ПРАКТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ГУМАНІТАРНОЇ ГАЛУЗІ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • O. Lukyanenko
  • K. Krepak

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2022.11.275540

Ключові слова:

підготовка фахівця-гуманітарія, історія музики, історія мистецтв, первісність, методика, практичний компонент

Анотація

Дослідження покликане розкрити специфіку практичного компонента професійної підготовки майбутніх фахівців гуманітарної галузі під час вивчення історії музичного мистецтва. Акцент зроблено на вивченні першого блоку – історії музики первісності, одного з маловивчених та контраверсійних компонентів предметів мистецтвознавчого й культурологічного циклів. У статті проведено аналіз основних теорій походження музики та запропоновано варіанти побудови практичної частини дисциплін з ілюструванням кожного наукового пояснення відповідними аудіовізуальними матеріалами.

Автори аналізують методику створення і практичного застосування власної аудіотеки студента, яка може використовуватися під час опанування історії музики у первісну добу. У статті трактуються погляди на роль життя в середовищі первісного шуму; визначаються шляхи вивчення здобувачами освіти тлумачення звуку для людини первісності, зокрема, не з позиції «приємний-неприємний звук», а з позиції відтворюваності мелодії та ритму. Дослідження пропонує низку практичних вправ для того, аби студентові стала зрозумілою симетрія звукового ряду, який людина первісності створювала, копіюючи звуки тварин, є наслідком не лише симетрії звуків тварин, але й прямої геометричної симетрії світу природи. Наукова розвідка формує набір вправ, котрі допомагають студентові одночасно із визначенням уніфікованості темпоритмів природи, що вплинули на формування музики первісності, отримати розуміння наявності варіативності у, здавалося б, монолітному механічному світові живого.

Охарактеризовано практику залучення в освітньому процесі аудіовізуальних джерел, акцентовано увагу на евристичній моделі навчання, що вимагає від здобувачів освіти постійної пошукової діяльності та визначення власної траєкторії освітньо-наукового та професійного розвитку. Запропоновано практичні заняття, котрі стимулюють студента оволодіти сучасними методами дослідження та діджитал-знаряддями в галузі культури і мистецтва, майбутньої професії. Це дозволить закріпити наявні й розвинути нові професійні вміння та навички роботи в постійно змінному цифровому середовищі з урахуванням сталого розвитку та традиційних методик наукового пошуку.

Посилання

A History of Music. (2022). Retrieved from https://www.youtube.com/playlist?list=PLaoYKn5vw7_M6u3lqRBDm6453ybET-sKg

African Desert sound effects library. (2022). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=dPZRiutHCeE&ab_channel=GeorgeVlad

Before Music. (2022). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=cOw8RrK4eUU&list=PLaoYKn5vw7_M6u3lqRBDm6453ybET-sKg&index=2&ab_channel=Diacoustics

Brinck, I. (2008). From similarity to uniqueness: Method and explanation in comparative psychology. In L. S. Roska-Hardy, E. M. Neumann-Held (Eds.) Learning from Animals? Examining the Nature of human uniqueness. London: Psychology Press.

Frozen Tundra. Arctic Ambience. Retrieved from https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9780203889909-17/similarity-uniqueness-method-theory-comparative-psychology-ingar-brinck?context=ubx&refId=3335c152-dfdc-4305-aacc-0c3cff87b22a

Healy, K., McNally, L., & Ruxton G. D. (2013). Metabolic rate and body size are linked with perception of temporal information. Animal Behaviour, 86 (4), 685-696.

Heart rates of animals. (2022). Dino Animals. com. Retrieved from https://dinoanimals.com/animals/heart-rates-of-animals-top-10/.

Kleshchukov, V. P. (2021). Tantsiuvalnist yak chynnyk zhanrovo-stylistychnoi evoliutsii akademichnoho muzychnoho mystetstva [The dancer as a factor in the genre-stylistic evolution of academic musical art]. (PhD diss.). Odeska natsionalna muzychna akademiia imeni A. V. Nezhdanovoi, Odesa [in Ukrainian].

Nature Sounds. (2022). Retrieved from https://music.apple.com/us/artist/nature-sounds/188943426?l=ru

Onehher, A. Ya. (1963). Ya – kompozytor! [I am a composer!] Lenynhrad: Muzghyz [in Russian].

Osvitno-profesiina prohrama «Kulturolohiia» pershoho bakalavrskoho rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 034 Kulturolohiia haluzi znan 03 Humanitarni nauky [Educational and professional program «Culturology» of the first bachelor’s level of higher education in the specialty 034 Culturology of the field of knowledge 03 Humanities.]. (2002). Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Sounds of birds, rain, and jungle ambience. (2022). Nature Sounds. Retrieved from https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DX4PP3DA4J0N8

Standart vyshchoi osvity. Pershyi (bakalavrskyi) riven vyshchoi osvity. Stupin bakalavr. Haluz znan 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist 026 «Stsenichne mystetstvo» [Standard of higher education. First (bachelor) level of higher education. Bachelor’s degree. Field of knowledge 02 Culture and art, specialty 026 «Scenic art»]. (2021). Kyiv [in Ukrainian].

Tropical Swamp (2022). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=_XTebxxHO9Q&ab_channel=MichaelGhelfiStudios.

Ulishchenko, A. B. (2012). Metodyka vykladannia khudozhnoi kultury v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh: suchasni priorytety [Methods of teaching artistic culture in general educational institutions: modern priorities]. In V. M. Sheiko (Ed.), Culture of Ukraine (Vol. 38, pp. 40-48). Retrieved from http://rio-khsac.in.ua/culture_files/cu38.pdf [in Ukrainian].

Volcano Sounds During Eruptions (2022). Volcano World. Retrieved from https://volcano.oregonstate.edu/volcano-sounds-during-eruptions.

White, P.A. (2020). The perceived present: What is it, and what is it there for? Psychon Bull Rev, 27, 583-601.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ