ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З КОМП’ЮТЕРНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ

Автор(и)

  • R. Zhaliy

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.7.238047

Ключові слова:

професійна підготовка, майбутні фахівці з комп’ютерної інженерії, здоров’язбережувальні інноваційні технології, готовність майбутніх фахівців

Анотація

У статті висвітлено особливості застосування здоров’язбережувальних інноваційних технологій в освітньому процесі підготовки майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії. Розкрито основні терміни: «академічна свобода», «інноваційна форма», «освітня діяльність» «інноваційна діяльність», «навчальні заняття», «види навчальних занять»; та особливості підготовки здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей, для яких важливим є опанування гуманітарних дисциплін, формування мовленнєвих компетентностей, вивчення основ риторики під час освітньої діяльності. На прикладі навчальних занять із фізичного виховання продемонстровано широкий спектр інноваційних форм роботи, використання яких сприяє активізації пізнавальної діяльності студентів, є важливим чинником у процесі формування валеологічної компетентності молодих людей, пріоритетним фактором демонстрації моди на здоровий спосіб життя, рухову активність, дозвіллєво-рекреаційну діяльність, захоплення аматорським чи професійним спортом тощо.

Під час підготовки статті використано методи аналізу правових норм (у руслі узагальнення й систематизації норм чинного освітнього законодавства), результати педагогічного експерименту, який проходив на базі Полтавського національного технічного університету імені Ю. Кондратюка.

Розглянуто окремі форми та види діяльності здобувачів вищої освіти, спрямовані на набуття вмінь і навичок щодо застосування здоров’язбережувальних інноваційних технологій і в подальшій професійній діяльності. З’ясовано важливість виконання не лише фізичних вправ, популяризації рухової активності, а й наявності ґрунтовної внутрішньої мотивації (яка формується під час занять) у майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії в освітньому процесі, що сприятиме формуванню високого рівня готовності до застосування описаних технологій у подальшій професійній діяльності.

Перспективними напрямами наукових пошуків визначено: обґрунтування структурно-логічної схеми вивчення гуманітарних дисциплін в умовах технічного закладу вищої освіти із розглядом ключових компетентностей фахівця на кожному з етапів вивчення; розкриття методичних особливостей інноваційних форм роботи, які доцільно використовувати в освітній діяльності: «бієнале», «консалтинг», «фреш» тощо; вивчення специфіки теоретико-методичних вимог до викладання фізичного виховання для здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей в умовах сучасних процесів реформування системи освіти.

Посилання

Aleksiienko, S. (2010). Innovatsiina shkola u prostori naukovoho znannia [Innovative school in the space of scientific knowledge]. Shkola [School], 11, 5-15 [in Ukrainian].

Ampilohova, L. P., & Zybina, V. V. (2012). Maister-klas yak forma poshyrennia innovatsiinykh pedahohichnykh idei [Master class as a form of dissemination of innovative pedagogical ideas]. Upravlinnia shkoloiu [School management], 16-18, 88-94 [in Ukrainian].

Bondarenko, O. M. (2008). Formuvannia valeolohichnoi kompetentnosti studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of valeological competence of students of pedagogical universities in the process of professional training]. (PhD diss). Retrieved from http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/344325.html [in Ukrainian].

Burova, V. (2017). Rozvytok obdarovanoi osobystosti zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii [Development of a gifted personality by means of innovative technologies]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti [Education and development of a gifted personality], 3, 14-16 [in Ukrainian].

Habenko, L. (2015). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi [The use of innovative technologies in the educational process]. Psykholoh [Psychologist], 17-18, 43-47 [in Ukrainian].

Innovatsiini tekhnolohii na urokakh ta v pozaklasnii diialnosti [Innovative technologies in lessons and extracurricular activities]. (2017). Biolohiia [Biology], 1-2, 2-32 [in Ukrainian].

Kashuba, V. (2016). Innovatcionnye tekhnologii v sovremennom sporte [Innovative technologies in modern sports]. Sportivnii vіsnik Pridnіprov’ia [Sports Bulletin of the Dnieper], 1, 46-57 [in Ukrainian].

Mokliak, V. (2013). Uprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii v osvitnii protses vyshchoho navchalnoho zakladu [Introduction of innovative technologies in the educational process of higher education. Didascal. Introduction of innovations as a factor of unity of pedagogical theory and educational practice]. Dydaskal. Uprovadzhennia innovatsii yak chynnyk yednosti pedahohichnoi teorii ta osvitnoi praktyky [Didascal. Introduction of innovations as a factor of unity of pedagogical theory and educational practice], 13, 181-183[in Ukrainian].

Moskalenko, N. (2015). Naukovo-teoretychni osnovy innovatsiinykh tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni [Scientific and theoretical foundations of innovative technologies in physical education]. Sports Bulletin of the Dnieper, 2, 124-128 [in Ukrainian].

Pro osvitu [About education]. № 2145-VIII. (2017). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu [About higher education]. № 1556-VII. (2014). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Shchekatunova, H. (2009). Monitorynh pedahohichnykh novovveden [Monitoring of pedagogical innovations]. Ridna shkola [Native school], 4, 14-17 [in Ukrainian].

Shchekatunova, H. (2010). Vprovadzhennia pedahohichnykh innovatsii yak mekhanizm efektyvnoho rozvytku zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Introduction of pedagogical innovations as a mechanism of effective development of a general educational institution]. Ridna shkola [Native School], 6, 23-26 [in Ukrainian].

Shtefan, L. (2009). Problema klasyfikatsii pedahohichnykh innovatsii [The problem of classification of pedagogical innovations]. New Collegium, 6, 48-55 [in Ukrainian].

Vlasenko, N. V. (2014, April). Innovatsiini tekhnolohii na urokakh fizychnoi kultury [Innovative technologies in physical education lessons]. In Fizychna kultura v zahalnoosvitnikh shkolakh: problemy ta perspektyvy [In Physical culture in secondary schools: problems and prospects]: Proceedings of the Scientific Seminar (pp. 12-18). Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka [in Ukrainian].

Voloshchuk, I. (2016). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii u keruvanni naukovo-doslidnytskoiu diialnistiu studentiv [The use of innovative technologies in the management of research activities of students]. The Sources of Pedagogical Skills, 17, 40-46 [in Ukrainian].

Yaremenko, V. (2015). Suchasni inovatsiini tekhnolohii pidvyshchennia efektyvnosti protsesu formuvannia tekhnichnykh dii u vilnii borotbi [Modern innovative technologies to increase the efficiency of the process of formation of technical actions in freestyle wrestling]. Sports Bulletin of the Dnieper, 3, 172-174 [in Ukrainian].

Yastrebova, V. (2009). Naukovo-metodychne zabezpechennia innovatsiinykh protsesiv u pisliadymplomnii pedahohichnii osviti [Scientific and methodological support of innovation processes in postgraduate pedagogical education. The image of a modern teache]. Image of the Modern Pedagogue, 8-9, 55-57 [in Ukrainian].

Yastrebova, V. (2016). Metodolohichni zasady innovatsiinoi modeli zakladu osvity XXI stolittia [Methodological bases of the innovative model of an educational institution of the XXI century]. Ridna shkola [Native school], 2-3, 26-31 [in Ukrainian].

Zhalii, R. V. (2018). «Zdorov’iazberihaiuchyi storitelinh»: poniattia, metodyka zastosuvannia v protsesi formuvannia valeolohichnoi kompetentnosti ["Healthy storytelling": concept, method of application in the process of formation of valeological competence]. In L. M. Rybalko (Ed.), Humanitarnyi visnyk Poltavskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu imeni Yuriia Kondratiuka [In LM Rybalko (Ed.), Humanitarian Bulletin of Poltava National Technical University named after Yuri Kondratyuk] (Vol. II, pp. 189-198). Poltava: PoltNTU imeni Yu. Kondratiuka [in Ukrainian].

Zhalii, T. V. (2017). «Pravovyi aistopinh»: metodyka vykorystannia v protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin ["Legal istoping": methods of use in the study of humanities]. In L. M. Rybalko (Ed.), Humanitarnyi visnyk Poltavskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu imeni Yuriia Kondratiuka [In LM Rybalko (Ed.), Humanitarian Bulletin of Poltava National Technical University named after Yuri Kondratyuk] (Vol. II, pp. 78-87). Poltava: PoltNTU imeni Yu. Kondratiuka [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-14

Як цитувати

Zhaliy, R. (2020). ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З КОМП’ЮТЕРНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (7), 88–96. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.7.238047

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ