УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Автор(и)

  • O. PALEKHA

Ключові слова:

самостійна позааудиторна робота, майбутні вчителі іноземної мови, умови організації, заклади вищої освіти

Анотація

У статті на основі детального вивчення технології організації самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови у вищих навчальних закладах Великої Британії визначено педагогічні умови її ефективної реалізації. Під зовнішніми умовами розглянуто розробку єдиної стратегії організації самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови на рівні закладу вищої освіти, факультету, кафедри, мовного центру та створення оптимального навчального середовища. Внутрішньою умовою ефективної організації самостійної позааудиторної роботи визначено позиціонування майбутнього вчителя іноземної мови як активного суб’єкта здобуття знань, умінь і навичок поза аудиторією, який вирізняється особистісними характеристиками, специфічними вміннями та навичками. З урахуванням визначених умов ефективної організації самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови у закладах вищої освіти Великої Британії, які відповідно до об’єктивної чи суб’єктивної їх обумовленості поділено на дві групи – зовнішні та внутрішні, зясовано, що зовнішні педагогічні умови передбачають: розробку єдиної стратегії організації самостійної роботи на рівні університету, факультету, кафедри, мовного центру та врахування принципу автономії функціонування вишів; створення ефективного навчального середовища, що представлено як матеріальні ресурси, кадрові ресурси, навчально-методичні та інформаційні ресурси, ресурси контролю та оцінювання. Внутрішньою педагогічною умовою технології ефективної організації самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови визначено позиціонування студента як активного суб’єкта навчального процесу.

Посилання

Maly`xin O. V. Organizaciya samostijnoyi navchal`noyi diyal`nosti studentiv vy`shhy`x pedagogichny`x navchal`ny`x zakladiv: teorem.-metod. aspekt [Organization of Independent Learning of Students of Higher Educational Institutions : Theoretical and Methodical Aspects] : monografiya / Oleksandr Volody`my`rovy`ch Maly`xin. – Kry`vy`j Rig : Vy`davny`chy`j dim, 2009. – 307 s.

Palexa O. M. Organizaciya sаmоstijnoyi pozaaudy`tornoyi roboty` majbutnix uchy`teliv inozemnoyi movy` u vy`shhy`x navchal`ny`x zakladax Vely`koyi Bry`taniyi [Organization of Independent Learning of Future Foreign Language Teachers at Higher Educational Institutions of Great Britain]: dy`s... kand. ped. nauk : 13.00.04 / Palexa Ol`ga My`kolayivna. – Ky`yiv, 2016. – 264 ark.

Allford D. Language, Autonomy and the New Learning Environments / Douglas Allford, Norbert Pachler. – Peter Lang, 2007. – 292 p.

Benson Ph. Teaching and Researching Autonomy in Language Learning : Applied Linguistics in Action / Phil Benson, William Grabe, Fredricka L. Stoller. – Pearson Education, 2001. – 260 p.

Burns A. The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education. Books for Language Teachers / Anne Burns, Jack C. Richards. – Cambridge : University Press, 2009. – 325 p.

Gibbs G., Habeshaw T. An Introduction to Assessment: Induction Pack 4 / G. Gibbs, T. Habeshaw. – Birmingham, Standing Conference on Educational Development ., 1990. – P. 8.

Harvey-Smith V. Fostering Independent learning. Practical Strategies to promote Student Success / Virginia Harvey-Smith, Loise A. Chickie-Wolfe. – New York ; London : The Guilford Press, 2007. – 256 p.

Holec H. Autonomy and Foreign Language Learning / H. Holec. – Oxford : Pergamon, 1981. – 64 p.

Independent Learning. Literature Review. Learning and Skills Network / B. Meyer,N. Haywood, D. Sachev, S. Faraday ; Department for Children, Schools and Families. – 2008. – 72 p.

Keefe J.W. Student Learning Styles – Diagnosing and Prescribing Programs / JamesW. Keefe. – Reston, VA: National Association of Secondary Schools Principles. –1979. – 57 p.

Kesten C. Independent Learning / C. Kesten. – Saskatchewan : Saskatchewan Education,1987.

Learner Difference in Independent Language Learning Contexts [Electronic resource] /Stella Hurd // Ciel Language Support Network. – Electronic text data. – 2012. – Mode of access: https://www.llas.ac.uk/resources/gpg/1573

MacBeath J. Learning for Yourself: Supported Study in Strathclyde Schools /John MacBeath. – Strathclyde : Strathclyde Regional Council., 1993. – 97 p.

McDonough S., Archibald A. Learner Strategies: An Interview with Steven McDonough /S. McDonough., Archibald A // ELT Journal. – 2006. – Vol. 60. – P. 63–70.

Petty G. Teaching Guide : a Practical Guide / Geoffrey Petty. – Nelsone : Thornes Ltd, 2004.–564 p.

Supporting Independent Language Learning: Development for Learners and Teachers[Electronic resource] / Ciel Language Support Network. – Electronic text data. – 2012. – Mode of access: https://www.llas.ac.uk/resources/gpg/1410

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23

Як цитувати

PALEKHA, O. (2021). УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (3), 77–84. вилучено із https://upepnpu.pnpu.edu.ua/article/view/244841

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ