НАУКОВІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ТА УПРАВЛІНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ МАГІСТРАТУРИ МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.6.205699Ключові слова:
професійна освіта, майбутні фармацевти, фармацевтичний менеджмент, система організаційних та управлінських компетентностей фармацевтів, магістерська підготовкаАнотація
У статті в руслі проблеми розвитку високоефективного й соціально відповідального фармацевтичного менеджменту в Україні актуалізовано потребу обґрунтування компетентнісно-культурологічних наукових засад професійної підготовки фармацевтів нової генерації, що володіють основами організаційно-управлінської культури та відповідними освітньо-комунікаційними технологіями.
Метою статті визначено розгляд особливостей реалізації провідних методологічних напрацювань наукового менеджменту в фармацевтичній галузі (участь фахівців із вищою освітою в управлінні процесами лікування; моніторинг та оцінка ними результатів лікарської терапії; консультування й навчання пацієнтів; готовність до забезпечення ефективних комунікацій як із партнерами по бізнесу, так і з представниками різних спеціальних груп населення – замовниками послуг), що відображені в медично-деонтологічних принципах, їх проекції на ринкову економіку та систему підготовки фахівців спеціальності «226 Фармація, промислова фармація» в українських медичних університетах.
Дослідження є одним із перших кроків на шляху побудови й упровадження в контекст вітчизняної системи професійної підготовки фахівців фармацевтичної галузі моделі формування організаційно-управлінської культури майбутніх фармацевтів, заснованої на інтеграції загальних і спеціальних компетентностей, яка враховуватиме здобутки сучасного менеджменту, вимоги суспільства до медично-деонтологічної цілісності особистості фахівців, неперервне вдосконалення змісту освіти та потребу застосування нових освітніх форм і технологій.
У перспективі дослідницької діяльності з проблеми вбачаємо конкретизацію теоретичних підвалин і деталізацію методичних аспектів такої моделі.
Посилання
Demchenko, V. A., Tkachenko, N. A., Chervonenko, N. M., & Zarichnaia, T. P. (Comp.). (2017). Menedzhment v farmatcii: Modul 1: ucheb.-metod. posob. dlia podgotovki k prakticheskim zaniatiiam i vypolneniiu samostoiatelnoi raboty studentov inostrannykh grazhdan farmatcevticheskikh fakultetov spetcialnosti «Farmatciia» [Menedzhment v farmatcii: Module 1: teaching method. allowance. for preparation for practical classes and performance of independent work of students of foreign citizens of pharmaceutical faculties of a specialty "Pharmacy"]. Zaporozhe: Zaporіzkii derzhavnii medichnii unіversitet [in Russian].
Kaidalova, L. H. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv farmatsevtychnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional training of future pharmaceutical specialists in higher educational institutions]: monohrafiia. Kharkiv: Natsionalnyi farmatsevtychnyi universytet [in Ukrainian].
Kravchenko, L. M. (2006). Neperervna pedahohichna pidhotovka menedzhera osvity [Continuous pedagogical training of an education manager]: monohrafiia. Poltava: Tekhservis [in Ukrainian].
Omelchenko, E. V., & Zaitceva, O. V. (2010). Farmatcevticheskii menedzhment i metody innovatcionnogo predprinimatelstva [Pharmaceutical management and methods of innovative entrepreneurship]. Mir (Modernizatciia. Innovatcii. Razvitie) [World (Modernization. Innovation. Development)], 4, 83-89 [in Russian].
Oxford English Dictionary. (1933). Second edition / ed. by John Simpson, Edmund Weiner. Clarendon: Press. Wenty volumes.
Proekt standartu vyshchoi osvity Ukrainy zi spetsialnosti 226 «Farmatsiia» na druhomu (mahisterskomu) rivni vyshchoi osvity [Draft standard of higher education of Ukraine in specialty 226 "Pharmacy" at the second (master's) level of higher education]. (2018). Kyiv: MONU. Retrieved from https:https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/naukovo-metodychna_rada/proekty_standartiv_VO/226-magistr-farmatsii-promslova-farmatsiya-mon-ukraini.doc [in Ukrainian].