ПЕДАГОГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.7.238033Ключові слова:
соціальна робота, майбутній фахівець із соціальної роботи, педагогічний менеджмент, система підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи, принципи, функції і методи педагогічного менеджментуАнотація
У статті виділено напрями досягнення мети підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи з позицій теорії управління, визначено принципи, функції і методи педагогічного менеджменту системи підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи, виокремлено актуальні проблеми підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи та шляхи їх вирішення.
Метою статті став теоретичний аналіз проблем педагогічного менеджменту підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи в контексті компетентнісного підходу. Завданнями дослідження авторка обрала: 1) виокремлення напрямів досягнення мети підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи з позицій теорії управління; 2) визначення принципів, функцій і методів менеджменту системи підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи; 3) виділення на основі вирішення попередніх завдань актуальних проблем підготовки цієї категорії фахівців.
Наголошено на принципах менеджменту системи підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи: формулюванні мети, цілеспрямованості, кооперації, функціонального підходу, комплексності, поєднання цільового, функціонального управління і лінійного керівництва, самовдосконалення.
Виокремлено й охарактеризовано систему функцій педагогічного менеджменту системи підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи: планування, прийняття управлінського рішення, укомплектування штату науково-педагогічних працівників, ефективна комунікація, стимулювання, керівництво і контроль.
Авторкою доведено, що досягнення ефективності підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи забезпечується вирішенням комплексу завдань педагогічного менеджменту, серед яких: реалізація неперервності підготовки майбутнього фахівця із соціальної роботи на основі оновлення її змісту, організаційних форм і методів; підвищення рівня управлінської і професійної культури організаторів та виконавців професійної підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи; забезпечення у процесі підготовки міжособистісної взаємодії; впровадження педагогічного моніторингу як умови вдосконалення підготовки здобувачів вищої освіти до соціальної та соціально-педагогічної роботи у державних і недержавних закладах соціального спрямування.
Посилання
Arkhypova (Red.), Sotsialno-pedahohichna diialnist v umovakh transformatsii suspilstva: teoretychni ta prykladni problemy [Socio-pedagogical activity in the conditions of transformation of society: theoretical and applied problems] (pp. 19-46). Cherkasy: FOP Hordiienko Ye. I. [in Ukrainian].
Kravchenko, L. M. (2006). Neperervna pedahohichna pidhotovka menedzhera osvity [Continuous pedagogical training of the education manager]. Poltava: Tekhservis [in Ukrainian].
Kravchenko, L. M. (2010). Osvitnii menedzhment i formuvannia zahalnoi kultury pedahoha [Osvіtnіy management and formulation of the out-of-town culture of the teacher]. Pedagogical Sciences, 3, 53-64 [in Ukrainian].
Lebedyk, L. & Kravchenko, L. (2018). Rozvytok profesiinoi kultury vykladachiv ekonomiky v umovakh mahistratury [Development of professional culture in economics in the minds of the magistratury]. Ukrainian professional Education, 4, 46-53. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/12383/1/Lebedyk.pdf [in Ukrainian].
Lebedyk, L. V. (2015). Menedzhment pidhotovky vykladachiv vyshchoi shkoly [Management of training in the viclades of the school]. Academic notes. Pedagogical Sciences, 2015, 141 (II), 124-126 [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A., & Nychkalo, N. H. (Ed.). (2001). Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continuous professional education: theory and practice]: Kyiv [in Ukrainian].
Strelnikov, V. Yu. (2014). Profesiinyi rozvytok maibutnoho fakhivtsia yak skladnyk yoho sotsialnoi diialnosti u konteksti suchasnoi sotsiokulturnoi sytuatsii [Professional development of the maybutny fahivtsya yak the folder of the social activity in the context of the current social and cultural situation]. In S. P.