СТВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ AUGMENTEDCLASS ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • S. Poliakov
  • L. Hrytsenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.8.239460

Ключові слова:

трудове навчання з елементами креслення, учні основної школи, графічна компетентність, технології доповненої реальності, мобільний додаток AugmentedClass

Анотація

У статті проаналізовано нові можливості використання інформаційно-технічних засобів у освітніх процесах трудового навчання в середньому закладі освіти, зокрема, при формуванні графічної компетентності учнів основної школи. Визначено мультимедійний додаток AugmentedClass як ефективний засіб побудови уроків трудового навчання з елементами креслення, що забезпечує поетапну візуалізацію складних і простих конструкцій.

Метою дослідження обрано комплексний аналіз особливостей запровадження технології доповненої реальності в освітній процес формування графічної компетентності учнів основної школи, а також вивчення особливостей адаптації цієї технології при підготовці майбутніх учителів трудового навчання і технологій.

З’ясовано, що додаток AugmentedClass спеціально розроблено для використання проєктів із доповненою та віртуальною реальністю в освітньому процесі; охарактеризовано набір його функцій та можливостей створення мультимедійного контенту засобами мобільних і комп’ютерних пристроїв на основі операційної системи Андроїд, які є доступними для вчительського й учнівського загалу.

Проведено висновок щодо того, що застосування доповненої реальності з використанням мобільного додатку AugmentedClass у процесі формування графічної компетентності учнів на уроках трудового навчання в основній школі забезпечує можливості підвищення зацікавленості дітей навчальною інформацією засобом інтерактивного контенту, дозволяє сформувати компоненти компетентності за допомогою технології доповненої реальності, урізноманітнює навчальний процес інноваційними формами роботи, підвищує стан мотивації учнів підліткового віку до самостійної навчально-пізнавальної діяльності завдяки реалізації ігрових, змагальних та пізнавальних стимулів, дає змогу розробити інноваційні види візуальних навчальних завдань узагальнювального та систематизувального характеру, які активізують навчальну роботу учнів. Опрацювання навчального контенту проходить такою організаційною формою, яка є привабливою для дітей, забезпечує умови розвитку особистісних якостей, веде до підвищення самостійності та самооцінки власних навчальних досягнень.

Посилання

Android: Web-site. (2021). Retrieved from https://www.android.com/intl/ru_ru/

ASKON: Web-site. (2021). Retrieved from http://www.ascon.kiev.ua/ [in Ukrainian].

Augmented Class! Realidad Aumentada para Educación: Web-site. (2021). Retrieved from https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AugmentedClass.AClass&hl=ru&gl=US/

Berbets, V. V., Dubova, N. V., Kobernyk, O. M., Kravchenko, T. V. , Kharytonova, V. V., Khomenko, L. M., & Yashchuk, S. M. (2003). Metodyka orhanizatsii proiektno-tekhnolohichnoi diialnosti uchniv na urokakh obsluhovuiuchoi pratsi [Metodyka orhanizatsii proiektno-tekhnolohichnoi diialnosti uchniv na urokakh obsluhovuiuchoi pratsi]. Kyiv: Naukovyi svit [in Ukrainian].

Chubukova, O. Yu., & Ponomarenko, I. V. (2018). Innovatsiini tekhnolohii dopovnenoi realnosti dlia vykladannia dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Innovative augmented reality technologies for teaching disciplines in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy innovatsiino-investytsiinoho rozvytku, 16, 20-27.

Diatlenko, S. M., Leshchuk, V. M., & Medvid, O. Yu. (2017). Trudove navchannia 5-9 klasy [Labor training 5-9 classes]: Prakt. posib. dlia vchyteliv. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].

Henerator QR-kodiv: Web-site. (2021). Retrieved from https://www.qr-code.com.ua/ [in Ukrainian].

Hrytsenko, L. & Poliakov, S. V. (2018). Interaktyvni zasoby navchannia u proektno-tekhnolohichnii diialnosti uchniv [Interactive teaching aids in design and technological activities of students]. Vyshcha shkola, 12, 86-102 [in Ukrainian].

Hrytsenko, L. O., & Poliakov, S. V. (2016). Rozrobka video-uroku z kreslennia zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Development of a video lesson on drawing by means of information and communication technologies]. Trudova pidhotovka v ridnii shkoli, 4, 57-60 [in Ukrainian].

Lehkyi i bezpechnyi dostup do vsikh vashykh materialiv [Easy and safe access to all your materials]: Web-site. (2021). Retrieved from https://www.google.com/intl/uk_UA/drive/ [in Ukrainian].

Official site of Thalmic Labs. (2021). Retrieved from https://www.thalmic.com/.

Ot idei do proekta za schitannye minuty: Web-site. (2021). Retrieved from https://www.tinkercad.com/?fbclid=IwAR2CQ12cc4PDz3TPoYP_3X0HtTkMkoLf98vTFHI636CIGiwGmTn40izIH4Y [in Russian].

PDF: Web-site. (2021). Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/PDF [in Ukrainian].

Servisy Google Play dlja AR: Web-site. (2021). Retrieved from https://play.google.com/ store/apps/details?id=com.google.ar.core&hl=ru&gl=US [in Russian].

STL: Web-site. (2021). Retrieved from STL (формат файла): [Веб-сайт]. (2021). Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/STL формат_файла) [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ