TEACHING ERGODESIGN BASICS TO SERVICE INDUSTRY SPECIALISTS

Автор(и)

  • S. Ogui
  • T. Borysova

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205703

Ключові слова:

професійна підготовка, фахівці готельно-ресторанного обслуговування, зміст навчання, основи ергодизайну, засоби ергодизайну, вимоги до проектування технологічного середовища

Анотація

У статті розглянуто особливості навчання основам ергодизайну майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. На підставі аналізу навчального процесу за освітньою програмою «Ресторанне обслуговування» у Вищому навчальному закладі Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» автори дійшли висновку, що основи ергодизайну сприяють формуванню низки фахових компетентностей фахівців сфери обслуговування, а комплекс освітніх компонентів, які є підвалинами ергодизайнерської освіти, не відображає в повній мірі потреби суспільства у новому підході до створення комфортних умов у готельно-ресторанній індустрії й потребує подальшого обґрунтування. Метою дослідження стало визначення основних напрямів навчання основам ергодизайну фахівців сфери обслуговування. Вивчення основ ергодизайну фахівцями сфери обслуговування саме визначає здатність організувати роботу закладів готельно-ресторанного обслуговування з урахуванням вимог ергодизайну та формувати гармонійне комфортне технологічне середовище. При проектуванні технологічного середовища та середовища обслуговування споживачів майбутні фахівці мають навчитися враховувати функціональні, конструктивні, антропометричні, технологічні, художньо-естетичні та гігієнічні вимоги, що в комплексі розглядаються як засоби ергодизайну. Під забезпеченням комфортних умов засобами ергодизайну потрактовано проектування оригінального стилю та зручного дизайн-інтер’єру приміщення, підбір ергономічно-функціональних меблів і обладнання, створення зручного графіку роботи закладу при максимальному додержанні санітарно-гігієнічних норм та правил пожежної безпеки.

У дослідження систематизовано змістове наповнення освітніх компонентів освітньо-професійної програми підготовки фахівців готельно-ресторанного обслуговування, визначено основи ергономіки та дизайну, які вивчаються в окремих предметах та окреслено прогалини у ергономічній підготовці.

Посилання

Hnatiuk, L. R. (2014). Vplyv erhonomichnykh vymoh na stvorennia komfortu ta zruchnosti restoraniv, yak zakladiv hromadskoho kharchuvannia [Influence of ergonomic require-ments on the creation of comfort and convenience of restaurants as public dining establishments]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia [Modern problems of ar-chitecture and urban planning], 37, 125-131 [in Ukrainian].

Dudka, S.-R. (2015). Erhodyzainerski vymohy do mebliv restorannoho kompleksu [Ergodesign requirements for the furniture of a restaurant complex]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Herald of Kharkiv State Academy of Design and Arts], 2, 13-17 [in Ukrainian].

Nosova, I. & Chepok, V. (2012). Problemy suchasnoyi pidhotovky fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia [Problems of modern training of service sphere specialists]. Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti, nautsi ta vyrobnytstvi [Information technology in education, science, and production], 1(1), 115–119. [in Ukrainian].

Pahuta, M. (2007). Kontseptualna model vplyvu erhodyzaynu na rozvytok tvorchoyi osobystosti shkoliariv [Conceptual model of the influence of ergodesign on the development of students’ creative personality]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriya: Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University. Series: Pedagogy], 7, 120-126. [in Ukrainian].

Shevchuk, S. (2018). Profesiyna pidhotovka fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Vocational training of service sphere specialists on the basis of competency-based approach]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of the modern educator], 5(182), 41-45. [in Ukrainian].

Scherbak, O., & Zavarzin, O. (2016). Osoblyvosti formuvannia interyeru prymischen zakladiv hromadskoho kharchuvannia pry universytetakh [Specific features of designing interior of the premises of university-based dining establishments]. Tekhnolohiyi ta dyzayn [Technology and design], 3 (20), 6-12. [in Ukrainian].

Vindiuk, A. V. (2011). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z hotelno-kurortnoi spravy v umovakh stupenevoi osvity: teoriia ta metodyka [Vocational training of future specialists in hotel and resort industry in the conditions of degree education: theory and methodology]: monohrafiia. Zaporizhzhia: KPU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Ogui, S., & Borysova, T. (2019). TEACHING ERGODESIGN BASICS TO SERVICE INDUSTRY SPECIALISTS. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (6), 44–50. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205703

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ