CLOUD TECHNOLOGIES AND THEIR WAYS OF USE IN THE PROCESS OF PREPARATION OF THE FUTURE TEACHERS OF LABOR EDUCATION
Ключові слова:
хмарні технології, сервіси Google, професійна підготовка майбутніх учителів трудового навчанняАнотація
У статті розглядаються аспекти застосування хмарних технологій у навчальному процесі професійної підготовки в університеті. Проаналізовано основні особливості системи Google Apps for Education та ключові служби Google, які допомагають студентам навчатися, вдосконалювати свої навички та здібності, а також сприяють професійному зростанню майбутніх учителів трудового навчання.
Зазначено, що використання хмарних технологій у навчальному процесі вивчається широким колом місцевих та зарубіжних науковців. Ці технології можуть бути широко використані у професійній діяльності майбутніх учителів трудового навчання, а саме: G-mail, Документи Google, Сайти Google, блоги та Google Академію. Розкрито особливості використання хмарних сервісів при підготовці майбутніх учителів трудового навчання на факультеті технологій та дизайну, які застосовуються під час лабораторних занять з дисципліни «Основи інформаційних технологій». Говорячи про хмарні технології, не можливо не сказати про сайти, тому що багато вчителів трудового навчання мають особисті сайти, на яких вони представляють навчальні матеріали, різні майстер-класи, банки ідей, методичну скарбницю, яка містить розробки уроків і позакласних заходів, цікаві дидактичні матеріали, фото робіт учнів тощо.
Визначено, що хмарні технології пропонують альтернативу традиційним формам організації навчання, створюючи можливість особистого навчання, інтерактивних занять і колективного навчання, адже вони стимулюють інноваційні процеси, радикально змінюють навчальне середовище, роблять освіту більш доступною, мобільною, забезпечують спільний і безперервний доступ студентів до інформаційних освітніх ресурсів та сприяють формуванню віртуальних спільнот. Використання подібних сервісів у процесі підготовки майбутнього вчителя трудового навчання не тільки спрощує доступ до документів, але й зацікавлює, активізує роботу майбутнього фахівця, дає змогу отримати навички співпраці в команді при підготовці спільного проекту.
Посилання
Arkhipova T. L. Tekhnolohii «khmarnykh obchyslen» v osvitnikh zakladakh [Technologies of «cloud computing» in educational institutions] // Khmarni tekhnolohii v osviti. Materialy Vseukrainskoho naukovo-metodychnoho Internet-seminaru (Kryvyi Rih – Kyiv – Cherkasy – Kharkiv, 21 hrudnia 2012 r.). Kryvyi Rih: Vydavnychyi viddil KMI, 2012. – S.72.
Bykov V. Yu. Khmarni tekhnolohii i novi funktsii IKT pidrozdiliv osvitnikh i naukovykh ustanov [Cloud technologies and new ICT functions units of educational and scientific institutions] / V. Yu. Bykov // Informatsiini tekhnolohii v osviti. – №10. – 2011. – S. 8–23.
Vakaliuk T. A. Mozhlyvosti vykorystannia khmarnykh tekhnolohii v osviti [Possibilities of using cloud technologies in education] / T. A. Vakaliuk // Aktualni pytannia suchasnoi pedahohiky. Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Ostroh, 1-2 lystopada 2013 roku). – Kherson : Vydavnychyi dim «Helvetyka», 2013. – C. 97–99.
Lytvynova S. H. Khmarni tekhnolohii yak zasib rozbudovy innovatsiinoi shkoly [Cloud technologies as a means of building an innovation school] [Elektronnyi resurs] / S. H. Lytvynova. – http://www.zoippo.zp.ua/pages/el_gurnal/pages/vip14.html
Ocadchyi V. V. Vykorystannia Internet-resursiv dlia profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Use of Internet resources for the training of future teachers] : navch.-metod. pocib. / V. V. Ocadchyi. – Melitopol : PVTs MDPU, 2011. – 116 c.
Mintii I. S. Vykorystannia Dokumentiv Google yak umova optymizatsii spilnoi roboty [Use of Google Docs as a condition for collaborative optimization] / I. S. Mintii // Teoriia ta metodyka elektronnoho navchannia. – Kryvyi Rih : Vydavnychyi viddil NMetAU, 2015. – Tom I. – S. 150–154.
Seidametova Z. S. Khmarni servisy v osviti [Cloud services in education] / Z. S. Seidametova, S. N. Sieitveliieva // Informatsiini tekhnolohii v osviti. – 2011. – № 9. – S. 105–111.
Alec Bodzin The Inclusion of Environmental Education in Science Teacher Education. USA: Springer, 2010. – 352 p.
Bruce Drushel Information and New Media Technology. New York: Continuum International Publishing Group, 2011. – 278 p.