ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ «МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВОГО ПОШУКУ» У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ГАЛУЗІ ЗНАНЬ «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я»

Автор(и)

  • H. MOROKHOVETS

Ключові слова:

наука, методологія наукового пошуку, аспірант, доктор філософії

Анотація

У статті розкрито сутність змістового модуля «Методологія наукового пошуку» як складникаї освітньо-наукової підготовки докторів філософії на сучасному етапі. Актуальність дослідження пояснено динамічним розвитком науки й освіти, що вимагає організації науково-дослідної роботи таким чином, щоб здобувачі вищої освіти змогли використовувати її результати у всіх сферах професійного зростання. Змістовий модуль «Методологія наукового пошуку» визначено складником освітньо-наукової підготовки докторів філософії у Вищому державному навчальному закладі України «Українська медична стоматологічна академія» за спеціальностями 222 – Медицина, 221 – Стоматологія, 091 – Біологія, метою якого є оволодіння студентами методологією та методами наукового дослідження, формування системи знань про критерії науковості та вимоги, щодо організації та аргументації дослідження, аналізу його результатів. Увага приділена питанням законодавчого забезпечення науково-дослідної діяльності наукових установ та навчальних закладів, фінансуванню наукових досліджень за державними цільовими програмами, виконанню робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням, підготовці та підвищенню кваліфікації наукових кадрів у сфері охорони здоров’я.
Проаналізовано зміст викладання цього модуля в умовах медичного закладу вищої освіти. Викладено питання законодавчого забезпечення науково-дослідної діяльності наукових установ та навчальних закладів, основні напрями розвитку доказової медицини як новітньої методології у галузі охорони здоров’я, інформацію про види та особливості представлення результатів наукових досліджень. Ці завдання мають розв’язуватися у ході навчання в аспірантурі при вивченні дисциплін загальнонаукового циклу, зокрема, змістового модулю «Методологія наукового пошуку».

Посилання

Zakon Ukrayiny «Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diyalnist» [Law of Ukraine «On Scientific and Scientific-Technical Activity»] (2016).

Zakon Ukrayiny «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine «On Higher Education»] (2014).

Zakon Ukrayiny «Pro priorytetni napryamky rozvytku nauky i tekhniky» [Law of Ukraine «On Priority Areas of Science and Technology Development»] (2016).

Zakon Ukrayiny «Pro derzhavne rehulyuvannya diyalnosti u sferi transferu tekhnolohiy» [Law of Ukraine «On State Regulation of Activities in the Field of Technology Transfer»] (2006).

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny № 1084 vid 25 serpnya 2004 roku [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1084 dated August 25, 2004.].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 27.10.2008 r. №977 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated October 27, 2008 No. 977.].

Martsyn V.S., Mitsenko N.H., Danylenko O.A. ta in. Osnovy naukovykh doslidzhen [Basics of the scientific research]. Navchalnyy posibnyk / L.: Romus-Polihraf, 2002. – 128 c.

Kaydashev Y. P. Évolyutsyonyrovanye y sovremennoe sostoyanye frmakohentycheskykh yssledovanyy (chast I) [Evolution and current state of pharmacogenic studies (part I)] / Y. P. Kaydashev, O. A. Shlykova, O. V. Yzmaylova // Problemy ékolohyy y medytsyny. – Poltava. – 2010. – №5-6. – S. 3-12.

Kalow W (1952) Butyrylcholine esterase in the blood serum of man and animal. Naunyn Schmiedebergs Arch Exp Pathol Pharmakol 215:370–377.

Kaydashev I. P. Aktyvatsiya NF-kB pry metabolichnomu syndromi [Activation of NF-κB in metabolic syndrome] / I. P. Kaydashev // Fiziolohichnyy zhurnal. – 2012. – T. 58, № 1. – S. 93 – 101.

Pro opublikuvannya rezultativ dysertatsiy na zdobuttya naukovykh stupeniv doktora i kandydata nauk MONmolodsport Ukrayiny; Nakaz, Vymohy vid 17.10.2012 № 1112 [On the publication of the results of the dissertations for obtaining the scientific degrees of the doctor and candidate of science of the Ministry of Education and Science of Ukraine; Order, Requirements No. 1112 dated 17.10.2012.].

Lyenkova O. O., Morokhovets H. YU., Mishchenko S. V. Formuvannya informatsiyno-komunikatsiynykh kompetentsiy maybutnikh likariv na zasadakh vykorystannya kompyuternykh tekhnolohiy u navchalnomu protsesi [Formation of information and communication competences of future physicians on the basis of the use of computer technologies in the educational process.] //Aktualni problemy suchasnoyi medytsyny: Visnyk ukrayinskoyi medychnoyi stomatolohichnoyi akademiyi. – 2015. – T. 15. – №. 3-1 (51).

Morokhovets H. Y., Lysanets Y. V. Developing the professional competence of future doctors in the instructional setting of higher medical educational institutions //Wiadomosci lekarskie (Warsaw, Poland: 1960). – 2017. – T. 70. – №. 1. – S. 101.

Morokhovets H. YU. Rozvytok u studentiv vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu informatsiyno-komunikatsiynoyi kompetentsiyi zasobamy informatyky [Development of students of the higher medical educational institution of information and communication competence by means of informatics] / H. Yu. Morokhovets, S.V. Mishchenko // Novi tekhnolohiyi navchannya: nauk.-metod. zb. / In-t innovatsiynykh tekhnolohiy i zmistu osvity MON Ukrayiny. – Kyyiv, 2015. – Vyp. 86. – CH. 1. – S. 244-246.

Morokhovets H. YU. Pedahohichni umovy formuvannya informatsiyno-komunikatsiynykh kompetentsiy u maybutnikh likariv [Pedagogical conditions of formation of information and communication competences for future doctors] / H. Yu. Morokhovets // Visnyk Cherkaskoho universytetu. – Seriya: Pedahohichni nauky. – Cherkasy: vyd. vid. CHNU im. B. Khmelnytskoho, 2016. – S. 13-16.

Morokhovets H. YU. Formuvannya informatsiynoho osvitnoho seredovyshcha vyshchoho medychnoho zakladu osvity [Formation of informational educational environment of the higher medical educational institution] / H. Yu. Morokhovets // Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho un-tu im. T. H. Shevchenka. – Chernihiv: CHNPU im. T. H. Shevchenka, 2016. – S. 132-135.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ