ВИКОРИСТАННЯ ВОРКШОПІВ У ЕСТЕТОТЕРАПЕВТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ШКОЛИ І СТУПЕНЯ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.5.201342Ключові слова:
воркшоп, драматизація, естетотерапія, педагогічний тренінг, початкова школа, професійна підготовка, сторітеллінгАнотація
Реформування вітчизняної освіти характеризується трансформацією професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Так, у статті актуалізується запровадження інтерактивних педагогічних технологій естетотерапії в ЗВО, які здатні згармонізувати освітній простір вишу, стимулювати мотивацію майбутніх педагогів до навчання, підтримати творчу індивідуальність кожного студента та ін. Авторка зазначає, що усталена освітня традиція фахової педагогічної освіти є достатньо стандартизованою, та такою, що призводить до зниження ефективності цього процесу та зводить нанівець міжособистісну взаємодію викладача і учнів під час навчання.
Визначено, що актуальною та ефективною формою інтерактивно-динамічного навчання з огляду на підвищення естетотерапевтичної освіти майбутніх вчителів початкової школи є метод воркшопу, який дозволяє у комфортній і невимушеній обстановці засвоїти знання й сформувати вміння обраного фаху. Висвітлено поетапну методику здійснення естетотерапевтичної підготовки студентів у процесі проведення воркшопу (формулювання мети та кінцевого результату заняття; визначення конкретних естетотерапевтичних технік та вправ для різних етапів воркшопу; планування часових меж, теми, ключових питань та необхідних ресурсів; формулювання власного «педагогічного меседжу»); розкрито особливості використання «карти розуму» (mind-map) для ефективного планування естетотерапевтичної підготовки майбутніх вчителів школи І ступеня у процесі проведення воркшопу. Схарактеризовано особливості застосування окремих естетотерапевтичних вправ (фототерапевтична техніка «Розмова», вправа «Оратор», пісочна методика «Створення власного світу») у процесі організації воркшопів.
Посилання
Bashkir, O. I. (2018). Modern formats of professional development of educational community. Innovative solutions in modern science, 3(22), 116-128.
Draiden, H. (2005). Revoliutsiia v navchanni [A revolution in learning]. Lviv: Litopys [in Ukrainian].
El, G. N. (2007). Chelovek, igraiushchii v pesok. Dinamichnaia pesochnaia terapiia [Man playing in the sand. Dynamic sand therapy]. Sankt-Peterburg: Rech [in Russian].
Fedii, O. A. (2010). Teoriia i praktyka pidhotovky pedahohiv do vykorystannia zasobiv estetoterapii u profesiinii diialnosti [Theory and practice of preparing teachers for the use of aesthetics in their professional activities]. (PhD. diss.). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy, Kyiv [in Ukrainian].
Fopel, K. (2003). Effektivnyi vorkshop. Dinamicheskoe obuchenie [An effective workshop. Dynamic training]. Moskva: Genezis [in Russian].
Kopytin, A. I. (Ed.). (2006). Art-terapiia – novye gorizonty [Art therapy is a new horizon]. Moskva: Kogito-Tcentr [in Russian].
Lytvynenko, S. A. (2014). Vykorystannia vorkshopiv u pidhotovtsi maibutnikh psykholohiv do profesiinoi diialnosti [Use of workshops in preparation of future psychologists for professional activity]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity [Updating the content, forms and methods of education and training in educational institutions], 9. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2014_9_5. [in Ukrainian].
Tararina, E. (2013). Praktikum po art-terapii: shkatulka mastera [Use of workshops in preparation of future psychologists for professional activity]. Lugansk: Elton-2 [in Russian].
Zimovin, O. (2017). Vorkshop yak format profesiinoho navchannia [Workshop as a format of vocational training]. Oplata pratsi [Payment labor], 4/1. Retrieved from https://i.factor.ua/ukr/journals/ot/2017/february/issue-4/1/article-25440.html [in Ukrainian].