TEACHING STUDENTS LIFE SAFETY IN CONDITIONS OF EMERGENCY SITUATIONS IN THE COURSE OF STUDYING EDUCATIONAL COMPONENT «SAFETY SCIENCE»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2021.9-10.263518Ключові слова:
безпекознавство, навчальний процес, безпека життя і діяльності, надзвичайна ситуація, перша долікарська допомогаАнотація
У статті розглянуто питання щодо навчання студентів безпеці життєдіяльності в умовах надзвичайних ситуацій у межах освітнього компоненту «Безпекознавство».
Відзначено, що навчання здобувачів вищої освіти безпеки життєдіяльності в умовах надзвичайних ситуацій на сьогоднішній час необхідно приділяти значну увагу, адже змістове наповнення освітнього компоненту «Безпекознавства» дозволяє ознайомити майбутніх фахівців із класами, підкласами та групами надзвичайних ситуацій, з особливостями створення та діяльності Державних комісій із надзвичайних ситуацій, зі специфікою функціонування Єдиної державної системи цивільного захисту та організації життєзабезпечення населення в умовах надзвичайних ситуацій, з проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
У статті окреслено можливості формування у студентської молоді знань щодо необхідних заходів із рятування людей, надання їм першої долікарської допомоги та евакуації до медичних установ. Наголошено на особливій доречності висвітлення нині в навчальному процесі питань надання першої долікарської допомоги людям при кровотечах, вивихах, переломах, термічних та хімічних опіках, отруєнні речовинами різного походження. Проведено висновок щодо того, що подальших наукових розвідок та впровадження у навчальний процес вимагає питання базових правил безпеки під час війни. Передбачено розробку низки алгоритмів дій щодо поведінки в разі хімічної небезпеки, радіаційної аварії, під час воєнних дій.
Посилання
Klasyfikator nadzvychainykh sytuatsii DK 019:2010 [Classifier of emergency situations DK 019:2010]. № 457. (2010). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va457609-10#Text [in Ukrainian].
Kodeks tsyvilnoho zakhystu Ukrainy [Code of Civil Protection of Ukraine]. № 5403-VI. (2022). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5403-17#Text [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Polozhennia pro yedynu derzhavnu systemu tsyvilnoho zakhystu [On the approval of the Regulation on the unified state system of civil protection]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy. № 11-2014-p. (2014). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/11-2014-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Poriadku klasyfikatsii nadzvychainykh sytuatsii za yikh riviamy [On the approval of the Procedure for the classification of emergency situations according to their severity]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy. № 368. (2004). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/368-2004-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Sahaidak, I. S., Avramenko, N. L., & Lutak, N. H. (2016). Do pytannia pro vyvchennia bezpekoznavchykh dystsyplin u VNZ krainy [To the question of studying security disciplines at the country’s universities]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences, 135, 217-220 [in Ukrainian].
Yak nadaty pershu dopomohu: zahalni pravyla [How to provide first aid: general rules]. (2018). Retrieved from https://moz.gov.ua/article/health/jak-nadati-pershu-dopomogu-zagalni-pravila [in Ukrainian].
Ziuz, V. M., Babych, T. M., & Balukhtina, V. V. (2020). Navchannia studentiv osnovam nadannia pershoi medychnoi dopomohy [Teaching students the basics of first aid.]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 3(123), 66-70 [in Ukrainian].