ORGANIZATION OF MONITORING RESEARCH ON THE QUALITY OF EDUCATION IN VOCATIONAL (VOCATIONAL AND TECHNICAL) EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Автор(и)

  • L. Beberina
  • I. Savenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205788

Ключові слова:

заклади професійної (професійно-технічної) освіти, кваліметрична модель, кваліфіковані робітники, моніторинг, навчальна діяльність, оцінювання якості освіти, професійна підготовка

Анотація

У статті розглянуто актуальні питання сучасного стану розвитку системи професійної освіти Української держави в умовах євроінтеграції. Важливим завданням підготовки висококваліфікованих фахівців визначено отримання повної та об’єктивної інформації про стан навчання. У зв’язку з цим актуалізовано проблему моніторингу в освітній галузі, зокрема – моніторингу якості професійної підготовки випускників професійних (професійно-технічних) навчальних закладів.

Акцентовано, що для забезпечення якості професійної (професійно-технічної) освіти в сучасних умовах важливо розробити систему внутрішнього оцінювання якості освіти в професійних (професійно-технічних) навчальних закладах, яке має спрямовуватися на оцінювання якості освіти за показниками кінцевого результату діяльності навчальних закладів, а саме: професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Оцінювання професійної підготовки випускників професійних (професійно-технічних) навчальних закладів пропоновано здійснювати через моніторинг п’яти її складових (інтелектуальної, діяльнісної, комунікативної, рефлексивної, професійно важливих якостей). Обробку моніторингових даних пропоновано проводити на основі кваліметричного підходу з використанням факторно-критеріальних моделей. Перспективу подальших досліджень спрямовано на визначення організаційно-педагогічних умов проведення моніторингу якості освіти у професійних (професійно-технічних) навчальних закладах.

Посилання

Azizova, K. (2016). Etapy monitorynhu yakosti osvity u vyshchomu navchalnomu zakladi [Stages of monitoring the quality of education in higher education]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical skills], 17, 3-12. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7557 [in Ukrainian].

Bodnenko, D. M., Zhyltsov O. B., Leshchynskyi O. L., & Mazur N. P. (2014). Monitorynh na-vchalnoi diialnosti [Monitoring of educational activities: tutori]: navch. posib. Kyiv: Kyiv. un-t imeni Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

Volok, V. V. (2016). Predmetnyi monitorynh yak zasib pidvyshchennia rezultatyvnosti navchalnoi diialnosti uchniv v systemi roboty metodychnoho ob’iednannia [Subject monitoring as a means of improving the effectiveness of students’ learning activities in the system of methodological association]. In M. I. Romanenko (Ed.), Rol navchalnykh monitorynhiv u formuvanni vsebichno rozvynenoi osobystosti uchasnyka navchalno-vykhovnoho protsesu [The role of educational monitoring in the formation of a comprehensively developed personality of the participant of the educational process]: materialy oblasnoi nauk.-prakt. konf. 26 zhovt. 2016 r. (pp. 80-84). Dnipro [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity Akademiia ped.nauk Ukrainy [Encyclopedia of Education Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Zabezpechennia yakosti u systemi profesiinoi osvity i navchannia [Quality assurance in the system of vocational education and training]. Retrieved from http://ipq.org.ua/upload/files/files/03_Novyny/2015.03.18_Twinning_final_conference/Quality%20assurance-%20UKR%20.pdf [in Ukrainian].

Maiorov, A. N. (2005). Monitoring v obrazovanii [Education Monitoring]. Moskva: Intellekt-Tcentr [in Russian].

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky [National strategy for the development of education in Ukraine for 2012-2021]. Retrieved from http://oneu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/11/nsro_1221.pdf [in Ukrainian].

Skubashevska, O. (2008). Monitorynh yakosti osvity: poniattia ta realnist zdiisnennia [Monitoring of livelihood: understanding and reality of health]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education in Ukraine], 3, 37-42 [in Ukrainian].

Stefanovskaia, T. A. (1998). Pedagogika: nauka i iskusstvo: kurs lektcii [Pedagogy: science and art lecture course. Tutorial for students, teachers, graduate students]: ucheb. posob. dlia stud., prepodavatelei, aspirantov. Moskva: Sovershenstvo [in Russian].

Shishov, S. E., Kalnei, V. A. (2000). Shkola: monitoring kachestva obrazovaniia [School: monitoring the quality of education]. Moskva: Pedagogicheskoe obshchestvo Rossii [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Beberina, L., & Savenko, I. (2019). ORGANIZATION OF MONITORING RESEARCH ON THE QUALITY OF EDUCATION IN VOCATIONAL (VOCATIONAL AND TECHNICAL) EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (6), 99–105. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205788

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ