ДОСВІД МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ БАКАЛАВРІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

Автор(и)

  • A. Veritov

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.7.238036

Ключові слова:

методичний супровід, підприємницька культура, освітня траєкторія, супервайзер, едвайзер, тьютор

Анотація

У статті запропоновано модель методичного супроводу формування підприємницької культури бакалаврів фізичної культури і спорту, яка репрезентує заходи, спрямовані на обрання здобувачами освіти індивідуальної освітньої траєкторії; супроводження науково-педагогічними і методичними працівниками засвоєння студентами різноваріантного змісту освіти; контроль за ходом освітнього процесу, а також зворотній зв’язок із здобувачами освіти під час та по завершенню виконання освітньо-професійної програми. Зазначений супровід повинен передбачати суто організаційну діяльність, інформування студентів щодо користування засобами навчання, допомогу у вирішенні пізнавальних проблем, а також допомогу у контактуванні із стейкхолдерами. При цьому на перший план виходить індивідуалізація освітніх алгоритмів, варіативність часу та способів виконання навчальних завдань, широкий вибір місця виконання навчальних завдань, способів комунікації із викладачем тощо. Виконання майбутнім бакалавром з фізичної культури і спорту індивідуального навчального плану пов’язане із готовністю науково-педагогічних працівників виконувати соціально-педагогічні ролі супервайзера, едвайзера і тьютора, які можуть змінюватися залежно від поставленого освітнього завдання. Ключовими заходами з підтримки вибору студентами індивідуальних освітніх траєкторій, в аспекті формування підприємницької культури, визначено: забезпечення вільного обрання форм та методів викладання; консультування майбутніх бакалаврів з фізичної культури і спорту щодо вільного обрання форм та методів навчання; презентацію дисциплін вибіркового циклу. Позитивним моментом розробленої під час дослідження ОПП, що спрямована на формування підприємницької культури, є конкуренція між дисциплінами та викладачами.

Посилання

Antoniuk, L. V. (2018). Osnovy innovatsiinoi osvitnoi diialnosti [Fundamentals of innovative educational activities: guidelines]. Rivne: ROIPPO [in Ukrainian].

Babko, T. M. (2020, Traven). Naukovo-metodychnyi suprovid protsesu zaprovadzhennia pedahohiky partnerstva v novii ukrainskii shkoli [Scientific and methodological support of the process of introduction of partnership pedagogy in the new Ukrainian school]. In Neperervna osvita novoho storichchia: dosiahnennia ta perspektyvy [Continuing education of the new century: achievements and prospects.]: Proceedings of the International Scientific Conference. Zaporizhzhia: Zaporizkyi oblasnyi instytut pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Retrieved from https://ele.zp.ua/ conference/tematychni-napriamy/novyi-format-menedzhmentu-ta-psykholoh-2/ [In Ukrainian].

Bespalko, V. P. (1970). Programmirovannoe obuchenie. Didakticheskie osnovy [Programmed learning. Didactic foundations]. Moskva: Vysshaia shkola [in Russian].

Boliubash, N. M. (2010). Faktory ta umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv zasobamy informatsiinoho seredovyshcha MOODLE [Factors and conditions of formation of professional competence of future economists by means of information environment MOODLE]. Information Technologies and Learning Tools, 17(3). Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/246/232 [in Ukrainian].

Busel, V. (Red.). (2001). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpin: VTF Perun [in Ukrainian].

Hlosarii: zatverdzheno rishenniam Natsionalnoho ahentstva iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Glossary: approved by the decision of the National Agency for Quality Assurance in Higher Education]. № 9. (2019) Retrieved from http://blogs.kpi.kharkov.ua/ v2/quality/wp-content/uploads/sites/25/2019/09/ Glosarij-NAZYAVO.rdf [in Ukrainian].

Kashtanova, S. N., & Kudriavtcev, V. A. (2016). Silabus kak instrument regulirovaniia uchebnoi deiatelnosti studentov [Silabus as a tool for regulating the educational activities of students]. Vestnik Mininskogo universiteta [Minin University Bulletin], 2. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/sillabus-kak-instrument-regulirovaniya-uchebnoy-deyatelnosti-studentov [in Ukrainian].

Kovalchuk, V. I. (2014). Teoretychni i metodychni zasady rozvytku pedahohichnoi maisternosti maistriv vyrobnychoho navchannia profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv u pisliadyplomnii osviti [Theoretical and methodical bases of development of pedagogical skill of masters of industrial training of vocational schools in postgraduate education]. (PhD diss). Klasychnyi pryvatnyi universytet, Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Kulinich, O. A. (2015). Metodychnyi suprovid uprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii u navchalnyi protses [Methodical support of introduction of innovative technologies in educational process]. Retrieved from http://nmc-pto.zp.ua/wp-content/uploads/2015/04/Kulinich-O.A._Metodychnyj-suprovid-uprovadzhennya-innovatsijnyh-tehnolohij-u-navchalnyj-protses.pdf [in Ukrainian].

Kushnir, M. (2017). Obrazovatelnaia traektoriia, programma ili marshrut? Direktoriia-onlain [Educational trajectory, program or route?]. Retrieved from https://medium.com/direktoria-online/mihail-kyhnir-d91938806a76 [in Russian].

Lebid, L. I., & Bielash, S. V. (2013). Naukovo-metodychnyi suprovid uprovadzhennia u navchalno-vykhovnyi protses avtorskykh prohram [Scientific and methodological support for the introduction of author’s programs into the educational process]. Education and Development of Gifted Personality. № 1 (8), 88-90 [in Ukrainian].

Nurmanbetova, D. N., & Nefedova, L. V. (2011). Metodicheskie rekomendatcii po razrabotke sillabusov [Methodological recommendations for the development of syllabuses] (3d ed.). Astana, ENU imeni L. N. Gumileva.

Poradnyk shchodo zapovnennia vidomostei samootsiniuvannia osvitnoi prohramy (dlia zakladiv vyshchoi osvity ) [Adviser on filling in the information of self-assessment of the educational program (for institutions of higher education)]. (2019). Retrieved from https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09Poradnyk-dlia-ZVO-ost.pd [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu [About higher education]. № 1556-VII. (2014). Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ 1556-18/print1434870000112510 [in Ukrainian].

Romaniuk, L. V. (2020). Model naukovo-metodychnoho suprovodu innovatsiinykh protsesiv v osvitnii systemi mista Enerhodara Zaporizkoi oblasti [Model of scientific and methodical support of innovation processes in the educational system of the city of Energodar, Zaporozhye region]. Retrieved from https://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/ pages/vyp20/2/romanjuk_l.v..pdf [in Ukrainian].

Riabchenko, L. O. (2011). Upravlinnia samostiinoiu piznavalnoiu diialnistiu maibutnikh ekonomistiv [Management of independent cognitive activity of future economists]. (PhD diss). Klasychnyi pryvatnyi universytet, Zaporizhzhia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-14

Як цитувати

Veritov, A. (2020). ДОСВІД МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ БАКАЛАВРІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (7), 57–66. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2020.7.238036

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ