GRAPHIC DESIGN IN FUTURE LABOR EDUCATION TEACHER’S COMPUTER CULTURE FORMATION
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.8.239454Ключові слова:
вчитель трудового навчання, професійна підготовка, дизайн, графічний дизайн, засоби графічного дизайну, інформатична культура вчителяАнотація
У статті розглянуто проблематику сучасного графічного дизайну України у ракурсах національної зорієнтованості; висвітлено розвиток графічного дизайну в Україні та вплив регіональних чинників на особливості його формування; доведено відсутність загальної моделі українського графічного дизайну та можливі перспективи його розвитку; описано досвід упровадження графічного дизайну в процесі формування інформатичної культури майбутніх учителів; з’ясовано роль засобів графічного дизайну у формуванні інформатичної культури майбутнього вчителя трудового навчання; окреслено основні принципи графічного дизайну та його ознаки як інструменту професійної діяльності майбутнього вчителя трудового навчання; обґрунтовано особливості формування інформатичної культури засобами графічного дизайну у професійній підготовці майбутнього вчителя трудового навчання; проаналізовано засоби графічного дизайну, які формують інформатичну культуру майбутнього вчителя трудового навчання.
Поняття графічної діяльності розглянуто як компонент дизайн-проєктування та наголошено на важливості такої діяльності під час дизайн-проєктування; охарактеризовано сучасний етап формування інформатичної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання засобами графічного дизайну, роль комп’ютерної підготовки і знання відповідних пакетів програм; визначено місце інформатичної компетентності у загальнопрофесійній компетентності майбутнього вчителя трудового навчання; виокремлено засоби графічного дизайну, які використовуються під час формування інформатичної компетентності майбутніх учителів трудового навчання, виявлено їх особливості, визначено їх ефективність та переваги застосування на різних етапах навчання; систематизовано базові знання, вміння, здатності у сфері формування інформатичної культури вчителя трудового навчання.
Посилання
Danylenko, V. (2005) Dyzain Ukrainy u svitovomu konteksti khudozhno-proektnoi kultury [Design of Ukraine in the world context of art and design culture]. Kharkiv: Koloryt [in Ukrainian].
Dyzain yak proektna kultura [Design as a design culture]. (2010). Retrieved from http://osvita.ua/vnz/reports/culture/10556/ [in Ukrainian].
Ilin, E. P. (2000). Motivatciia i motivi [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg: Piter [In Russian].
Kosiv, V. (2003). Natsionalni modeli i hlobalizatsiia hrafichnoho dyzainu druhoi polovyny XX st. [National models and globalization of graphic design of the second half of the twentieth century]. (Phd. diss.). Lviv, 2003 [in Ukrainian].
Lavrentev, A. N. (2007). Istoriia dizaina: Ucheb. posob. [Design history: Textbook]. Moskva: Gardariki [in Russian].
Raven, Dzh. (1999). Pedagogicheskoe testirovanie. Problemy, zabluzhdeniia, perspektivy [Pedagogical testing. Problems, misconceptions, prospects]. Moskva: Kogito-tcentr [in Russian].
Shevchenko, A. I. (2017). Metodyka navchannia khudozhnoho proektuvannia maibutnikh fakhivtsiv z dyzainu [Methods of teaching artistic design of future design specialists]. (Phd. diss.). Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M. P. Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].
Znachenko, O. Р. (2004). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh uchyteliv humanitarnykh dystsyplin [Formation of information culture of future teachers of humanities]. (Phd. diss.). Poltavskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet im. V. H. Korolenka. Poltava [in Ukrainian].