ОСОБИСТІСНО-КОМПЕТЕНТНІСНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ФАРМАЦІЇ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • N. Sholoiko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.12.279000

Ключові слова:

методологія, науковий підхід, особистісний підхід, компетентнісний підхід, майбутні магістри фармації, організаційно-управлінська культура

Анотація

У статті охарактеризовано особистісно-компетентнісний аспект формування організаційно-управлінської культури майбутніх фармацевтів у єдності провідних положень особистісного та компетентнісного наукових підходів. Провідними ідеями формування організаційно-управлінської культури майбутніх магістрів фармації визначено: особистісні (реалізація гуманістичного методологічного аспекту формування організаційно-управлінської культури майбутніх фармацевтів; акцент на психологічних, фізичних, вікових, гендерних, соціальних особливостях майбутніх фармацевтів, їхніх індивідуальних схильностях, талантах, здібностях, можливостях як здобувачів вищої освіти фармацевтичних факультетів; становлення самосвідомості майбутніх фахівців; урахування суб’єктивного досвіду кожної особистості, включаючи індивідуальний досвід ціннісного ставлення до себе та оточення; вміння та навички дотримання норм гуманної поведінки; самостійність моральних переконань майбутніх фармацевтів та їх особистісний гармонійний розвиток; залучення до активного самовдосконалення, відчуття самоцінності, самовизначення, самореалізації, що дає змогу зорієнтувати становлення майбутнього магістра фармації на розвиток особистісних і професійних досягнень, якостей організаційно-управлінської культури впродовж усього життя); компетентнісні (забезпечення професійної компетентності фармацевтів як управлінців (професійні знання, вміння, навички, фахові здібності та досвід); пошук ефективних шляхів підвищення рівня компетентностей завдяки їх формуванню та розвиткові, накопиченню нових професійних знань та їх використанню; гарантування успішного досягнення якості значущих управлінських та організаційних ознак професійної культури майбутніх фахівців).

Перспективи подальших досліджень окресленої проблеми визначено в адаптуванні ідей, положень і технологічних механізмів особистісно-компетентнісного аспекту формування організаційно-управлінської культури майбутніх фармацевтів у процесі фахової підготовки у вітчизняних закладах вищої освіти, які готують майбутніх магістрів для галузі фармації.

Посилання

Artemov, V. Yu., & Lytvynenko, N. I. (2014). Vyznachennia sutnosti i zmistu deontolohichnoi skladovoi kompetentnisnoho navchannia [Determination of the essence and content of the deontological component of competence training]. Collection of scientific works of the Military Institute of Kyiv National Taras Shevchenko University, 45, 109-114 [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (2009). Teoretyko-prykladnyi sens kompetentnisnoho pidkhodu v pedahohitsi [Theoretical and applied meaning of the competence approach in pedagogy]. Pedagogics and psychology. Newsletter of the NAES of Ukraine, 2, 27-33 [in Ukrainian].

Bibik, N. M. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competency approach: reflective analysis of application]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives] (pp. 45-50). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Bratishko, Yu. S., & Posylkina, O. V. (2020). Metodychni pidkhody do identyfikatsii i otsinky ryzykiv sotsialno vidpovidalnoi diialnosti farmatsevtychnykh kompanii [Methodical approaches to identification and risk assessment of socially responsible activities of pharmaceutical companies]. Management, economics and quality assurance in pharmacy, 3, 28-34 [in Ukrainian].

Fomitska, N. V., & Yehanov, V. V. (2012). Teoriia system dlia menedzheriv [Theory of systems for managers]. Kharkiv: Mahistr [in Ukrainian].

Galkina, T. P. (2003). Sotciologiia upravleniia: ot gruppy k komande [Sociology of management: from groups to teams]. Moskva: Finansy i statistika [in Russian].

Hromovyk, B. P., & Kremin Yu. I. (2020). Osoblyvosti realizatsii profesiinykh rolei farmatsevtychnykh fakhivtsiv v ukrainskykh realiiakh [Peculiarities of implementation of professional roles of pharmaceutical specialists in Ukrainian realities]. Management, economics and quality assurance in pharmacy, 1(61), 42-49 [in Ukrainian].

Kotvitska, A. A. (2014). Etyka aptechnoi diialnosti [Ethics of pharmacy activity]. Aptechnyi samit Ukrainy [Pharmacy Summit of Ukraine]. Kyiv. Retrieved from http://www.apteka.ua/wp/wp-content/uploads/2014/12/kotvicka.pdf [in Ukrainian].

Krupskyi, Ya. V., & Mykhalevych, V. M. (2010). Tlumachnyi slovnyk z informatsiino-pedahohichnykh tekhnolohii [Explanatory dictionary of information and pedagogical technologies]. Vinnytsia: VNTU [in Ukrainian].

Kyzym, M. O., Zabrodskyi, V. A., Zinchenko, V. A., & Kopchak, Yu. S. (2013). Otsinka i diahnostyka finansovoi stiikosti pidpryiemstva [Assessment and diagnostics of the financial stability of the enterprise]. Kharkiv: INZhEK [in Ukrainian].

Orlov, A. (1982). Ekspertnye otcenki v zadachakh upravleniia [Expert assessments in management tasks]. Moskva: In-t problem upravleniia [in Russian].

Ovcharuk, O. V. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid do formuvannia zmistu serednoi osvity: dosvid zarubizhnykh krain [A competent approach to the formation of the content of secondary education: the experience of foreign countries]. In O. V. Ovcharuk (Ed.), Biblioteka z osvitnoi polityky [Library on educational policy] (pp.5-15). Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].

Pohorila, I. O., & Romanenko, O. V. (2006). Moralno-psykholohichni aspekty vykhovannia studentiv-medykiv [Moral and psychological aspects of education of medical students]. Osnovy zdorov’ia ta fizychna kultura [Basics of health and physical culture], 4, 10-11 [in Ukrainian].

Posylkina, O. V., & Bratishko, Yu. S. (2018). Analiz rehuliatornoi bazy upravlinnia sotsialnoiu vidpovidalnistiu farmatsevtychnykh pidpryiemstv [Analysis of the regulatory framework for managing the social responsibility of pharmaceutical enterprises]. Management, economics and quality assurance in pharmacy, 1, 28-34 [in Ukrainian].

Rzaieva, S. L. (2009). Ekspertni otsinky v menedzhmenti osvity [Expert evaluations in education management]. Kyiv: KNTEU [in Ukrainian].

Sapozhnykov, S. V. (2014). Naukovo-praktychni pidkhody do orhanizatsii navchalnoho protsesu v pedahohichnykh universytetakh i koledzhakh krain chornomorskoho rehionu [Scientific and practical approaches to the organization of the educational process in pedagogical universities and colleges of the countries of the Black Sea region]. Bulletin of Alfred Nobel University. Pedagogy and Psychology, 2(8), 115-122 [in Ukrainian].

Shafranska, T. Yu. (2018). Formuvannia deontolohichnoi kultury maibutnikh farmatsevtiv v protsesi vyvchennia profesiino-oriientovanykh dystsyplin [Formation of deontological culture of future pharmacists in the process of studying professionally oriented disciplines]. (PhD diss.). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Shepliakova, I. O. (2013). Deontolohichna kultura sotsialnoho pedahoha: do vyznachennia poniattia [Deontological culture of a social pedagogue: to the definition of the concept]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools, 33, 427-432. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pfto_2013_33_72.pdf [in Ukrainian].

Stuchynska, N. V., & Novikova, I. M. (2016). Proiektuvannia suchasnoho osvitnoho seredovyshcha na zasadakh osobystisno oriientovanoho ta kompetentnisnoho pidkhodiv [Designing a modern educational environment based on person-oriented and competency-based approaches]. Naukovi zapysky. Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Proceedings. Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education], 10 (2), 142-148. [in Ukrainian].

Tkachenko, N. O., & Hromovyk, B. P. Kontseptualnyi analiz sotsialnoi vidpovidalnosti osobystosti ta yii intehruvannia u farmatsevtychnu praktyku [Conceptual analysis of social responsibility of the individual and its integration into pharmaceutical practice]. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice, 10 (3), 342-348 [in Ukrainian].

Yermakov, I. (2006). Kompetentisnyi potentsial osvity: proektni zasady [Competent potential of education: project principles]. Ridna shkola [Native school], 12, 49-51 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ