РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙСТРІВ ЖИВОПИСУ ПОЛТАВЩИНИ

Автор(и)

  • L. Grytsenko
  • T. Saienko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2021.9-10.263616

Ключові слова:

Полтавщина, художньо-педагогічна діяльність, живопис, майстер живопису, регіональний аспект

Анотація

У статті розкрито актуальність та необхідність вивчення регіонального аспекту художньо-педагогічної діяльності майстрів живопису Полтавщини. З’ясовано сутність понять «художньо-педагогічна діяльність», «регіональний аспект художньо-педагогічної діяльності», «майстер живопису». У контексті обраної теми розглянуто творчий шлях та доробок відомих полтавських майстрів живопису ХХ ст. й сьогодення Валерія Мозока, Павла Волика, Володимира Бернаського, Володимира Мазура, Павла Горобця, Миколи Підгорного, Марини Рожнятовської, Дениса Городничого, Юрія Журки, Олександра Тарасенка, Віктора Бабенка; надано уваги формам педагогічної діяльності майстрів живопису. При цьому визначено, що не всі майстри обрали викладацький шлях, а такі як Марина Рожнятовська та Микола Підгорний не мають офіційного досвіду викладання, проте проводять значну кількість майстер-класів, ділячись своїми знаннями та вміннями з власного практичного досвіду.

На підставі результатів дослідження художньо-педагогічної діяльності майстрів живопису Полтавщини доведено доцільність вивчення й популяризації їхньої творчості майбутніми фахівцями у закладах вищої освіти, зокрема, в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка, де творчий доробок майстрів живопису Полтавщини інтегровано в дисципліни: на факультеті технологій та дизайну – «Малюнок і основи композиції» зі спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) і «Малюнок та живопис» спеціальності 015.10 Професійна освіта (Дизайн); на психолого-педагогічному факультеті – «Академічний живопис», «Живопис» для спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво).

Проведено висновок стосовно того, що викладений у статті матеріал підтверджує значущість регіонального аспекту художньої діяльності майстрів живопису Полтавщини, яка має широкі можливості для розвитку та втілення в життя нових творчих задумів, особливо в освітньому середовищі професійної підготовки. Вагомою при цьому визначено інтеграцію творчого доробку майстрів живопису Полтавщини у зміст дисциплін художнього спрямування в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка.

Посилання

Kyrychenko, A. M. (2006). Ukrainskyi narodnyi dekoratyvnyi rozpys [Ukrainian folk decorative painting]. Kyiv: Znannia-Pres [in Ukrainian].

Molodyi poltavskyi khudozhnyk Denys Horodnychyi [Young Poltava artist Denys Horodnychy]. (2021). Retrieved from https://canvas-ua.livejournal.com/67829.html [in Ukrainian].

Mykola Pidhornyi. Zhyvopys, hrafika [Mykola Pidgorny. Painting, graphics]. (2019). Retrieved from https://kultura-poltava.gov.ua/novyny/mikola-pidgornij-zhivopis-grafika/ [in Ukrainian].

Nevidome pro vidomykh: Maryna Rozhniatovska – unikalna maistrynia, yaka v kartynakh vidkryvaie dushu [Unknown about the famous: Marina Rozhnyatovska is a unique artist who reveals her soul in her paintings]. (2022). Retrieved from http://pnpu.edu.ua/news/nevidome_pro_vidomih-marina-rozhnyatovska-unikalna-majstrinya-yaka-v-kartinah-vidkriva%D1%94-dushu.html [in Ukrainian].

Pam’iataiemo: Oleksandr Tarasenko – poltavskyi khudozhnyk i vykladach, heroi rosiisko-ukrainskoi viiny [We remember: Oleksandr Tarasenko is a Poltava artist and teacher, a hero of the Russian-Ukrainian war]. (2022). Poltavshchyna: internet-vydannia [Poltava region: online publication]. Retrieved from https://poltava.to/project/7291/ [in Ukrainian].

Pavlo Matviiovych Horobets [Pavlo Matviyovych Horobets]. (2019). Retrieved from https://www.nshu.pl.ua/pavlo-matviyovych-horobets.html [in Ukrainian].

Pavlo Volyk: Albom [Pavlo Volyk: Album]. (2007). Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Piddubna, O. M. (2013). Formuvannia tvorchoi aktyvnosti maibutnikh vchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u protsesi zaniat zhyvopysom [Formation of creative activity of future teachers of fine arts in the process of painting]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal, 1, 70-73 [in Ukrainian].

Poltavskyi khudozhnyk Babenko Viktor Savelievych [Poltava artist Babenko Victor Savelyevich]. (2021). Retrieved from https://socrealizm.com.ua/

gallery/artist/babenko-vs-1957 [in Ukrainian].

Poltavskyi khudozhnyk Mozok Valerii Leontiiovych [Poltava artist Mozok Valery Leontiyovych]. (2021). Retrieved from https://socrealizm.com.ua/gallery/artist/

mozok-vl-1940 [in Ukrainian].

Sotska, H., & Shmelova, T. (2016). Slovnyk mystetskykh terminiv [Dictionary of artistic terms]. Kherson: Vydavnytstvo «Star» [in Ukrainian].

Vyhovska, O. I. (1997). Tvorcha pedahohichna diialnist [Creative pedagogical activity] (Vol. 2). Kyiv: NPU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-07

Як цитувати

Grytsenko, L., & Saienko, T. (2021). РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙСТРІВ ЖИВОПИСУ ПОЛТАВЩИНИ. Українська професійна освіта=Ukrainian Professional Education, (9-10), 113–121. https://doi.org/10.33989/2519-8254.2021.9-10.263616

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ