МЕТОДОЛОГІЧНІ КОНТУРИ АКСІОЛОГІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ: КОМУНІКАТИВНО-ДІАЛОГІЧНИЙ ВЕКТОР

Автор(и)

  • T. TROITSKAYA
  • O. KULIDA

Ключові слова:

аксіологізація вищої освіти, комунікативний вектор, діалогічний вектор

Анотація

У статті окреслено методологічні контури аксіологізації вищої освіти, що грунтується на теоретичному і практичному досвіді європейської гуманітарної думки, зокрема комунікативної практичної філософії, створення широкої платформи дослідження, обговорення, дискурсивного обміну досвідом організації діалогічної взаємодії в культурно-освітньому просторі та створення методологічного й теоретико-практичного банку методик, технологій, дидактик організації усіх видів і рівнів діалогу та інтеракції суб’єктів культурно-освітнього простору. Передбачене застосування інтерактивних форм роботи (круглий стіл, диспут, навчання на основі комунікативних завдань, майстерня, моделювання, групова робота, мозковий штурм, рольова або ділова гра тощо) на основі ціннісної орієнтації та духовно-морального оновлення усіх сфер життя суб’єктів культурно-освітнього простору, що забезпечить перетворення інтерактивного режиму інтеркультурний. У такий спосіб студенти дізнаються про мовну політику інших країн, їхні лінгвокультурні особливості, культурну ідентичність, ознайомляться з методами долання бар’єрів у спілкуванні, зі специфікою вербальної і невербальної поведінки носіїв мови, з формами співіснування культур в історичному просторі світу, з розповсюдженням знань і практик життєвого світу у найближчому комунікативному просторі демократичного суспільства.
Доведено, що аксіологізація вищої освіти через діалог можлива за умови імплементації найкращого теоретичного і практичного досвіду європейської гуманітарної думки, зокрема комунікативної практичної філософії, створення широкої платформи дослідження, обговорення, дискурсивного обміну досвідом організації діалогічної взаємодії в культурно-освітньому просторі та створення методологічного й теоретико-практичного банку методик, технологій, дидактик організації всіх видів і рівнів діалогу та інтеракції суб’єктів культурно-освітнього простору.

Посилання

Apel K.-O. Sytuatsiia liudyny yak etychna problema [The human situation as an ethicalproblem] // Elektronnyi resurs. – Rezhym dostupu: https://javalibre.com.ua/java-book/book/2917285

Bulatov M.O. Filosofskyi slovnyk [Philosophical dictionary] / M.O. Bulatov. – K.: Stylos,2009. – 575 s.

Habermas Yu. Yednist rozumu v rozmaitti yoho holosiv [The unity of reason in the diversityof his voices] // Elektronnyi resurs. – Rezhym dostupu: www.ukrcenter.com

Hosle V. Praktychna filosofiia v suchasnomu sviti [Practical philosophy in the modernworld] // Elektronnyi resurs. – Rezhym dostupu: https://www.tvirpx.com/file/1960248/

Yermolenko A.M. Komunikatyvna praktychna filosofiia [Communicative practicalphilosophy] / A.M. Yermolenko. – K.: Libra, 1999. – 488 s.

Predborska I.M. Kontynentalna pedahohika ochyma uchasnykiv sympoziumu CEUPES[Continental pedagogy through the eyes of participants of the symposium CEUPES] (17-18 zhovtnia 2016 roku) // Filosofiia osvity. Philosophy of Education. – 2017. – №1 (20). – S.304 – 312.

Troitska O.M. Dialoh i tolerantnost u kulturno-osvitnomu prostori vyshchoi shkoly[Dialogue and tolerance in the cultural and educational space of higher education] [Monohrafiia] / O.M. Troitska. – Melitopol: Vyd-vo MDPU imeni B.Khmelnytskoho, 2016. – 312 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ