ПРИНЦИПИ ПРОЄКТУВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНО-СПРЯМОВАНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • V. Onipko
  • N. Maksymenko
  • V. Lytvyn

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.8.239463

Ключові слова:

професійна освіта в галузі аграрного виробництва, майбутній педагог професійного навчання, принципи проєктування змісту професійно-спрямованої інформаційно-комунікаційної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання в галузі аграрного виробництва, зміст професійно-спрямованої інформаційно-комунікаційної підготовки

Анотація

У статті здійснено обґрунтування теоретичних та методичних засад модернізації змісту професійної освіти і навчання, охарактеризовано сучасні принципи проєктування змісту професійної освіти при підготовці майбутніх педагогів у галузі аграрного виробництва

На основ теоретичного аналізу та з урахуванням особливостей і вимог до інформаційно-комунікаційної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання в галузі аграрного виробництва обрано критерії відбору та побудови змісту професійно-спрямованої інформаційно-комунікаційної підготовки педагогів професійного навчання: детермінації цього змісту структурою професійної діяльності і об’єкта (предмета) вивчення; функціональної повноти; мінімуму необхідного змісту; міждисциплінарного забезпечення та професійної доцільності; відповідності складності часові, відведеному на засвоєння змісту, встановленим методам; типовість; ефективність елементів організованого процесу підготовки для мотивації майбутніх фахівців до використання ІКТ у майбутній професійній діяльності; актуальності; відповідності змісту наявному навчально-методичному забезпеченню занять. Доведено необхідність використання запропонованих критеріїв як інструменту оцінки та відбору змісту, що вможливлює реалізацію поставлених цілей підготовки, формування інформаційної грамотності і професіоналізму сучасного педагога професійного навчання, які можна розглядати через синтез компетентностей, які містять наочно-методичний, психолого-педагогічний та ІКТ-складники.

Посилання

Kovalchuk, V. V. (2007). Sutnisno-zmistovna kharakterystyka katehorii «profesiina kompetentnist» yak pokaznyka rivnia fakhovoi pidhotovky studentiv [Essential and substantive characteristics of the category «professional competence» as an indicator of the level of professional training of students]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity [Problems of engineering pedagogic], 18, 84-88 [in Ukrainian].

Kovalenko, N. D. (1995). Metody realizatcii printcipa professionalnoi napravlennosti pri otbore i postroenii soderzhaniia obshcheobrazovatelnykh predmetov v vysshei shkole [Methods for implementing the principle of professional orientation in the selection and construction of the content of general education subjects in higher education]. (PhD diss.). Tomskii gosudarstvennyi pedagogicheskii universitet, Tomsk [in Russian].

Kraevskii, V. V., & Khutorskoi, A. V. (2007). Osnovy obucheniia: Didaktika i metodika: Ucheb. posob [Basics of teaching: Didactics and methodology: Textbook]. Moskva: Izdatelskii tcentr «Akademiia» [in Russian].

Lednev, V. S. (1991). Soderzhanie obrazovaniia: sushchnost, struktura, perspektivy [Content of education: essence, structure, perspectives]. Moskva: Vysshaia shkola [in Russian].

Ovcharuk, O. (2003). Kompetentnosti yak kliuch do onovlennia zmistu osvity [Modernization of the content of vocational education and training: theory and practice]. In Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: Rekomendatsii z osvitnoi polityky [Education Reform Strategy in Ukraine: Recommendations on Education Policy] (pp. 13-41) Kyiv: KIS [in Ukrainian].

Petrova, N. I. (1982). Individualnyi stil pedagogicheskoi deiatelnosti [Individual style of teaching]. Kazan: Izdatelstvo Kazanskogo universiteta [in Russian].

Pidkasistyi, P. I. (Ed.). (2019). Pedagogika: uchebnik i praktikum dlia akademicheskogo bakalavriata [Pedagogy: Textbook and Workshop for Academic Bachelor's Degree] (4th ed.). Moskva: Iurait. Retrieved from https://urait.ru/bcode/431098 [in Russian].

Popkov, V. A., & Korzhuev, A. V. (2004). Teoriia i praktika vysshego professionalnogo obrazovaniia: Ucheb. posob [Theory and practice of higher professional education: Textbook.]. Moskva: Akademicheskii Proekt [in Russian].

Vaintpaub, M. A., Romanova, A. M., Mosia, I. A., & Bilokon, Ya. Yu. (2015). Modernizatsiia zmistu profesiinoi osvity i navchannia: teoriia i praktyka: Monohrafiia [Modernization of the content of vocational education and training: theory and practice: Monographs]. Kyiv: TOV «NVP Polihrafservis» [in Ukrainian].

Yakymovych, T. D. (2013). Osnovy dydaktyky profesiino-praktychnoi pidhotovky: Navch.-metod. posib. [Fundamentals of didactics of professional and practical training: Teaching method. way.]. Lviv [in Ukrainian].

Zagviazinskii, V. I. (2001). Teoriia obucheniia: sovremennaia interpretatciia: Ucheb. posob [Learning theory: modern interpretation: Textbook]. Moskva: Akademiia [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25

Як цитувати

Onipko, V., Maksymenko, N., & Lytvyn, V. (2020). ПРИНЦИПИ ПРОЄКТУВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНО-СПРЯМОВАНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (8), 95–102. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.8.239463

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ