APPLICATION OF PROBLEM-PROJECT TECHNOLOGY OF FUTURE TAILORS’ EDUCATIONAL ACTIVITY IN VOCATIONAL (PROFESSIONAL-TECHNICAL) INSTITUTIONS

Автор(и)

  • Yu. Pоlishko
  • V. Onipko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205701

Ключові слова:

професійна підготовка, професійно-технічна освіта, майбутні кравці, проблемний підхід, проектне навчання, проблемно-проектна технологія

Анотація

У статті проаналізовано основні методологічні підходи до організації процесу підготовки майбутніх кравців із використанням проблемного, проектного, проблемно-проектного навчання, що  забезпечує реалізацію у професійно-технічній освіті ідей продуктивного навчання, за якого освітній процес має результатом індивідуальний досвід продуктивної діяльності. Це дозволяє досягти формування і розвитку «компетентностей вищого рівня»: вміння проявляти ініціативу, брати на себе відповідальність, переконувати колег і аргументувати свою позицію; виявляти вольові зусилля при досягненні довгострокових цілей; правильно ставитися до труднощів, проблем, відсутності знань працювати в команді; шукати й використовувати інформацію, публічно презентувати результати своєї роботи.

Визначено передумови застосування проблемно-проектної технології навчання: динамічні зміни у професійній діяльності кваліфікованих робітників легкої промисловості (кравців), які потребують підвищення рівня конкурентоспроможності та мобільності на ринку праці, що зумовлює вдосконалення змісту професійної освіти у професійно-технічних навчальних закладах.

Розкрито доречність використання елементів проблемного та проектного навчання для організації пізнавальної самостійності учнів, яка реалізує парадигму навчання в діяльності, передбачає інтеграцію знань з різних навчальних дисциплін навколо певної загальної проблеми, позитивно впливає на засвоєння всіх компонентів змісту освіти на кожному занятті.

Обґрунтовано необхідність поєднання проблемного та проектного методів у єдиний – проблемно-проектний – у закладах професійно-технічної освіти при проведенні теоретичного та практичного навчання, що активізує навчальну діяльність майбутніх робітників (кравців), забезпечує баланс між теоретичними та прикладними знаннями, поглиблює дослідницький, пошуковий характер освітнього процесу, робить ефективним формування ключових, загальнопрофесійних та професійних компетентностей, дозволяє сформувати програмні результати навчання та підвищити їх практичний статус.

Посилання

Herliand, T. M. (2016). Proektni tekhnolohii navchannia u profesiinii osviti: sutnist ta zmistove napovnennia. [Project technologies of teaching in vocational education: essence and content]. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity [Theory and methods of vocational education], 10. Retrieved from http://tmpe.eor.by/images/Vol._10/16 _tmpo_10_gerliand.pdf [in Ukrainian].

Kudriavtcev, V. T. (1991). Problemnoe obuchenie: istoki, sushchnost, perspektivy [Problem-based learning: origins, essence, prospects]. Moskva: Znanie [in Russian].

Kulalaieva, N. V. (Ed.). (2019). Teoriia i praktyka proektnoho navchannia u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Theory and practice of project-based learning in vocational schools]: monohrafiia. Zhytomyr: Polissia [in Ukrainian].

Lerner, I. (1980). Protcess obucheniia i ego zakonomernosti [The learning process and its patterns]. Moskva: Znanie [in Russian].

Matiushkin, A. M. (1972). Problemnye situatcii v myshlenii i obuchenii [Problem situations in thinking and learning]. Moskva [in Russian].

Matiash, N. V. (2000). Psikhologiia proektnoi deiatelnosti shkolnikov v usloviiakh tekhnologicheskogo obrazovaniia [Psychology of project activity of schoolchildren in the conditions of technological education]. Mozyr [in Russian].

Okon, V. (1987). Vvedenie v obshchuiu didaktiku [Introduction to general didactics]. Varshava [in Russian].

Okon, V. (1968). Osnovy problemnogo obucheniia [Fundamentals of problem-based learning]. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Romanova, H. M. (Ed.). (2019). Pidhotovka pedahohichnykh pratsivnykiv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv do rozroblennia ta zastosuvannia proektnykh tekhnolohii profesiinoho navchannia: treninh kurs [Preparation of pedagogical workers of vocational schools for the development and application of project technologies of vocational training: training course]: navch.-metod. posib. Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Pоlishko Y., & Onipko, V. (2019). APPLICATION OF PROBLEM-PROJECT TECHNOLOGY OF FUTURE TAILORS’ EDUCATIONAL ACTIVITY IN VOCATIONAL (PROFESSIONAL-TECHNICAL) INSTITUTIONS. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (6), 37–43. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205701

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ