.com.ua/ua/page/19/69.

Palamarchuk V. Jak vyrostyty intelektuala. – Ternopilj : Navchaljna knygha – Boghdan, 2000. – 152 s.

Rezuljtaty opytuvannja 5-11-klasnykiv pro systemu osvity v Ukrajini [The results of a survey of 5-11-class teachers about the education system in Ukraine]. URL: http://osvitanova.com.ua/posts/1706-rezultaty-opytuvannia-5-11-klasnykiv-pro-systemu-osvity-vukraini?fbclid=IwAR25SQggOSGw-HQ52sw8lq7JF3BEz5Bg pFpv6gB1I2XFZlE-aa7WUvhlgwM.

Rudnycjka O. Pedaghoghika: zaghaljna ta mystecjka [Pedagogy: general and artistic]. – Ternopilj : Navchaljna knygha – Boghdan, 2005. – 360 s.

Formuvannja zhyttjevoji kompetentnosti molodshykh shkoljariv [Formation of vital competence of junior pupils]. URL: https://vipsoft.blob.core.windows.net/contest/05b1184165a6f75bf2e8cdba4ef5f03b.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Як цитувати

MAIEVSKA, O. (2021). СИСТЕМА МЕТОДІВ І ЗАСОБІВ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО ПРАКТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (4), 77–82. вилучено із https://upepnpu.pnpu.edu.ua/article/view/245116

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ