МЕДІАОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ПЕДАГОГІЧНА УМОВА ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • O. Byndas

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.7.238051

Ключові слова:

засоби, медіаосвітні технології, заняття, студент, учитель іноземної мови, іншомовний

Анотація

У статті на основі аналізу актуальних досліджень і праць вітчизняних та зарубіжних науковців і практиків подано визначення медіаосвітніх технологій як засобів навчального процесу з використанням періодичних видань, радіо, телебачення, кіно, а також програмно-апаратних пристроїв, що забезпечують операції збирання, оброблення, накопичення, збереження й передачі інформації різними мовами.

Метою статті є теоретичне обґрунтування важливості медіаосвітніх технологій як однієї з педагогічних умов формування медіаграмотності майбутніх учителів іноземної мови; саме медіаосвітні технології визначають роль учителя іноземної мови як зразка для наслідування, знавця процесів мислення, вмілого користувача сучасними освітніми технологіями, пізнання і роль студента, якому слід почерпнути з цих демонстрацій якийсь набір прийомів і методів, які він зможе використовувати при конструюванні своїх власних знань. Відтак учитель розвивається сам і допомагає здбувачам освіти.

У ході роботи розглянуто різноманітні способи класифікації медіа- засобів, однак для дослідження потрібною й актуальною є така, що розкриє більші можливості використання новітніх інформаційних технологій на уроках вивчення іноземної мови.

Проаналізувавши різні підходи та класифікації медіаосвітніх технологій як однієї з педагогічних умов формування медіаграмотності майбутніх учителів іноземної мови, авторка доходить висновку, що на шляху досягнення таких високих показників виникають певні труднощі: це і брак знань самих учителів іноземної мови і викладачів, і проблеми з технічним обладнанням, і небажання йти в ногу з часом, і фінансова ситуація, в якій опиняються освіта та й загалом уся культура через постійне недофінансування. Але перспективи з якісного та ефективного застосування медіатехнологій в освіті є очевидними – науковий прогрес майбутніх учителів, а відтак і цілої держави.

Посилання

Bester, G. & Brand, L. (2013). The effect of technology on learner attention and achievement in the classroom. South African Journal of Education. 33(2), 1-15.

Byndas, O. M. (2020). Spetsyfika poniat «mediahramotnist», «mediakompetentnist» ta «mediaosvita» v pidhotovtsi vchyteliv inozemnykh mov [Specificity of the Concepts «Media Literacy», «Media Competence» and «Media Education» in the Foreign Language Teachers Training]. Osvita ta pedahohichna nauka [Education and Pedagogical Sciences], 3 (175), 20-30 [in Ukrainian].

Dіengayeva, S. V (2015). Mediaosvitni tekhnolohiyi yak zasib formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutnʹoho vchytelya inozemnoyi movy [Media educational technologies as a means of forming the professional competence of a future foreign language teacher]. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University. Pedagogical sciences, 4, 26-30. Retreived from http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUP_2015_4_7 [in Ukrainian].

Groff, J. & Mouza, C. (2008). A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use. AACE Journal, 16(1), 21-46.

Its, S.V. (2013). Pedahohichni mediatekhnolohiyi u profesiyniy pidhotovtsi maybutnʹoho vchytelya inozemnoyi movy [Pedagogical media technologies in the professional training of future foreign language teacher]. Zhytomyr: ZhSU Publishing House. Ivan Franko [in Ukrainian].

Onkovich, GV (2007). Tekhnolohiyi mediaosvity [Media educational technologies]. Higher education in Ukraine, 3(5), 357-363 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-14

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ