ОЦІНКА ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З УЧНЯМИ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ ВИРОБНИЧОЇ БЕЗПЕКИ У МАЙСТЕРНЯХ»

Автор(и)

  • V. Tytarenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275566

Ключові слова:

технології, майбутній учитель, здоров’язбережувальна діяльність, навчально-виробничі майстерні, діагносту вальні умови, основи виробничої безпеки

Анотація

У статті з урахуванням актуальної потреби підготовки майбутніх учителів технологій до здоров’язбережувальної діяльності з учнями, особливо у навчальних майстернях закладу середньої освіти, запропоновано діагностичні педагогічні умови такої підготовки при вивченні дисципліни «Основи виробничої безпеки у майстернях (систему критеріїв і показників сформованості готовності; характеристику якісних рівнів; застосування комплексу методів оцінки; визначення ефективності впровадження). Специфіку здоров’язбережувальної діяльності вчителя технологій пов’язано з компонентами компетентності (загальнокультурний, виробничо-технологічний, організаційно-управлінський, проєктно-конструкторський); критеріями їх прояву (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний) та рівнями готовності (високий, достатній, середній, початковий).

Запропоновано логічну систему відповідності критеріїв і показників готовності майбутніх учителів технологій до формування здоров’язбережувальної компетентності учнів основної школи у процесі трудового навчання, а також зміст рівневих характеристик такої готовності; охарактеризовано сукупність методів оцінки стану, рівня та якості підготовки майбутніх учителів технологій у процесі вивчення навчальної дисципліни «Основи виробничої безпеки у майстернях».

Проведено висновок щодо можливостей упровадження пропонованих діагностувальних умов у практику роботи закладів загальної та вищої освіти.

Посилання

Ball, H. O., Bastui, M. V., & Vydra, O. H. (2005). Rozvytok psykholohichnoi kultury uchnivskoi molodi v systemi neperervnoi profesiinoi osvity [Development of psychological culture of students in the system of continuous professional education]. Kyiv: IPPPO APN Ukrainy [in Ukrainian].

Barabash, O. D. (2012). Stanovlennia kompetentnisnoho pidkhodu u suchasnii osviti [Development of the competence approach in modern education]. New pedagogical thought, 4(72), 133-136 [in Ukrainian].

Dmytrenko, P. V. (2004). Pidhotovka uchyteliv trudovoho navchannia u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh [Training of vocational training teachers in higher pedagogical educational institutions]. Ukrainian Society, 3(5), 102-107 [in Ukrainian].

Kobernyk, O. M. (2016). Kreatyvni tekhnolohii navchannia [Creative learning technologies]. Uman: VTsP "Vizavi" [in Ukrainian].

Korets, O. M. (2015). Formuvannia tekhnichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv tekhnolohii u protsesi vyvchennia fizyko-matematychnykh dystsyplin [Formation of technical competence of future technology teachers in the process of studying physical and mathematical disciplines]. (PhD diss.). NPU imeni M. P. Drahomanova, Kyiv [in Ukrainian].

Kravchenko, L. M. (2009). Naukovi osnovy pidhotovky menedzhera osvity u systemi neperervnoi pedahohichnoi osvity [Scientific basis of education manager training in the system of continuous pedagogical education]. (Extended abstract of PhD diss.). In-t vyshch. osvity APN Ukrainy, Kyiv [in Ukrainian].

Kyrylenko, S. V. (2004). Sotsialno-pedahohichni umovy formuvannia kultury zdorov’ia starshoklasnykiv [Socio-pedagogical conditions of formation of health culture of high school students]. (PhD diss.). Instytut problem vykhovannia Akademii ped. Nauk Ukrainy, Kyiv [in Ukrainian].

Madzihon, V. M. & Nisimchuk, A. S. (2011). Tekhnolohiia kreatyvnoi pedahohichnoi osvity [Technology of creative pedagogical education]. Lutsk: Tverdynia [in Ukrainian].

Shynkaruk, V. I., Bystrytskyi, Ye. K., Bulatov, & M. O. (Eds.). (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Kyiv: Abrys [in Ukrainian].

Sydorenko, V. K. (2011). Proektnyi pidkhid i vymohy do vchytelia [Project approach and requirements for the teacher]. Labor training in a modern school, 5, 5-11 [in Ukrainian].

Vitvytska, V. V. (2003). Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly [Basics of higher school pedagogy]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ