РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧІВ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ

Автор(и)

  • L. LEBEDYK
  • L. KRAVCHENKO

Ключові слова:

професійна культура, майбутній викладач економіки, магістратура, загальні і спеціальні компетенції, професіографічні методики

Анотація

Метою статті визначено систематизацію основних компетенцій майбутніх викладачів (загальних і професійних), вимог до його особистості, які мають становити основу змісту педагогічної підготовки в умовах магістратури. Завданнями дослідження стали: дослідити зміст загальних (ключових) і спеціальних (професійних) компетенцій майбутніх викладачів; сформулювати вимоги до особистості майбутнього викладача (на прикладі викладача економіки); застосувати професіографічні методики для визначення готовності майбутнього викладача до виконання професійних завдань.
У статті розглянуто загальні (необхідні людині для соціалізації в реальному житті) та професійні компетенції – для виконання спеціальних функцій. Зясовано, що загальні компетенції формуються у процесі неперервної освіти людини, спеціальні – у процесі професійної підготовки (професійної освіти, підвищення кваліфікації, післядипломної освіти, стажування тощо).
З’ясовано, що професіограма має містити характеристику основних видів професійної діяльності майбутнього викладача економіки: професійна орієнтація і адаптація студентів; діагностика професійної підготовки, вихованості і розвитку студентів; керівництво науковою творчістю студентів; проектування дидактичної системи; дидактичне і методичне наповнення навчання; здійснення навчально-виховного процесу; науково-дослідна діяльність; самоосвіта і підвищення кваліфікації. Зважаючи на типові професійні завдання діяльності майбутнього викладача економіки, доповнено професіограму якостями: сприяння появі мотивації навчання студентів; діагностика і прогнозування розвитку особистості і колективу студентів; розробка методики навчання, у т.ч. мережної; керівництво науковою творчістю студентів; формування професійних умінь, навичок і способів діяльності студентів; дидактичне і методичне забезпечення навчання; перевірка й оцінювання поточних результатів засвоєння навчального матеріалу; контроль і оцінювання професійних умінь і навичок студентів; психокорекція професійного розвитку студента; сприяння розвитку самоуправління в групі; професійне виховання, конструювання навчально-виховного середовища.

Посилання

Albukhanova-Slavskaya K. A. Strategiya zhizni [Life strategy]. M.: Mysl, 1991. 299 s.

Babenko T. Formuvannja profesijnoji kuljtury pedaghogha [Formation of a professional culture of a teacher]. Naukovi zapysky. Serija: Pedaghoghichni nauky. Vypusk 140. Kirovoghrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2015. S. 31-34.

Ghrynjova V. Formuvannja pedaghoghichnoji kuljtury majbutnjogho vchytelja (teoretychnyj ta metodychnyj aspekt) [Formation of the pedagogical culture of the future teacher (theoretical and methodical aspect)]: monoghrafija. Kharkiv : Osnova, 1998. 300 s.

Kravcov V. O. Teoretychni aspekty interpretaciji zmistu profesijnoji kuljtury vchytelja [Theoretical aspects of the interpretation of the content of the teacher's professional culture]. Naukovi zapysky. Serija: Pedaghoghichni nauky. Vypusk 54. Kirovoghrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka, 2004. S. 81-85.

Lebedyk Lesja. Formuvannja zaghaljnykh i profesijnykh kompetencij jak osnovy profesijnoji kuljtury maghistriv ekonomiky [Formation of general and professional competences as the basis of professional culture of masters of economics]. Molodj i rynok. 2009. # 2 (49). C. 145–150.

Streljnikov V. Ju. Pedaghoghichna kuljtura – osnova imidzhu suchasnogho pedaghogha [Pedagogical culture is the basis of the image of a modern educator]. Imidzh suchasnogho pedaghogha. 2000. # 4–5. C. 6–8.

Streljnikov Viktor. Rozvytok proektuvaljnoji majsternosti vykladacha jak skladovoji jogho profesijnoji kuljtury [Development of the design skills of the teacher as part of his professional culture]. Molodj i rynok. 2009. # 2 (49). C. 20–24.

Streljnikov V. Ju. Teoretyko-metodologhichni osnovy formuvannja dukhovnoji kuljtury majbutnjogho vchytelja [Theoretical and methodological foundations of the formation of the spiritual culture of the future teacher]. Naukovi zapysky Berdjansjkogho derzhavnogho pedaghoghichnogho universytetu. Serija «Pedaghoghichni nauky» : zb. nauk. pr. Vyp. 2. Berdjansjk : BDPU, 2016. C. 38–43.

Tovkanecj Gh. V. Formuvannja pedaghoghichnoji kuljtury majbutnjogho vchytelja v umovakh modernizaciji: metodologhichnyj i metodychnyj aspekty [Formation of the pedagogical culture of the future teacher in the conditions of modernization: methodological and methodical aspects]. Monoghrafija. Mukachevo: MDU, 2017. 233 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Як цитувати

LEBEDYK, L., & KRAVCHENKO, L. (2021). РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧІВ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (4), 46–53. вилучено із https://upepnpu.pnpu.edu.ua/article/view/244996

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ