ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ, ЕРГОТЕРАПІЇ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • N. Hrytsai
  • O. Andreieva

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275568

Ключові слова:

культура, професійна культура, елементи професійної культури, фахова підготовка, майбутні фахівці з фізичної терапії, фізична культура бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапія

Анотація

У статті акцентовано, що професійна культура майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії є неодмінним складником їхньої майбутньої професійної діяльності, адже саме професіоналізм і професійна культура забезпечують формування компетентних та висококваліфікованих фахівців. Рівень професійної культури майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії безпосередньо залежить від рівня їхньої професійної майстерності, що сприяє підвищенню професійних якостей фахівця та конкурентоспроможності на ринку праці.

Зазначено, що існування людини в сучасному світі та її ставлення до нього залежить насамперед від культури. В різних історичних епохах наявна значна кількість культур, взаємодія, взаємопроникнення яких визначають життєву позицію людини, її світовідчуття та світосприйняття. Культуру в широкому розумінні розглянуто як сукупність духовних і матеріальних цінностей та способів їх утворення. Метою дослідження визначено теоретичне обґрунтування сутності понять «культура» та «професійна культура майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії», виокремлення елементів професійної культури, форм і типів культури фахівців. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, узагальнення, порівняння.

У статті з’ясовано сутність понять «культура», «професійна культура»; схарактеризовано основні форми і типи культури, проаналізовано елементи професійної культури; потрактовано професійну культуру майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії як комплексне, складне соціально-психологічне новоутворення, яке зароджується в процесі навчання у закладі вищої освіти та реалізується під час виконання функційних обов’язків; визначає світоглядні орієнтири, ціннісні установки, професійне володіння знаннями, вміннями, навичками та рівень фахової підготовки майбутніх фахівців. У перспективі передбачено визначення компонентів, критеріїв та рівнів професійної культури майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі їхньої фахової підготовки в закладах вищої освіти.

Посилання

Bazylchuk, O. V. (2017). Model profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv iz fizychnoi terapii, erhoterapii do roboty z vidnovlennia zdorov’ia sportsmeniv [Model of professional training of future specialists in physical therapy, occupational therapy for the work of restoring the health of athletes]. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Pedagogical sciences, 17-18, 9-16 [in Ukrainian].

Bezklubenko, S. D. (2013). Pro poniattia kultura ta kulturu vyznachennia poniat [About the concept of culture and culture definition of concepts]. Culture and Arts in the Modern World, 14, 6-13 [in Ukrainian].

Brazhaniuk, A. O. (2019). Pidhotovka studentiv spetsialnosti Fizychna terapiia, erhoterapiia do realizatsii funktsii profesiinoi diialnosti [Preparation of students of the specialty Physical therapy, occupational therapy for the implementation of the functions of professional activity]. Ukraine. Nation’s Health, 2, 154-155 [in Ukrainian].

Chepurna, N. (2020). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi terapii ta erhoterapii v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy [Professional training of future specialists in physical therapy and occupational therapy in higher education institutions of Ukraine]. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Pedagogy, 2, 102-109 [in Ukrainian].

Chmut, T. K., & Chaika, H. L. (2008). Etyka dilovoho spilkuvannia [Ethics of business communication]. Kyiv: Vikar [in Ukrainian].

Demchenko, L. V., & Demchenko, L. V. (2020). Model profesiinoi pidhotovky maibutnikh bakalavriv fizychnoi terapii, erhoterapii do reabilitatsii ditei doshkilnoho viku u protsesi vyrobnychoi praktyky [Model of professional training of future bachelors of physical therapy, occupational therapy for the rehabilitation of preschool children in the process of industrial practice]. Physical and Mathematical Education, 2(24.2), 28-32 [in Ukrainian].

Dziuba, I. M., Zhukovskyi, A. I. & Zhelezniak, M. H. (Eds.). (2016). Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine] (Vol. 16). Kyiv: Instytut entsyklopedychnykh doslidzhen NAN Ukrainy. Retrieved from https://esu.com.ua/article-51449 [in Ukrainian].

Fastivetz, A. V., Khomenko, P. V., Onipko, V. V., Emetc, A. V., & Skrinnik, Y. O. (2019). Medical aspects of specialist training in physical therapy and ergotherapy in the system of higher education of Ukraine. Wiadomosci Lekarskie, 72(5.2), 1098-1102.

Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].

Hrytsai, N. B. (2012). Metodychna kultura yak vazhlyvyi komponent systemy metodychnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia biolohii [Methodical culture as an important component of the methodical training system of the future biology teacher]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 7, 3-9 [in Ukrainian].

Kapska, A. Y. (2001). Sotsialna robota: deiaki aspekty roboty z ditmy ta moloddiu [Social work: some aspects of work with children and youth]. Kyiv: UDTsSSM [in Ukrainian].

Karpenko, Yu. (2021). Formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi terapii, erhoterapii do profesiinoi diialnosti v reabilitatsiinykh tsentrakh [Formation of readiness of future specialists in physical therapy, occupational therapy for professional activities in rehabilitation centers]. Education. Innovation. Practice, 9 (2), 23-29 [in Ukrainian].

Kopochynska, Yu. (2020). Introduction of innovative pedagogical technologies in the process of professional training of future specialists physical therapy, ergotherapy professionals. In Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries (pp. 337-352). Riga: Baltija Publishing.

Korinnyi, M. M., & Shevchenko, V. F. (2003). Korotkyi entsyklopedychnyi slovnyk z kultury [Short encyclopedic dictionary of culture]. Kyiv: Ukraina [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv: Yurnikom Inter [in Ukrainian].

Kryvulia, O. M. (2010). Filosofiia [Philosophy]. Kharkiv: KhNU imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].

Popovych, M. V. (1998). Narys istorii kultury Ukrainy [Essay on the history of culture of Ukraine]. Kyiv: ArtEk [in Ukrainian].

Shevchenko, L. I. (2008). Novyi slovnyk inshomovnykh sliv: blyzko 40 000 sliv i slovospoluchen [New dictionary of foreign words: about 40,000 words and phrases]. Kyiv: Arii [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

Hrytsai, N., & Andreieva, O. (2022). ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ, ЕРГОТЕРАПІЇ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (11), 100–107. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275568

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ