ПІДВИЩЕННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • D. Kilderov
  • V. Boiko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2023.13.289941

Ключові слова:

графічна компетентність, основна школа, комп’ютерно-орієнтоване навчання, графічні навички, засоби навчання

Анотація

У статті розглянуто актуальне питання формування графічної компетентності учнів основної школи за допомогою комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання. У сучасному цифровому світі, де інформація представлена в різних графічних форматах, важливою навичкою для учнів основної школи є графічна компетентність. Графічна компетентність передбачає здатність розуміти, створювати та аналізувати графіку за допомогою комп’ютерних технологій. Визначено ключові аспекти розвитку графічної компетентності учнів основної школи через використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання. Розглянуто сучасні підходи до навчання графічним навичкам та їх вплив на освітній процес. Висвітлено практичні аспекти впровадження комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання для підвищення графічної компетентності учнів. Зазначено, що графічна підготовка, проводячись під час навчання в основній школі, має важливе значення для майбутнього навчання студентів, оскільки вона закладає основи основ графічної грамотності, проте одним із головних недоліків у навчальному процесі, пов’язаним з вивченням графічних дисциплін, є відсутність єдності в методиках навчання між середньою і вищою школою.

Доведено, що комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання представляють собою широкий спектр технологічних інструментів та програм, розроблених з метою сприяти та полегшувати навчання завдяки використанню комп’ютерів. Ці засоби можуть бути успішно впроваджені в освітній процес на всіх рівнях, від початкової школи до вищої освіти; вони охоплюють широкий спектр технологій та методологій, включаючи програмні засоби для навчання, інтерактивні вправи, відеоуроки, віртуальну реальність тощо. Визначено, що технологія розширеної реальності відкриває нові можливості для підвищення графічної компетентності учнів основної школи. Вона полегшує візуалізацію навчального матеріалу, забезпечує активну участь учнів у навчанні та сприяє створенню графічного контенту. Використання AR може стати важливим кроком у покращенні якості освіти та розвитку графічних навичок нового покоління.

Посилання

Boichuk, V. M. (2017). Teoretychni i metodychni osnovy khudozhno-hrafichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia tekhnolohii [Theoretical and methodical foundations of artistic and graphic training of the future technology teacher]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Bondar, S. P. (2003). Kompetentnist osobystosti – intehrovanyi komponent navchalnykh dosiahnen uchniv [Personal competence is an integrated component of students’ educational achievements]. Biolohiia i khimiia v shkoli [Biology and chemistry at school], 2, 8-9 [in Ukrainian].

Burchak, L. V. (2009). Doslidnytska kompetentnist yak umova efektyvnoi diialnosti maibutnoho vchytelia [Research competence as a condition for effective activity of the future teacher]. Osvita i nauka v umovakh hlobalnykh vyklykiv [Education and science in the conditions of global challenges]. Simferopol: TsRONI [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpin: VTF «Perun» [in Ukrainian].

Chemerys, H. Yu., & Osadcha, K. P. (2017). Analiz sutnosti poniattia «hrafichna kompetentnist» u systemi pidhotovky maibutnoho bakalavra z kompiuternykh nauk [Analysis of the essence of the concept of «graphic competence» in the system of training a future bachelor of computer science]. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 5, 3, 37-46 [in Ukrainian].

Havryshchak, H., & Uruskyi, A. (2021). Formuvannia hrafichnoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity zasobamy kompiuterno-oriientovanykh tekhnolohii [Formation of graphic competence of students of higher education by means of computer-oriented technologies]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Pedagogy], 1, 6-13 [in Ukrainian].

Dzhedzhula, O. M. (2007). Teoriia i metodyka hrafichnoi pidhotovky studentiv inzhenernykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv [Theory and methodology of graphic training of students of engineering specialties of higher educational institutions]. (Extended abstract of D diss.). Ternopil [in Ukrainian].

Klymniuk, V. Ye. (2018). Virtualna realnist v osvitnomu protsesi [Virtual reality in the educational process]. Aktualni pytannia navchannia [Current issues of education], 2 (56), 207-212 [in Ukrainian].

Kompetentsiia yak pedahohichne yavyshche [Competence as a pedagogical phenomenon]. Retrieved from http://teacher.at.ua/publ/kompetentnist_jak_pedagogichne_javishhe/19-1-0-11440 [in Ukrainian].

Lytvynova, S. H. (2019). Teoretyko-metodolohichni osnovy modeliuvannia i vykorystannia khmaro oriientovanoho seredovyshcha dlia navchannia uchniv zakladu zahalnoi serednoi osvity [Theoretical and methodological foundations of modeling and using a cloud-based environment for teaching students of a general secondary education institution]: monohrafiia. Kyiv: TsP Komprynt [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: osnovy Standartu osvity [The new Ukrainian school: the basics of the Standard of Education]. (2016). Lviv [in Ukrainian].

Pidbutska, N. V. (2014). Osoblyvosti kreatyvnosti maibutnoho inzhenera yak skladovoi yoho profesionalizmu [Features of creativity of the future engineer as a component of his professionalism]. Problemy suchasnoi psykholohii [Problems of modern psychology]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 26, pp. 468-477). Kyiv [in Ukrainian].

Pinchuk, O. P., Lytvynova, S. H., & Burov, O. Yu. (2017). Cyntetychne navchalne seredovyshche – krok do novoi osvity [A synthetic learning environment is a step towards a new education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 4 (60), 28-45 [in Ukrainian].

Pinchuk, O. P., Tkachenko, V. A., & Burov, O. Yu. (2019). AV and VR as Gamification of Cognitive Tasks. Proc. 15 th Int. Conf. ICTERI, 2387, 437-442. Retrieved from http://ceurws.org/Vol-2387/20190437.pdf [in English].

Sokoliuk, O. M. (2021). Vplyv VR/AR na tekhnolohii navchannia y osvitianski praktyky [Impact of VR/AR on learning technologies and educational practices]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern information technologies and innovative teaching methods in training specialists: methodology, theory, experience, problems], 60, 108-116 [in Ukrainian].

Uruskyi, A. V. (2016). Metodyka realizatsii indyvidualnoho pidkhodu do navchannia starshoklasnykiv za tekhnolohichnym profilem [The method of implementing an individual approach to the education of high school students according to the technological profile]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Як цитувати

Kilderov, D., & Boiko, V. (2023). ПІДВИЩЕННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (13), 68–78. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2023.13.289941

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ