ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ: МЕТОДИ ТА ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • С. Бурсова
  • О. Вашак

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2024.15.312210

Ключові слова:

діти раннього віку, фізичне виховання, фізичний розвиток, організація фізкультурної діяльності, технологія Оннурі Су-джок, бебі-йога, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

У статті висвітлені сучасні підходи до фізичного виховання дітей раннього віку в закладах дошкільної освіти, зокрема, традиційні форми активностей та інноваційні методики. Основні форми фізичного виховання, такі як ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, рухливі ігри й загартовувальні процедури, доповнені авторськими і нетрадиційними методиками, такими як самомасаж із застосуванням технології
Су-джок. Особливої уваги надано ігровим методам, запропонованим М. Єфименком, і впровадженню інформаційно-комунікаційних технологій, які підвищують ефективність та цікавість занять; закцентовано на використанні бебі-йоги для фізичного і емоційного розвитку дітей раннього віку; наголошено на важливості створення сприятливих умов для самостійної рухової активності дітей. Дослідження містить практичні рекомендації щодо впровадження цих методик в освітній процес закладів дошкільної освіти.

Мета статті полягає у виокремленні особливостей організації фізичного виховання в групах дітей раннього віку на засадах сучасних інноваційних підходів.

Серед методів дослідження представлено науковий аналіз психолого-педагогічних джерел, пріоритетних документів української державної освітньої політики, у яких окреслено проблеми, пов’язані з організацією фізичного виховання дітей раннього віку в закладах дошкільної освіти, розкрито значення та роль сучасних форм і методів фізичного виховання дітей у групах раннього віку. Констатація результатів засвідчила необхідність подальшого пошуку сучасних технологій і методик фізичного розвитку дітей раннього віку з метою підвищення якості освітнього процесу у закладах дошкільної освіти.

У висновках підкреслено, що впровадження авторських і нетрадиційних методик, таких як самомасаж із застосуванням технології Су-джок та ігрових методів, запропонованих М. Єфименком, значно підвищує ефективність та цікавість занять; використання інформаційно-комунікаційних технологій і бебі-йоги сприяє розвиткові фізичних і емоційних навичок дітей, робить заняття різноманітними та привабливими.

Посилання

Aksonova, O. P., Anishchuk, A. M., & Artemova, L. V. ta in. (2019). Ya u Sviti. Prohrama rozvytku dytyny vid narodzhennia do shesty rokiv [I am in the World. Child development program from birth to six years]. Kyiv: TOV «MTsFER-Ukraina» [in Ukrainian].

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]: [normatyvnyi dokument] (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Brelius, H. M. (2019). Osnovy Su-Dzhok terapii [Basics of Su-Jok therapy]. Dnipro: Seredniak T. K. [in Ukrainian].

Durmanenko, O. L. (2022). Osvitnia diialnist u hrupakh rannoho viku [Educational activity in early age groups]: navch.-metod. posib. Lutsk : FOP Mazhula Yu. M. [in Ukrainian].

Garabedian, H. Itsy Bitsy Yoga. Retrieved from https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=t4aEvXYJ46EC&oi=fnd&pg=PR9&dq=baby+yoga+for+toddlers&ots=IaxGCgtsIi&sig=31x07HqNF5eWRL7pEwQiyvjD9rc&redir_esc=y#v=onepage&q=baby%20yoga%20for%20toddlers&f=false

Harashchenko, L., Litichenko, O., & Shynkar, T. (2023). Stan protsesu orhanizatsii fizychnoho vykhovannia ditei rannoho viku v umovakh zakladu doshkilnoi osvity [The state of the process of organizing the physical education of young children in the conditions of a preschool education institution]. Zbirnyk naukovykh prats Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Pedahohichni nauky [Collection of scientific works of Kherson State University. Pedagogical sciences], 102, 19-25 [in Ukrainian].

Hnizdilova, O. A., & Bursova, S.S. (2022). Rozvytok dribnoi motoryky ditei doshkilnoho viku zasobamy Su-Dzhok terapii [Development of fine motor skills of preschool children by means of Su-Jok therapy]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Glukhiv National Pedagogical University named after Oleksandr Dovzhenko. Pedagogical sciences], 3 (50), 2, 151-157 [in Ukrainian].

Tarasova, O. S. (2019). Mii konspekt. Fizychne vykhovannia. 3-ii rik zhyttia [My synopsis. Physical education. 3rd year of life]. Kharkiv: Vyd. hrupa «Osnova» [in Ukrainian].

Yefymenko, M. (2013). Fizkultura v dytsadku: chas zmin [Physical education in kindergarten: a time of change]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 8, 18-19 [in Ukrainian].

Yefymenko, M. M. (2014). Prohrama z fizychnoho vykhovannia ditei rannoho ta doshkilnoho viku «Kazkova fizkultura» [The program for physical education of children of early and preschool age «Fairy physical education»]. Ternopil: Mandrivets [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Бурсова, С., & Вашак, О. (2024). ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ: МЕТОДИ ТА ПРАКТИКИ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (15), 101–107. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2024.15.312210

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ