ІНТЕГРАЦІЯ РЕСУРСІВ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ У НАВЧАННІ СТАРДАРТИЗАЦІЇ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ

Автор(и)

  • O. Manchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275586

Ключові слова:

заклад вищої медичної (фармацевтичної) освіти, інтеграція ресурсів і сервісів освітньо-інформаційного середовища закладу, майбутні магістри фармації

Анотація

У статті на основі аналізу праць учених виокремлено терміни й поняття, які є у науковому обігу для позначення інформаційної складової освітнього середовища у закладах вищої медичної (фармацевтичної) освіти (ЗВМ(Ф)О) України: «гібридне хмаро орієнтоване навчальне середовище», «освітньо-інформаційне середовище, «комп’ютерно орієнтоване освітнє (навчальне) середовище», «інформаційно-навчальне (освітнє) середовище», «інформаційне середовище» тощо. З’ясовано, що у дослідженні педагогічних аспектів навчання стандартизації лікарських засобів майбутніх магістрів фармації у ЗВМ(Ф)О доцільно застосовувати поняття «освітньо-інформаційне середовище» з акцентом на першочерговій освітній функції цього процесу. Визначено авторську позицію щодо тлумачення поняття «освітньо-інформаційне середовище ЗВМ(Ф)О» як комплексу взаємопов’язаних умов задля здійснення безпечного й ефективного освітнього процесу, що передбачає динамічну й цілеспрямовану навчальну взаємодію його учасників на основі застосування інформаційно-комунікаційних технологій та комп’ютерно орієнтованих засобів навчання з метою формування інтегральної, загальних і професійних компетентностей у майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я.

На основі даних онлайн-інтерв’ювання студентів денної й заочної форм навчання фармацевтичного факультету Національного медичного університету імені О. О. Богомольця (всього 146 осіб) обґрунтовано, що можливості освітньо-інформаційного середовища ЗВМ(Ф)О для навчання стандартизації лікарських засобів майбутніх магістрів фармації будуть найефективніше використані за умови комбінування інформації, що отримується за допомогою електронних ресурсів і сервісів, зокрема платформи Moodle; електронного навчального курсу з дисципліни; середовища для виконання практичних завдань; соціальних мереж на прикладі Facebook профільної кафедри, сервісу Google Meet тощо.

Посилання

Aptechnyi samit Ukrainy 2022 [Pharmacy Summit of Ukraine 2022]. (2022). Retrieved from https://ukrcomexpo.com/pharmacy_summit_Ukraine-2022/ [in Ukrainian].

Ashcheulova, T. V., Kochubiei, O. A., Sytina, I. V., & Kompaniiets, K. M. (2021, May). Samostiina robota studentiv XVIII z vykorystanniam tekhnolohii dystantsiinoi osvity na platformi MOODLE. In A. H. Shulhai (Ed.), Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi (farmatsevtychnoi) osvity: vyklyky sohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia [Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: today's challenges and prospects for their solution]: Proceedings of the Scientific Conference (pp. 40-41). Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Bobrytska, V. (2017). Educational Portal Seen as a Key Сomponent of Informatisation of Contemporary Tertiary Education. The Modern Higher Education Review, 2, 130-137.

Bobrytska, V. I., & Protska, S. M. (2019). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy vykorystannia elektronnykh navchalnykh kursiv v osvitnomu protsesi zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy [Organizational and pedagogical conditions for the use of electronic training courses in the educational process of higher education institutions of Ukraine]. Proceedings of the National Aviation University. Pedagogics. Psychology, 15, 9-18. doi: https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14394 [in Ukrainian].

Chkhalo, O. M. (2019). Metodyka navchannia analitychnoi khimii studentiv farmatsevtychnykh spetsialnostei z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii [Methods of teaching analytical chemistry to students of pharmaceutical specialties using information technologies]. (PhD diss.). NMU imeni O.O. Bohomoltsia, Kyiv [in Ukrainian].

Holovchenko, O. I. (2020) Intehratsiia resursiv osvitno-informatsiinoho seredovyshcha medychnoho zakladu vyshchoi osvity v orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh farmatsevtiv z navchannia orhanichnii khimii [Integration of the resources of the educational and informational environment of the medical institution of higher education in the organization of independent work of future pharmacists in the study of organic chemistry]. Proceedings of the National Aviation University. Pedagogics. Psychology,16, 44-53. doi:10.18372/2411-264Kh.16.14678 [in Ukrainian].

Kyivskyi medychnyi universytet UANM (PVNZ «Kyivskyi medychnyi universytet») [Kyiv Medical University of Ukrainian Academy of Sciences (Kyiv Medical University)]. (2022). Retrieved from https://kmu.edu.ua/ [in Ukrainian].

Lohoida, L. S., Zarivna, N. O., Poliak, & O. B. (2021, May). Novi pidkhody do vykladannia standartyzatsii likarskykh zasobiv [New approaches to teaching standardization of medicines]. In A. H. Shulhai (Ed.), Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi (farmatsevtychnoi) osvity: vyklyky sohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia [Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: today's challenges and prospects for their solution]: Proceedings of the Scientific Conference (pp. 308-309). Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

news/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B0 [in Ukrainian].

Nizhenkovska, I., & Velchynska, O. (2022). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Standartyzatsiia likarskykh zasobiv» [Work program of the educational discipline «Standardization of medicinal products»]. Kyiv: NMU imeni O. O. Bohomoltsia [in Ukrainian].

Nykonenko, O. S., Shapoval, S. D., Dmytriieva, S. M., & Hrytsun, T. O. (2021). Dosvid orhanizatsii dystantsiinoho navchannia na bazi khmarnoho servisu G SUITE FOR EDUCATION [Experience in organizing distance learning based on the G SUITE FOR EDUCATION cloud service]. In A. H. Shulhai (Ed.), Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi (farmatsevtychnoi) osvity: vyklyky sohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia [Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: today's challenges and prospects for their solution]: Proceedings of the Scientific Conference (pp. 363-370). Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Predstavleno proiekt Stratehii rozvytku systemy okhorony zdorov’ia do 2030 roku [The project of the Health Care System Development Strategy until 2030 was presented]. (2022). Derzhavna sluzhba okhorony z likarskykh zasobiv ta kontroliu za narkotykamy [State Service for Protection of Medicinal Products and Drug Control]. Retrieved from https://www.dls.gov.ua/

Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity zi spetsialnosti 226 Farmatsiia, promyslova farmatsiia dlia druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity [On the approval of the standard of higher education in the specialty 226 Pharmacy, industrial pharmacy for the second (master's) level of higher education]: Nakaz MON Ukrainy. № 981. (2022). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2022/11/11/226-Farmatsiya.promyslova.farmatsiya.mahistr-981-04.11.2022.pdf [in Ukrainian].

Rakhmanov, V. O. (2016). Metodychni zasady pidhotovky studentiv v umovakh osvitno-informatsiinoho seredovyshcha tekhnichnoho universytetu [Methodological principles of training students in the educational and informational environment of a technical university]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 86 (4.41), 37-41 [in Ukrainian].

StryzhakO., & KrapivnykG. (2021). The Application of Moodle Platform Functions to Develop Foreign Language Lexical Competency. Journal of Information Technologies in Education (ITE), 45. https://doi.org/10.14308/ite000733. Взято з https://doi.org/10.14308/ite000733.

Ternopilskyi natsionalnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho [Ternopil National Medical University named after I. Ya. Gorbachevsky]. (2022). Retrieved from https://www.tdmu.edu.ua/ [in Ukrainian].

Voloshyna, T. V. (2018). Vykorystannia hibrydnoho khmaro oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha dlia formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti [The use of a hybrid cloud-oriented learning environment for the formation of self-educational competence] (Extended abstract of PhD diss.). Instytut informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy. Ukraina, Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

ДОСЛІДЖЕННЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ