ТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ

Автор(и)

  • Л. Вішнікіна
  • В. Самойленко
  • О. Давиденко

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2024.15.312189

Ключові слова:

дистанційне навчання географії, технологічне забезпечення, майбутні вчителі географії, модель компонентів технологічних умов, програмне, матеріально-технічне і методичне забезпечення, технічна підтримка, безпека та конфіденційність

Анотація

У статті визначено, що в умовах реформування сучасної географічної освіти викладачі та вчителі географії стикаються із різноманітними викликами та проблемами, пов’язаними із ускладненням доступу до освітніх послуг. Доведено, що важливим механізмом для забезпечення неперервності освітнього процесу стало використання дистанційного навчання, яке регламентується державними освітніми документами.

У роботі зазначено, що володіння цифровими технологіями є обов’язковою складовою частиною професійної компетентності вчителя географії. На основі аналізу чисельних джерел науково-педагогічної вітчизняної та зарубіжної літератури розроблено і запропоновано власну модель компонентів технологічних умов здійснення дистанційного навчання географії, які спрямовані на інтеграцію нових технологій. Визначено й обґрунтовано сутність компонентів розробленої моделі. Схарактеризовано системи управління навчанням, платформи для відеоконференцій та інструменти для співпраці, які належать до програмного забезпечення дистанційного навчання географії. Окреслено особливості матеріально-технічного забезпечення та його складники. Визначено структуру необхідного методичного забезпечення і проблеми його розроблення. Висвітлено значення безпеки та конфіденційності як умови здійснення навчання в режимі онлайн. Приділено увагу технічній підтримці та описано головні напрямки її впровадження. Акцентовано увагу на необхідності системного і комплексного дотримання визначених технологічних умов дистанційного навчання, оскільки його технічний, методичний та інформаційний компоненти є невід’ємними частинами навчального онлайн середовища.

Посилання

Almekhled, B., & Petrie, H. (2023). UK Students’ Concerns About Security and Privacy of Online Higher Education Digital Technologies in the Coronavirus Pandemic. CSEDU, 2, 483-492. Retrieved from https://www.scitepress.org/Link.aspx?doi=10.5220/0011993500003470

Baldock, B. L., Fernandez, A. L., Franco, J., & Provencher, B. A. (2021). McCo Overcoming the challenges of remote instruction: Using mobile technology to promote active learning. Journal Chemical Education, 98, 3, 833-842. DOI: https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.jchemed.0c00992

Bourne, J., Harris, D., & Mayadas, F. (2005). Online engineering education: Learning anywhere, anytime. Journal of Engineering Education, 94 (1), 131-146. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.2005.tb00834.x

Bradley, V. M. (2021). Learning Management System (LMS) use with online instruction. International Journal of Technology in Education, 4 (1), 68-92. DOI: https://doi.org/10.46328/ijte.36

Caratiquit, L., & Caratiquit, K. (2022). Influence of technical support on technology acceptance model to examine the project PAIR e-learning system in distance learning modality. Participatory Educational Research, 9 (5), 467-485. DOI: https://doi.org/10.17275/per.22.124.9.5

Chuang, K.-W. (2009). Mobile Technologies Enhance the E-Learning Opportunity Am. J. Bus. Educ., 2, 49-54. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ1052921

De Oliveira Albuquerque, R., García Villalba, L. J., Sandoval Orozco, A. L., Buiati, F., & Kim, T. H. (2014). A layered trust information security architecture. Sensors, 14 (12), 22754-22772. DOI: https://doi.org/10.3390/s141222754

Fedorenko, Yu. A. (2011). Mozhlyvosti dystantsiinoho navchannia heohrafii y orhanizatsiia dystantsiinoi formy virtualnoho uroku [Possibilities of remote learning of geography and the organization of a remote form of a virtual lesson]. Komp’iuter u shkoli ta sim’i [Computer in school and family], 1, 40-42. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2011_1_13 [in Ukrainian].

Hou, M., Li C., Gu, C., & Zhang, X. (2022). The mechanism of learning effect of online courses in higher-education: An explanation based on the interactive distance theory. Adult and Higher Education, 4 (14), 6-14. DOI: https://doi.org/10.23977/aduhe.2022.041402

Händel, M., Bedenlier, S., Kopp, B., Gläser-Zikuda, M., Kammerl, R., & Ziegler, A. (2022). The webcam and student engagement in synchronous online learning: visually or verbally? Education and Information Technologies, 27 (7), 10405-10428. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11050-3

Ivanova, M., & Ilieva, R. (2021). Towards Security, Data Privacy and Learning Performance. 19th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET) (pp. 1-7). IEEE. DOI: https://doi.org/10.1109/ITHET50392.2021.9759574

Kanwar, V. S., Sharma, A., Srivastav, A. L., & Rani, L. (2020). Phytoremediation of toxic metals present in soil and water environment: a critical review. Environmental Science and Pollution Research, 27, 44835-44860. DOI: https://doi.org/10.1007/s11356-020-10713-3

Kashyna, H. (2017). Teoretyko-metodolohichni osnovy vykorystannia dystantsiinykh form navchannia u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Theoretical and methodological foundations of the use of distance learning in the system of postgraduate pedagogical education]. Viiskova osvita [Military education], 70-82. Retrieved from http://znp-vo.nuou.org.ua/article/view/163741 [in Ukrainian].

Kasirye, F., & Wok, S. (2023). Factors influencing the usage of web‐based video conferencing platforms in knowledge acquisition among students. International Social Science Journal, 73 (248), 261-277. DOI: https://doi.org/10.1111/issj.12392

Kravchuk, O. P. (2009). Do problemy formuvannia zmistu heohrafichnykh kursiv dlia profilnoi shkoly [To the problem of forming the content of geography courses for a specialized school]. Heohrafiia [Geography], 1, 7-9 [in Ukrainian].

Marquez, B., Gannon, M. E., & Rocafort, T. (2023). Engaging Students and Faculty in a Collaborative Learning Environment: Let’s Check-In!. Nurse Educator, 48 (2), 98-102. DOI: 10.1097/NNE.0000000000001284

Medeshova, A., Kassymova, A., Mutalova, Z., & Kamalova, G. (2022). Distance learning activation in higher education. European Journal of Contemporary Education, 11 (3), 831-845. DOI: 10.13187/ejced.2023.3.788

Nazarenko, T. H. (2013). Metodyka navchannia heohrafii v profilnii shkoli: teoriia i praktyka [Methodology of teaching geography in a specialized school: theory and practice]: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka. Retrieved from https://library.megu.edu.ua:9443/jspui/handle/123456789/3637 [in Ukrainian].

Osadcha, K., Osadchyi, V., & Kruhlyk, V. (2020). Rol informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii pid chas epidemii: sproba analizu [The role of information and communication technologies during epidemics: an attempt at analysis]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 8, 1. DOI: 10.32919/uesit.2020.01.06 [in Ukrainian].

Puriwat, W., & Tripopsakul, S. (2021). The impact of e-learning quality on student satisfaction and continuance usage intentions during covid-19 Int. J. Inf. Educ. Technol, 11,368-374. DOI: 10.18178/ijiet.2021.11.8.1536

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia [On the approval of the Regulation on distance learning]. (2020). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text [in Ukrainian].

Rajeh, M. T., Abduljabbar, F. H., Alqahtani, S. M., Waly, F. J., Alnaami, I., Aljurayyan, A., & Alzaman, N. (2021). Students’ satisfaction and continued intention toward e-learning: A theory-based study. Med. Educ. Online, 26. DOI: 10.1080/10872981.2021.1961348

Stecuła, K. (2019). Application of Virtual Reality for Education at Technical University Proceedings of the ICERI2019. Conference Seville, Spain, 11-13. DOI: 10.21125/iceri.2019.1775

Stecuła, K., & Wolniak, R. (2022). Influence of COVID-19 Pandemic on Dissemination of Innovative E-Learning Tools in Higher Education in Poland. J. Open Innov. Technol. Mark. Complex., 8. DOI: 10.3390/joitmc8020089

Weis, L. (2021). Theoretical approach to E-learning quality Econ. Ecol. Socium, 5, 33-45. DOI: 10.31520/2616-7107/2021.5.1-4

What is the CIA Triad and Why is it important? fortinet.com. Retrieved from https://www.fortinet.com/resources/cyberglossary/cia-triad

Yankovets, A. V. (2005). Pidhotovka maibutnikh perekladachiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh [Training of future translators by means of information and communication technologies in higher military educational institutions]. (PhD diss.). Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Zayachuk, Y., & Oleksyshyn, A. (2022). Distance learning: its peculiarities in higher education during world pandemic COVID-19. Education: Modern Discourses, 5, 152-163. DOI: 10.37472/2617-3107-2022-5-12

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Вішнікіна, Л., Самойленко, В., & Давиденко, О. (2024). ТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (15), 30–41. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2024.15.312189

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ