ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2519-8254.2021.9-10.263597Ключові слова:
магістр професійної освіти, професійна підготовка, проєктний менеджмент, проєкт, соціально-культурне проєктуванняАнотація
У статті розкрито особливості застосування проєктного менеджменту в підготовці магістрів професійної освіти. Розглянуто теоретичні аспекти проєктного менеджменту як технології трансформації освіти. Обґрунтовано актуальність використання технології проєктного менеджменту у підготовці обраної категорії фахівців. Досліджено основні переваги проєктного підходу як методологічної основи трансформації професійної освіти, що дозволяє встановити баланс між академічними знаннями та практичними вміннями здобувачів вищої освіти.
Потрактовано «проєктний менеджмент» в освіті як управлінську діяльність викладача-менеджера, спрямовану на створення сприятливих умов розробки й виконання проєктів як специфічної професійної діяльності, зорієнтованої на короткострокову мету. Розглянуто соціально-культурне проєктування як інноваційну, творчу діяльність майбутніх викладачів професійної освіти, спрямовану на виявлення причин виникнення соціокультурних проблем, аналіз реального стану об’єкта, розробку шляхів і засобів досягнення проєктної мети. З’ясовано основні показники вільного володіння методами проєктного менеджменту: знання принципів і методів управління проєктом (планування, організація, складання графіків виконання, контроль за здійсненням етапів проєкту, управління просуванням для досягнення мети, відстеження результатів); досвід у галузі управління – застосування управлінських умінь створення команди та її діяльності для досягнення цілей організації, з урахуванням конкретних умов.
Проведено висновки щодо того, що зазначена технологія забезпечує позитивну динаміку рівнів професійної компетентності як здобувача вищої освіти, так і керівника освітньої програми та керівника закладу освіти. Це дає підстави для твердження, що успішність життєдіяльності закладу освіти, його конкурентоспроможність можна забезпечити, використовуючи методи проєктного менеджменту в підготовці майбутніх магістрів професійної освіти, а такий підхід сприятиме інноваційному розвиткові закладів освіти в постійно змінюваному освітньому середовищі.
Посилання
Dovhan, L. Ye., Mokhonko, H. A., & Malyk, I. P. (2017). Upravlinnia proektamy [Project management]. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho [in Ukrainian].
Gumz, J. (2010). Project management is not project management is not project management. Paper presented at PMI® Global Congress 2010 – North America, Washington, DC. Newtown Square, PA: Project Management Institute. Retrieved from http://www.pmi.org/learning/library/project-management-industry-based-constraints-6542.
Horbachenko, S. A. (2020). Proektnyi menedzhment [Project management]. Odesa: NU «OIuA» [in Ukrainian].
Ivasiv, O. V. (2020). Upravlinnia proiektamy u zakladi osvity [Project management in an educational institution]. In V. P. Kravets, & H. M. Meshko (Eds.), Aktualni problemy upravlinnia zakladamy osvity v konteksti stratehii modernizatsii osvitnoi haluzi [Actual problems of management of educational institutions in the context of the strategy of modernization of the educational sector] (pp. 50-57). Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka [in Ukrainian].
Kalinina, L. M., & Kapusterynska, T. D. (2007). Proekt innovatsiinoi shkoly: stratehichne planuvannia, innovatsiiamy [Innovative school project: strategic planning, innovation]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Kravchenko, L., Bilyk, N., Onipko, V., Plachynda, T., & Zavitrenko, A. (2021). Professional mobility of the manager of a secondary education institution as the basis of his or her self-development. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 13(1), 417-430. Retrieved from https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2534.
Luk’ianova, L. (2009). Tekhnolohiia orhanizatsii proektnoi diialnosti [Technology of organization of project activity]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 10, 16-21 [in Ukrainian].
Marmaza, O. I. (2003). Proektnyi pidkhid do upravlinnia navchalnym zakladom [Project approach to educational institution management]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Mostenska, T. L. (2018). Upravlinnia proiektamy [Project management]. Kyiv: Vydavnychyi dim Kondor [in Ukrainian].
Oliinyk, V. V., & Frekh, F. (Eds.). (2016). Proiektnyi menedzhment dlia innovatsiinoho rozvytku osvitnikh orhanizatsii Ukrainy [Project management for innovative development of educational organizations of Ukraine]. Kyiv [in Ukrainian].
Pidlasyi, I. P. (2004). Praktychna pedahohika abo try tekhnolohii: interaktyvnyi pidruchnyk dlia pedahohiv rynkovoi systemy osvity [Practical pedagogy or three technologies: an interactive textbook for teachers of the market education system]. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Riabova, Z. V. (2013). Naukovi osnovy marketynhovoho upravlinnia v osviti [Scientific foundations of marketing management in education]. Kyiv: Ped. dumka [in Ukrainian].
Syzonenko, H. S. (Ed.). (2000). Perspektyvni osvitni tekhnolohii [Promising educational technologies]. Kyiv: Hopak [in Ukrainian].
Vashchenko, L. (2003). Upravlinnia osvitnimy proektamy [Management of educational projects]. In I. H. Yermakov (Ed.), Metod proektiv: tradytsii, perspektyvy, zhyttievi rezultaty [Project method: traditions, perspectives, life results] (pp. 30-37). Kyiv: Departament [in Ukrainian].
Zazulina, L. V. (2006). Pedahohichni proekty [Pedagogical projects]. Kam’ianets-Podilskyi: Abetka – NOVA [in Ukrainian].