НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З КОМП’ЮТЕРНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • M. BYRKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.5.201346

Ключові слова:

освітній процес, професійна підготовка, фахівці з комп’ютерної інженерії, заклад вищої освіти, здоров’язбережувальна компетентність

Анотація

У статті на засадах системного аналізу джерельної бази запропоновано власне бачення автором напрямів удосконалення освітнього процесу майбутніх фахівців комп’ютерної інженерії  як представників гіподинамічних професій у закладах вищої освіти. З’ясовано на основі аналізу низки освітньо-професійних програм підготовки таких фахівців, що освітній процес потребує розвитку в двох напрямах: посилення гуманітарного (зокрема, правового) складника ОПП і забезпечення поглибленого викладання професійно-зорієнтованого фізичного виховання. Доведено, що існують два сучасних пріоритети освітнього процесу професійної підготовки майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії: необхідність включення до освітніх програм тих навчальних дисциплін, які будуть сприяти формуванню патріота, свідомого громадянина України, юридично грамотного та відповідального професіонала, а також тих курсів, під час вивчення яких відбуватиметься формування здоров’язбережувальної компетентності як сукупності компетентностей щодо дбайливого ставлення до свого здоров’я і здоров’я оточуючих людей. Тому пропоновано включення до освітніх програм підготовки майбутніх фахівців з комп’ютерної інженерії історичних, правових та суспільствознавчих навчальних дисциплін, опанування якими сприятиме підвищенню рівня гуманітарної освіти сучасної молоді. Оскільки доведено, що необхідним для сучасного молодого фахівця є збереження свого здоров’я та підтримка рухової активності, що слід пропагувати в освітньому процесі, то перспективними напрямами подальших наукових пошуків визначено такі: наукове обґрунтування структурно-логічних схем підготовки майбутніх фахівців гіподинамічних професій; необхідність запровадження у практику освітньої діяльності закладів вищої освіти принципу гармонійного поєднання в освітніх програмах майбутніх фахівців гіподинамічних професій гуманітарного складника поряд із професійно-орієнтованими дисциплінами з фізичного виховання.

Посилання

Avramenko, O. (2013). Netradytsiini vydy rukhovoi aktyvnosti yak faktor udoskonalennia suchasnoi systemy fizychnoho vykhovannia [Non-traditional types of physical activity as a factor of improvement of the modern physical education system]. V Tekhnolohii zdorov’iazberezhennia v zahalnoosvitnikh i vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy: problemy i perspektyvy [Health technologies in general and higher education institutions of Ukraine: problems and perspectives]: Proceedings of the International Scientific Conference (pp. 80-83). Poltava [in Ukrainian].

Babina, T. V., & Tsvirkun, N. H. (2019). Formuvannia zdorov’iazberihaiuchykh kompetentnostei [Formation of health- saving competences]. Biolohiia [Biology], 23/24, 82-100 [in Ukrainian] .

Batiievska, T. (2012). Proektuvannia navchalnoho protsesu maibutnikh fakhivtsiv yak pedahohichna problema [Designing the educational process of future specialists as a pedagogical problem]. Pedagogical Sciences, 54. 64-69. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/985 [in Ukrainian].

Byrka, M. F. (2019). Sim bazovykh psykholoho-pedahohichnykh zakoniv efektyvnoho profesiinoho rozvytku vchytelia [Seven basic psychological and pedagogical laws of effective teacher professional development]. RESEARCH BULLETIN. Series: Pedagogical Sciences, 174, 32-36 [in Ukrainian].

Kholchenkova, N. M. (2017). Formuvannia zdorov’iazberezhuvalnoi kompetentnosti yak suchasna naukovo-pedahohichna problema [Formation of health-saving competence as a modern scientific and pedagogical problem]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. Physical education and sports], 147(2), 138-141 [in Ukrainian].

Kyrylenko, H. & Kyrylenko, O. (2008, November). Formuvannia kompetentnosti zdorov’iazberezhennia u maibutnikh pedahohiv [Building health competencies for future educators]. V Ozdorovlennia zasobamy osvity: rehionalnyi aspekt [Wellness education: a regional dimension]: Proceedings of the International Scientific Conference (pp. 119-126). Poltava [in Ukrainian].

Pro osvitu [On Education]. № 2145-VIII. (2017). Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu [Pro vy`shhu osvitu]. № 1556-VII. (2014). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556- 18 [in Ukrainian].

Tekliuk, R. V., & Serheta, I. V. (2019). Problemy monitorynhu zdorov’iazberihaiuchoi kompetentnosti suchasnykh pidlitkiv [Problems of monitoring the health-care competence of modern adolescents]. Dovkillia ta zdorov’ia [Environment and health], 1, 17-22 [in Ukrainian].

Zhalii, R. V. (2018). Innovatsiini tekhnolohii fizychnoho vykhovannia zdobuvachiv vyshchoi osvity: poniattia, vydy, praktychni rekomendatsii dlia vykorystannia [Innovative Physical Education Technologies for Higher Education Applicants: Concepts, Types, Practical Guidelines for Use]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka: Pedahohichni nauky [Bulletin of the Lugansk National Taras Shevchenko University: Pedagogical Sciences], 4, 31-37 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ