ДОСВІД ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ У КРАЇНАХ ЄВРОПИ
Ключові слова:
викладач, підготовка викладачів вищої школи, базові знання і компетентності викладачів, послідовна, синхронна й інтегративна моделі підготовкиАнотація
У статті розглянуто європейський досвід педагогічної підготовки викладачів для вищих навчальних закладів освіти; проаналізовано державні освітні стандарти Німеччини, Франції, Великобританії, які регламентують зазначену підготовку. Виділено різновиди моделей підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури у країнах Європи: послідовну, синхронну й інтегративну, охарактеризовано їхні особливості, переваги й недоліки; досліджено проблему наповнення і структурування навчальних планів підготовки викладачів у європейських країнах, перспективою інтеграції яких визначено створення єдиного європейського навчального плану.
Зроблено висновок про цілісність цих систем, зумовлену наявністю внутрішніх зв’язків структурного й генетичного характеру. Констатовано існування шляхів загальноєвропейської координації в рамках Болонського процесу.
Посилання
Altet M. Formateurs enseignants: quelle professionnalisation? / M. Altet // Formation et professionnalisation des enseignants : Collection Ressources No. 3. – Nantes, 2003, p. 114.
Buchberger F. Active Learning in Teacher Education / F. Buchberger, S. Berghammer. – Linz: Trauner, 2000.
Delannoy F. Teacher Training or Lifelong Professional Development? Worldwide Trends and Challenges / F. Delannoy // TechKnowLogia. – Knowledge Enterprise Inc., 2000. – P. 10–13.
European Commission. Educating and Training 2010 – The Success of the Lisbon Strategy Hinges on Urgent Reforms. – Brussels, 2004. – 28 p.
Halasz G. Anwerbung, berufliche Entwicklung und Verbleib von qualifizierten Lehrerinnen und Lehrern : Länderbericht: Deutschland / G. Halasz, P. Santiago, M. Ekholm et al. – Paris: OECD, 2004. – 78 p.
IUFM [Електронний ресурс]. – http://www.IUFM.education.fr/f_qu-IUFM.htm.
Lehrerbildung in Europa – Evaluation und Perspektiven : Zusammenfassender Bericht an die Europäische Kommission. – TNTEE, 1999.
Sander Th. Structural Aspects of Teacher Education in Germany today – a Critical View / Th. Sander. – Osnabrück, 2001. – 19 p. – P. 10.