КВЕСТ-ТЕХНОЛОГІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • A. Kobobel

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275579

Ключові слова:

навчання, виховання, соціалізація, дозвіллєва діяльність, квест-технологія, реаліті-квести, веб-квести, діти з особливими освітніми потребами

Анотація

Статтю присвячено відображенню практики наукових досліджень щодо впровадження, в першу чергу, творчих здобутків вітчизняних науковців та закордонних дослідників у сфері інноваційної педагогічної квест-технології в процес організації дозвіллєвої діяльності дітей із особливими освітніми потребами. Важливе значення для педагогів-практиків та здобувачів вищої освіти педагогічних університетів має розкриття ключових аспектів власного досвіду автора статті, що дозволяє поширити такий досвід для широкого освітянського загалу. Рекомендовано звернути увагу на сутність терміну «квест-технологія» як інноваційної форми організації дозвіллєвої діяльності дітей з особливими освітніми потребами, яка сприяє розвиткові їх пам’яті, уваги, спостережливості, винахідливості, аналітичних здібностей, комунікативних якостей; а також – використовувати апробовані автором основні моделі реаліті-квестів та веб-квестів. Під час організації дозвіллєвої діяльності дітей з особливими освітніми потребами доцільно використовувати реаліті-квести, що містять: інтелектуальні, спортивні та творчі завдання.

На думку автора статті, реаліті-квести забезпечують дозвіллєву діяльність дітей із особливими освітніми потребами проєктами інтелектуального, екологічного, туристичного, краєзнавчого, творчого, спортивного, профорієнтаційного, дослідницького, пошукового, експедиційного, тематичного, міжпредметного, анімаційного, фантастичного спрямування тощо. В умовах воєнного стану розповсюдження використання дистанційних технологій сприяє реалізації моделі веб-квестів; веб-квести – це інтерактивний освітній симулятор, що сприяє розвиткові дітей з особливими освітніми потребами, формуванню у них фахових компетентностей, прагнення до ігрової, навчальної, проєктної, дослідницької, експериментальної та дозвіллєвої діяльності засобами Інтернет-ресурсів. Визначено алгоритм послідовних дій зі створення та виконання веб-квестів. Сформульовано порядок реалізації веб-квестів для дітей різних вікових категорій.

Посилання

Ahafonova, O. O. (2019). Web-kvest yak zasib formuvannia informatsiinoi kompetentnosti na urokakh matematyky ta v pozaklasnii roboti [Web-quest as a means of forming information competence in mathematics lessons and in extracurricular work]. Retrieved from URL: https://zippo. net. ua/data/files/2019/obl_vist_agafon.pdf [in Ukrainian].

Bondarenko, T. M. (2013). Veb-kvest tekhnolohiia yak zasib aktyvizatsii samostiinoi diialnosti maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv [Web quest technology as a means of activating the independent activity of future primary school teachers]. Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences, 13(2), 224-230 [in Ukrainian].

Didura, L. & Miniailo, O. (2019). Misto emotsii: kvest dlia ditei starshoi hrupy z vykorystanniam OR-kodiv [The city of emotions: a quest for older children using OR codes]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 7, 15-17 [in Ukrainian].

Dushchenko, O. S. (2018). Veb-kvest yak tekhnolohiia uriznomanitnennia osvitnoho protsesu [Web quest as a technology to diversify the educational process]. Komp’iuter u shkoli ta sim’I [Computer in school and family], 7, 151 [in Ukrainian].

Eksheny yak realiti kvesty dlia naishvydshykh i naisprytnishykh [Actions as reality quests for the fastest and most agile]. (2022). Retrieved from http://www.izolyatsiya.com.ua/ua/yekshn-igry-realiti-kvesty-dlya-samykh-b/ [in Ukrainian].

Hapeieva, O. L. (2011). Web-Quest tekhnolohiia u navchanni studentiv za prohramoiu pidhotovky ofitseriv zapasu [Web-Quest technology in the training of students in the reserve officer training program]. Scientific Bulletin of UNFU, 21(1), 335-340 [in Ukrainian].

Herliand, T. M., Kulalaieva N. V., Pashchenko, T. M., Romanova H. M. & Romanov, L. A. (2016). Veb-kvest u profesiinomu navchanni [Web quest in professional education]. Kyiv: IPTO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Hrudynin, B. O. (2019). Teoretyko-metodychni zasady rozvytku doslidnytskoi kompetentnosti uchniv litseiu u protsesi navchannia fizyky [Theoretical and methodological principles of development of research competence of lyceum students in the process of learning physics]. (Doct. diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Its, S. V. (2012). Mediaosvitni veb-kvesty yak zasib formuvannia krytychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov [Media-educational web quests as a means of forming critical thinking of future teachers of foreign languages]. Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences, 22. 5, 239-246 [in Ukrainian].

Khomenko, L. H. (2018). Tekhnolohiia Web-kvest yak forma interaktyvnoho navchannia molodshykh shkoliariv v umovakh NUSh [Web-quest technology as a form of interactive education of junior high school students in the conditions of NUS]. In O. A. Fedii (Ed.), Innovatsiini pedahohichni rishennia u pochatkovii osviti [Innovative pedagogical solutions in primary education] (pp. 134-141). Poltava: Shevchenko R. V. [in Ukrainian].

Kolesnyk, I. (2021). Globalna istoriia yak kvest dlia ukrainskykh istorykiv [Global history as a quest for Ukrainian historians.]. Ukrainian Historical Journal, 5, 143-164 [in Ukrainian].

Kulishov, V. S. (2018). Zastosuvannia kvest-tekhnolohii u profesiino-teoretychnii pidhotovtsi uchniv zakladiv profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity [The application of quest technology in the professional and theoretical training of students of professional (vocational and technical) education institutions]. Bila Tserkva: BINPO UMO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Kvest-performans [Quest performance]. (2022). Retrieved from https://enigmaroom.com.ua/ua/kvest-performans-kvest-performans/ [in Ukrainian].

Lytvynova, S. H. (2015). Tekhnolohii navchannia uchniv u khmaro oriientovanomu navchalnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Technologies for teaching students in a cloud-oriented learning environment of a comprehensive educational institution]. Information Technologies and Learning Tools, 3, 49-66 [in Ukrainian].

Melnychenko, R. K. (2018). Kvest yak tekhnolohiia rozvytku kreatyvnosti maibutnikh vchyteliv biolohii [Quest as a technology for developing the creativity of future biology teachers].

Scientific journal of National Pedagogical Dragomanov University, 64, 148-153 [in Ukrainian].

Milenina, H. (2019). Zabezpechennia neperervnosti doshkilnoi ta pochatkovoi osvity na zasadakh novoi ukrainskoi shkoly zasobamy kvest-tekhnolohii [Ensuring the continuity of preschool and primary education on the basis of the new Ukrainian school by means of quest technology]. Pedagogical Sciences, 112. 4(67), 112-116 [in Ukrainian].

Navchalnyi kvest: navchaty, shukaty, hraty [Educational quest: teach, search, play]. (2022). Retrieved from https://osvitanova.com.ua/posts/1443-navchalnyi-kvest-navchaty-shukaty-hraty [in Ukrainian].

Novyi zakhopliuiuchyi zhanr kvestu v realnosti. Morfeus [A new exciting genre of quest in reality]. (2022). Retrieved from http://www.izolyatsiya.com.ua/ua/novyy-zakhvatyvayushhiy-zhanr-kvesta-v-rea/ [in Ukrainian].

Papizhuk, V. O., & Lozko, O. V. (2017). Kvest-tekhnolohii u navchanni inozemnykh mov [Quest technologies in learning foreign languages]. Language teaching in higher education institutions at the modern stage. Interdisciplinary connections. Scientific research. Experience. Search, 31, 64-74 [in Ukrainian].

Shcho take kvest-kimnata i dlia koho vona pidkhodyt? [What is a quest room and who is it suitable for?] (2022). Retrieved from https://www.aritmiya.com.ua/pravila/

Shyber, O. O. (2018). Rekreatsiia i dozvillia v paradyhmi Digital age [Recreation and leisure in the Digital age paradigm]. Issues in Cultural Studies, 34, 189-198 [in Ukrainian].

Sokol, I. M. (2013). Veb-kvest yak innovatsiinyi metod formuvannia tvorchoi osobystosti [Web quest as an innovative method of forming a creative personality]. Education and Development of Gifted Personality, 2, 28-30 [in Ukrainian].

Sokol, I. M. (2016). Pidhotovka vchyteliv do vykorystannia kvest-tekhnolohii v systemi pisliadyplomnoi osvity. (Phd diss.). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Staienna, O. (2019). Kvest-tekhnolohiia: hra, poshuk, doslidzhennia [Quest technology: game, search, research]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 7, 3-6 [in Ukrainian].

Suprun, O., Zaitseva, N., & Symonenko, S. (2021). Zastosuvannia tekhnolohii veb-kvestu na zaniattiakh z inozemnoi movy [Application of web quest technologies in foreign language classes]. Human Studies. Series of Pedagogy, 44, 183-191 [in Ukrainian].

Tekhnolohiia Veb-kvest u metodychnomu arsenali suchasnoho vykladacha. Metodychna rozrobka [Webquest technology in the methodological arsenal of a modern teacher. Methodical development]. (2017). Korostyshiv [in Ukrainian].

Tomash, V. V., & Davydovych, V. O. (2017). Osoblyvosti vprovadzhennia veb-kvest tekhnolohii v navchalno-vykhovnyi protses [Peculiarities of the implementation of web quest technology in the educational process]. Scientific journal of National Pedagogical Dragomanov University. Problems of labor and professional training, 9, 87-91 [in Ukrainian] .

Zhurba K. O. & Shkilna I. M. (2017). Kvest yak zasib formuvannia natsionalno-kulturnoi identychnosti pidlitkiv [The quest as a means of forming the national and cultural identity of teenagers]. Ridna shkola [Native school], 11, 44-52 [in Ukrainian].

Zubekhina, T.V. (2019). Vykorystannia tekhnolohii veb-kvest v elektronnomu navchanni [Use of web quest technology in e-learning]. Pedagogy of formation of creative personality in higher and secondary schools, 66, (1), 170-173 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

Kobobel, A. (2022). КВЕСТ-ТЕХНОЛОГІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ІЗ ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (11), 157–168. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275579

Номер

Розділ

ДОСЛІДЖЕННЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ