МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ КРЕСЛЕННЯ У ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205789Ключові слова:
професійно-технічна освіта, викладання креслення, головні типи понять, читання креслень, посібники із друкованими вихідними даними, метод екранізації завданьАнотація
У статті на підставі положень Державного стандарту освітньої галузі «Технологія» визначено, що основною метою цієї галузі є формування технічно й технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя й активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнічного інформаційного суспільства. Тому графічні знання і вміння сьогодні розглядаються одним із чинників сприяння загальнокультурному і професійному розвиткові людини, її готовності до неперервного фахового зростання впродовж життя.
З’ясовано, що вивчення креслення у закладах професійно-технічної освіти пов’язане з оволодінням методами пізнання, науковим стилем мислення, розвитком інтуїції та просторової уяви майбутніх фахівців; водночас воно має гуманітарну спрямованість, є своєрідною мовою науки і техніки, формує духовно-інтелектуальну сферу особистості.
Авторами статті як мету наукової розвідки визначено характеристику провідних понять (геометричних, графічних, проекційних, машинобудівних, систематичних, будівельних тощо) та провідних методичних аспектів викладання креслення у закладах професійно-технічної освіти (розвиток понять, читання креслень, використання посібників і засобів екранізації тощо).
Висновком з дослідження стало передбачення необхідності створення педагогічних умов для забезпечення викладання креслення у закладах ПТО.
Посилання
Hrytsenko, L. O. (2005). Dydaktychnyi analiz zmistovnoho napovnennia shkilnoho predmeta «Kreslennia» osvitnoi haluzi «Tekhnolohiia» [Didactic analysis of the content of the school subject "Drawings" of the educational branch "Technology"]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 2 (41), 258-265 [in Ukrainian].
Raikovska, H. O. (2003). Rozvytok tekhnichnoho myslennia studentiv u protsesi vyvchennia kreslennia [Development of technical thinking of students in the process of studying drawings]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sarantcev, G. N. (2000). Metodologiia predmetnykh metodik obucheniia [Methodology of subject teaching methods]. Pedagogika [Pedagogy], 8, 10 [in Russian].
Shchetyna, N. P. (2001). Hrafichna diialnist yak zasib rozumovoho rozvytku uchniv VIII-IKh klasiv na urokakh kreslennia (metodychnyi aspekt) [Graphic activity as a means of mental development of students of VIII-IX grades in drawing lessons (methodological aspect)]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sydorenko, V., & Shchetyna, N. (1999). Hrafichna pidhotovka shkoliariv: realnyi stan ta perspektyvy [Graphic training of schoolchildren: real situation and prospects]. Naukovi zapysky Ternopilskoho derzh. ped. un-tu im. V. Hnatiuka [Scientific notes of Ternopil state. ped. un-tu them. V. Hnatyuk], 5, 29-33 [in Ukrainian].
Sydorenko, V. K. (1995). Intehratsiia trudovoho navchannia i kreslennia yak zasib rozvytku tekhnichnykh zdibnostei shkoliariv (dydaktychnyi aspekt) [Integration of labor training and drawing as a means of developing students' technical abilities (didactic aspect)]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sydorenko, V. K. (2002). Kreslennia [Drawing]: pidruch. dlia uchniv zahalnoosvit. navch.-vykhov. zakl. Kyiv: Arka [in Ukrainian].
Sydorenko, V. K. (2004). «Tekhnolohiia» yak ob’iekt terminotvorennia dlia vypravdanoi nazvy osvitnoi haluzi ["Technology" as an object of term formation for a justified name of the educational field]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 3 (36), 114-123 [in Ukrainian].
Tkhorzhevskyi, D. O. (2000). Metodyka trudovoho ta profesiinoho navchannia. Ch. II. Zahalni zasady metodyky trudovoho navchannia [Methods of labor and professional training]. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].