СТРУКТУРА ПРЕДМЕТНОЇ ГЕОГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ (РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ)
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2017.1.201323Ключові слова:
учитель географії, компетентнісний підхід до навчання географії, компетенції, ключові та міжпредметно-інтегральні компетентності, предметна географічна компетентність учнівАнотація
У статті розкривається сутність компетентнісного підходу до навчання географії у загальноосвітніх закладах, аналізується проблема наукового обґрунтування структури предметної географічної компетентності учнів, визначаються її компоненти та елементи.Запропоновано авторське бачення сутніснісних відмінностей у наукових поняттях «компетентість» та «компетенція»; конкретизовано на основі нормативних документів поняття «предметна компетентність» і «предметна географічна компетентність»; розглянуто структуру предметної географічної компетентності учнів, яку представлено такими структурними компонентами: змістовий, операційний, прикладний, емоційно-ціннісний, світоглядний. Відповідно до компонентів розроблено методичні рекомендації для вчителів щодо специфіки формування предметної географічної компетентності учнів, виявлено значення кожного з компонентів для формування переконань, поглядів і естетичних норм поведінки учнів.
Посилання
Vishnikina L. P. Metodicheskaya sistema kompetentnostnogo obucheniya geografii Mogilevskiy meridian. 2016. T. 16. Vyp. 3–4 (35–36). S. 82–86.
Vishnikina L. P., Dibrova I.O. Retrospektyva rozvytku kompetentnisnoji gheoghrafichnoji osvity. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2016. IV (43). Iss. 88. C. 37–40.
Derzhavnyj standart bazovoji i povnoji zaghaljnoji serednjoji osvity : zatv. post. Kabinetu Ministriv Ukrajiny vid 23 lystop. 2011 r. No. 1392. Urjadovyj kur'jer. 2012. No. 5. S. 9–16.
Jevropejsjka kredytna transferno-nakopychuvaljna systema. Dovidnyk korystuvacha / za red. Ju. M. Rashkevycha ta Zh. V. Talanovoji. 2-ghe vyd. Ljviv : Vydavnyctvo Ljvivsjkoji politekhniky, 2015. 106 s.
Topuzov O .M., Samojlenko V. M., Vishnikina L. P. Zaghaljna metodyka navchannja gheoghrafiji : pidruch. K. : Kartoghrafija, 2012. 512 s.
Zimnyaya I. A. Klyuchevye kompetentsii – novaya paradigma rezultata sovremennogo obrazovaniya. Kompetentcii v obrazovanii: opyt proektirovaniya : sb. nauch. tr. / pod red. A. V. Khutorskogo. M .: INEK, 2007. S. 33–44.
Kraevskiy V. V. Obshchie osnovy pedagogiki : ucheb. posob. M. : Akademiya, 2005. 256 s.
Samojlenko V. M., Topuzov O. M., Vishnikina L.P., Nadtoka O. F. Dydaktyka gheoghrafiji : monoghrafija. K.: Pedaghoghichna dumka, 2014. 586 s.