СУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В ГАЛУЗІ МЕДИЦИНИ

Автор(и)

  • I. BEREZA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.5.201345

Ключові слова:

охорона здоров’я, механізми державного управління, вищий медичний навчальний заклад, медична освіта, професійна підготовка, підвищення кваліфікації

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан системи вищої медичної освіти в Україні. Обґрунтовано необхідність професійної підготовки кадрів у вищих медичних навчальних закладів в Україні. Визначено актуальність підвищення рівня професіоналізму представників сфери охорони здоров’я у контексті реформування системи охорони здоров’я України. Виявлено, що протягом останніх років відбулася зміна навчальних парадигм із аналітичної на синтетичну, здебільшого направлену на системні рішення – інформатизацію освіти. Автор указує, що ЗВО реалізує процеси синтезу нової інформації завдяки активній роботі носія – педагога або викладача. Зазначено, що педагогічний процес має акцент на самоосвіті майбутнього фахівця, важливим також є застосування інформаційно-комунікативних технологій, що дозволить спростити розробку, тиражування і використання дидактичних матеріалів, а в кінцевому результаті – підвищити якість освіти. Саме тому підготовка лікарів загальної практики – сімейних лікарів потребує оновлення програмних та навчально-методичних ресурсів з метою адаптації спеціалістів для роботи у первинній ланці, у сільській місцевості, забезпечуючи відповідний рівень знань та практичних навичок і умінь не тільки з надання невідкладної допомоги, внутрішньої медицини, хірургії, акушерства та гінекології, але й з питань профілактичної медицини, зокрема санітарно-освітньої та протиепідемічної роботи.

Посилання

Volosovets, O. P., P’iatnytskyi, Yu. S., Vitenko, I. S, Melnyk, I. V., & Stetsiuk, R. A. (2012). Udoskonalennia zasvoiennia praktychnykh navychok i metodyk studentamy ta likariamy-internamy – vazhlyva skladova kadrovoi perebudovy pervynnoi lanky medychnoi dopomohy naselenniu Ukrainy [Improvement of mastering of practical skills and techniques by students and interns is an important component of personnel restructuring of the primary link of medical care to the population of Ukraine]. Medychna osvita, 3. 5-7 [in Ukrainian].

Gromova, L. A., Trapitcyn, S. Iu. & Timchenko, V. V. (2006). Kachestvo obrazovaniia v kontekste programmy IuNESKO “Obrazovanie dlia vsekh”: rossiiskoe videnie [Quality of education in the context of UNESCO’s Education for All Program: A Russian Vision]. Sankt-Peterburg: RGPU im. A. I. Gertcena [in Russian].

Poliachenko, Iu. V., Perederii, V. G., & Volosovetc, A. P. (2005). Meditcinskoe obrazovanie v mire i v Ukraine [Medical education in the world and in Ukraine]. Kharkov: Kontrast [in Russian].

Banchuk, M. V., Moskalenko, V. F., & Mykhailychenko, B. V. (2011). Medychne zakonodavstvo: pravova rehlamentatsiia likarskoi diialnosti [Medical legislation: legal regulation of medical activity]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Mezhdunarodnaya standarty`zacy`ya. Standarty`zacy`ya y` serty`fy`kacy`ya v upravleny`y` kachestvom www. standart_ISO/section6/14327.html.

Moskaliuk, V. D., Sydorchuk, A. S., & Sorokhan, V. D. (2012, April). Shliakhy optymizatsii navchannia inozemnykh studentiv za kredytnomodulnoiu systemoiu vykladannia na kafedri infektsiinykh khvorob ta epidemiolohii [Ways to Optimize the Study of Foreign Students in the Credit-Module Teaching System at the Department of Infectious Diseases and Epidemiology]. In Vprovadzhennia novykh tekhnolohii za kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu u VM (F) NZ III-IV rivniv akredytatsii [Implementation of new technologies in the credit-module system of organization of the educational process in the VM (F) NZ III-IV accreditation levels]: Proceedings of the International Scientific Conference (pp. 354-355). Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Bulakh, I. Ye, Volosovets, O. P, Voronenko, Yu. V, Honcharuk Ye. H, Dziak, H. V, Kazakov, V. M., & Moskalenko,

V. F. (2003). Systema upravlinnia yakistiu medychnoi osvity v Ukraini [Quality Management System for Medical Education in Ukraine]. Donetsk: “ART-PRES” [in Ukrainian].

Pro Stratehiiu derzhavnoi kadrovoi polityky na 2012–2020 roky [About the Strategy of the state personnel policy for 2012-2020]. № 45/2012. (2012). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/45/2012 [in Ukrainian].

Shapoval, S. D., Dmytryeva, S. N., & Odrynskyi, V. A. (2005). Metodycheskye aspekty posledyplomnoho obrazovanyia y nepreryvnoho professyonalnoho razvytyia vrachei obshchei praktyky. Mizhnarodnyi medychnyi zhurnal. Spets. vyp. [International Medical Journal. Spec. vol.], May, 157 [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

BEREZA, I. (2019). СУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В ГАЛУЗІ МЕДИЦИНИ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (5), 91–96. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.5.201345

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ