ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ ДО ЗАСТОСУВАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • S. Khlibkevych

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.12.279016

Ключові слова:

майбутній учитель фізичної культури, майбутній тренер, професійна підготовка, навчальні дисципліни, компетентнісний підхід, професійна компетентність, рухливі ігри

Анотація

У статті визначено специфічні особливості підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту до застосування рухливих ігор у професійній діяльності. На основі аналізу освітніх стандартів та освітніх програм підготовки фахівців здійснено порівняння методичних особливостей викладання навчальних курсів «Рухливі ігри в спорті» та «Теорія і методика викладання рухливих ігор і забав» відповідно до вимог компетентнісного підходу; визначено основні інтегровані завдання навчальних курсів, сформульовано програмі вимоги до знань, умінь, навичок, культури рухової діяльності майбутніх фахівців фізкультурно-спортивної галузі. Обґрунтовано етапність педагогічних дій майбутнього фахівця фізичної культури і спорту під час реалізації ігрових методик.

Проведено висновки та надано практичні рекомендації за результатами порівняльного аналізу ОПП: загалом навчальні дисципліни «Рухливі ігри в спорті» та «Теорія і методика викладання рухливих ігор і забав» відповідають вимогам компетентнісного підходу та майбутньої професійної діяльності фахівців; викладання, структурування матеріалу та розподіл форм і методів навчання проведено згідно з принципами послідовності та системності; рекомендовано посилити програмний зміст дисципліни «Теорія і методика викладання рухливих ігор і забав» навчальним матеріалом про роль рухливих ігор в розвитку фізичних якостей людини та диференціацією ігор за видами спорту; викладання дисципліни «Рухливі ігри в спорті» для майбутніх тренерів потребує посилення вікової диференціації та обґрунтування вікових аспектів застосування рухливих ігор; для дисциплін «Рухливі ігри в спорті» та «Теорія і методика викладання рухливих ігор і забав» необхідно посилити науково-дослідницький і проєктний складники роботи майбутніх фахівців.

Посилання

Bondarchuk, N. Ya., Chernov, V. D, & Tymochko, O.I. (2021). Metodychni aspekty orhanizatsii i provedennia rolovykh rukhlyvykh ihor na zaniattiakh z fizychnoi kultury v pochatkovii shkoli [Methodical aspects of organizing and conducting role-playing mobile games in physical education classes in primary school]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Pedagogy. Social Work, 1(48), 44-47 [in Ukrainian].

Huska, M. B., Zubal, M. V., Huska, M. V., & Mazur, V. Y. (2011). Teoriia i metodyka vykladannia rukhlyvykh ihor i zabav [Theory and method of teaching mobile games and entertainment]. Kam’ianets-Podilskyi [in Ukrainian].

Kornosenko, O. K., & Khlibkevych, S. B. (2022). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Teoriia i metodyka vykladannia rukhlyvykh ihor i zabav» pidhotovky zdobuvachiv osvitnoho stupenia «bakalavr» osvitnoi prohramy «Serednia osvita (Fizychna kultura)» [The working program of the educational discipline «Theory and methods of teaching mobile games and amusements» for the preparation of applicants for the «Bachelor» degree of the educational program «Secondary Education (Physical Culture)»]. Poltava [in Ukrainian].

Kornosenko, O. K., & Khlibkevych, S. B. (2022). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Rukhlyvi ihry v sporti» pidhotovky zdobuvachiv osvitnoho stupenia bakalavr za spetsialnistiu 017 Fizychna kultura i sport [The working program of the educational discipline «Moving games in sports» for the preparation of bachelor's degree holders in the specialty 017 Physical culture and sports]. Poltava [in Ukrainian].

Kornosenko, O. K., Bondarenko, V. V., & Khomenko, P. V. (2012). Teoriia ta metodyka vykladannia rukhlyvykh ihor ta zabav [Theory and method of teaching mobile games and entertainment]. Poltava [in Ukrainian].

Masenko, L. V. (2016). Znachennia zastosuvannia ihrovoi diialnosti u zaniattiakh borotboiu dziudo dlia ditei 6-10 rokiv [The importance of using game activities in judo wrestling classes for children 6-10 years old]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 9, 65-68 [in Ukrainian].

Oliinyk, I. O., & Yerusalymets, K. H. (2005). Rukhlyvi ihry [Moving games]. Kremenets [in Ukrainian].

Pavlova, N. V. (2006). Rolovi sportyvni ihry yak zasib sformovanosti kolektyvu molodshykh shkoliariv [Role-playing sports games as a means of forming a team of younger schoolchildren]. Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine], 1(10), 40-44 [in Ukrainian].

Prystupa, Ye. N. (1995). Ukrainski narodni ihry, rozvahy ta zabavy: metodolohiia yikh dyferentsiatsii [Ukrainian folk games, entertainments and amusements: methodology of their differentiation]. Lviv [in Ukrainian].

Prystupa, Ye. N., Levkiv, V. I., & Slimakovskyi, O. V. (2012). Ukrainski narodni ihry [Ukrainian folk games]. Lviv: LDUFK [in Ukrainian].

Tkachenko, T. (2018). Metodyka vykorystannia rukhlyvykh ihor dlia profilaktyky ta korektsii porushen postavy uchniv pochatkovykh klasiv na urokakh fizychnoi kultury [The method of using mobile games for the prevention and correction of postural disorders of elementary school students in physical education lessons]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University, 3K(97), 548-554 [in Ukrainian].

TShandryhos, V. I. (2013). Rukhlyvi ihry z elementamy yedynoborstv [Mobile games with elements of martial arts]. Ternopil [in Ukrainian].

Vitchenko, O. M. Lysenko, L. L., & Voiedilova, O. M. (2015). Pedahohichna tekhnolohiia formuvannia pravylnoi postavy ditei molodshoho shkilnoho viku na osnovi vzaiemodii fizychnoho i intelektualnoho rozvytku [Pedagogical technology of forming the correct posture of children of primary school age based on the interaction of physical and intellectual development]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H.Shevchenka [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University named after T. G. Shevchenko], 129(III), 52-57 [in Ukrainian].

Zahura, F., & Zubrytskyi, S. (2012). Osoblyvosti zastosuvannia ihor ta spetsializovanykh ihrovykh kompleksiv z bortsiamy-pochatkivtsiamy hreko-rymskoho styliu [Peculiarities of using games and specialized game complexes with Greco-Roman style wrestlers]. Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine],1, 94-98 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

Khlibkevych, S. (2022). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ ДО ЗАСТОСУВАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (12), 104–112. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.12.279016

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ