МАЙСТЕРНЯ З РЕМОНТУ ОЗБРОЄННЯ НАЦІОНІЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НГУ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ФОРМУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КУРСАНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.12.279017Ключові слова:
військова професійна освіта, військові фахівці, курсанти, майбутні офіцери, навчально-виробничі (технічні) майстерні, майстерні з ремонту озброєння, гуманітарно-педагогічна технологія, технологічна компетентністьАнотація
У дослідженні в руслі завдань модернізації системи вищої військової освіти України на прикладі матеріалів із досвіду роботи Національної академії Національної гвардії України розглянуто проєктування майстерні з ремонту озброєння – навчально-виробничого середовища формування технологічної компетентності курсантів як майбутніх офіцерів. Деталізовано структуру навчально-виробничої майстерні у цілісності та взаємодії шести ділянок (ділянки зварювальних робіт; ділянки для ремонту засобів індивідуального бронезахисту та активної оборони; ділянки для ремонту озброєння; ділянки ремонту та технічного обслуговування оптичних приладів; ділянки механічних робіт; ділянки столярних робіт) та боксу для великокаліберної зброї. Для реалізації діяльнісних засад формування технологічної компетентності військових фахівців проведено характеристику фахової техніки (набору методів і прийомів педагогічного впливу, міжособистісної взаємодії курсантів і викладачів, вміння проєктувати і конструювати нові професійні технології) на трьох етапах упровадження гуманітарно-педагогічної технології – початковому, основному, завершальному.
Проведено висновок щодо можливостей такого виду навчально-виробничих майстерень військових ЗВО у формуванні технологічної компетентності майбутніх офіцерів як середовища забезпечення навчальних, технічних і виробничих практик фахівців спеціальності 255 Озброєння та військова техніка, котрі мають широкі можливості реалізації креативно-технологічних здібностей і накопичення власного досвіду застосування технічних засобів у бойовій обстановці й реаліях мирного часу.
Посилання
Chernichenko, Yu. M. (2016). Osnovy orhanizatsii remontu striletskoho ozbroiennia ta zasobiv blyzhnoho boiu [Basics of organizing the repair of small arms and melee weapons] (Vol. 1). Kharkiv: Akademiia VV MVS Ukrainy [in Ukrainian].
Diachenko, A. (2013). Teoretychnyi analiz poniattia «tekhnolohichna kompetentnist pedahoha» [Theoretical analysis of the concept of «technological competence of the teacher»]. Problems of Modern Teacher Training, 8(2), 53-59 [in Ukrainian].
Instruktsiia pro poriadok okhorony zbroi, boiovykh prypasiv ta vybukhovykh materialiv, yaki nalezhat pidpryiemstvam, ustanovam i orhanizatsiiam, pid chas yikh perevezennia [Instructions on the procedure for protecting weapons, ammunition and explosive materials belonging to enterprises, institutions and organizations during their transportation]. № 594. (2006) [in Ukrainian].
Instruktsiia z provedennia sezonnoho tekhnichnoho obsluhovuvannia ozbroiennia ta viiskovoi tekhniky u viiskovykh chastynakh i pidrozdilakh NHU [Instructions for conducting seasonal maintenance of weapons and military equipment in military units and units of the NSU]. № 175. (2015) [in Ukrainian].
Iudin, V. V. (1999). Skolko tekhnologii v pedagogike? [How many technologies in pedagogy?] Journal of School Technol, 3, 34-36 [in Russian].
Kalyta, O. M., Zabula, O. Ye., & Afanasiev, O. Ye. (2011). Ekspluatatsiia artyleriiskoho ozbroiennia [Operation of artillery weapons]. Kharkiv: Akademiia VV MVS Ukrainy [in Ukrainian].
Kharchenko, O. O. (2011). Pedahohichni umovy efektyvnoho zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii navchannia u pryrodnycho-naukovii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Pedagogical conditions for the effective application of innovative learning technologies in natural science training of future teachers]. Academic Bulletin of Donbas, 1(13). Retrieved from http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN13/11hoopmu.pdf [in Ukrainian].
Koval, L. V. (2010). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zastosuvannia zahalnonavchalnykh tekhnolohii [System of professional training of future primary school teachers for the use of general educational technologies]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Kravchenko, L., Andreieva, O., Hrytsai, N., & Shykula, R. (2021 ). Professional culture formation of future specialists in physical therapy and ergotherapy at higher education institutions. Journal of Physical Education and Sport, 21, 2908-2914. doi: 10.7752/jpes..s5386. Retrieved from https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85120794468&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&nlo=&nlr=&nls=&sid= 7daa72e76a658a4acba47c09ce4fc93a&sot=aff&sdt=cl&cluster=scopubyr%2c%222021%22%2ct&sl=15&s=AF-ID%2860104398%29&relpos=3&citeCnt=0&search Term.
Polozhennia «Pro sluzhbu ozbroiennia Natsionalnoi hvardii Ukrainy» [Regulation «On the armed service of the National Guard of Ukraine»]. № 643. (2015) [in Ukrainian].
Pro osvitu [About education]. № 2145-VIII. (2017). Retrieved from zakon.rada.gov.ua/go/2145-19 [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro orhanizatsiiu navchalno-vyrobnychoho protsesu u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [On the approval of the Regulation on the organization of the educational and production process in vocational and technical educational institutions]. № 746. (2015). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0711-06#Text [in Ukrainian].
Prohrama remontnoi praktyky dlia kursantiv 3 kursu; spetsialnist 255 «Ozbroiennia ta viiskova tekhnika» [Repair practice program for cadets of the 3rd year; specialty 255 «Armament and military equipment»]. (2021). Kharkiv: NA NHU [in Ukrainian].
Prohrama viiskovoi praktyky dlia kursantiv 2 kursu; spetsialnist 255 «Ozbroiennia ta viiskova tekhnika» [Military practice program for 2nd year cadets; specialty 255 «Armament and military equipment»]. (2021). Kharkiv: NA NHU [in Ukrainian].
Ratovska, S. V. (2010). Formuannia tekhnolohichnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv [Formation of technological competence of the future primary school teacher]. Collection of Scientific Papers of Uman State Pedagogical University, 1, 261-266 [in Ukrainian].
Tyshakova, L. T. (2005.) Formuvannia tekhnolohichnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia inozemnoi movy [Formation of technological competence of the future foreign language teacher]. (Extended abstract of PhD diss.). Luhansk [in Ukrainian].
Zahalni sanitarno-hihiienichni vymohy do navchalno-vyrobnychykh maisteren [General sanitary and hygienic requirements for educational and production workshops]. (2018). Retrieved from https://oppb.com.ua/articles/zagalni-sanitarno-gigiyenichni-vymogy-do-navchalno-vyrobnychyh-maysteren [in Ukrainian].
Ziuban, M. I., Kalyta, O. O., & Mulenko, O. M. (2012). Ekspluatatsiia artyleriiskoho ozbroiennia. Zberihannia ozbroiennia [Operation of artillery weapons. Storage of weapons]. Kharkiv: Akademiia VV MVS Ukrainy [in Ukrainian].