РОЗВИТОК ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ

Автор(и)

  • L. NICHUHOVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2019.5.201337

Ключові слова:

педагог, інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, ма гістерська підготовка

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітні навчальні заклади шляхом створення належних умов для якісної інклюзивної освіти. Метою статті є теоретичне обґрунтування інструментальних характеристик, що дозволяють оцінювати динаміку розвитку професійної готовності майбутніх педагогів до реалізації інклюзивного навчання в умовах магістратури. Завданнями дослідження, по-перше, визначення компонентів, критеріїв і показників готовності майбутнього педагога до інклюзивного навчання на основі системного підходу; по-друге, з’ясування вимог до знань та педагогічних умінь, які сприяють формуванню загальних і фахових компетентностей, опанування якими забезпечує достатній рівень інтегральної компетентності як основи розвитку професійної готовності майбутнього педагога до реалізації інклюзивного навчання. Для розв’язання першого завдання розроблено і теоретично обґрунтовано систему компонентів, критеріїв і показників розвитку професійної готовності майбутнього педагога в умовах магістратури. Для розв’язання другого завдання виявлено бар’єри, які заважають успішній реалізації інклюзивних процесів, розроблено вимоги до знань та педагогічних умінь студентів магістратури до майбутньої професійної діяльності, визначені перспективні орієнтири щодо організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх педагогів до інклюзивного навчання.

Посилання

Blândul ,V., Bradea, A. (2017). Developing psychopedagogical and methodical competences in special / Inclusive education teachers. Problems of education in the 21stcentury, 75-4, 335-343. Retrieved from http://oaji.net/articles/2017/457-1503750561.pdf

Kolupaieva, A. A. (2009). Inkliuzyvna osvita: realii ta perspektyvy. [Inclusive education: realities and perspectives]. Kyiv: Sammit-Knyha [In Ukrainian].

Kupras, V. V., Krupenyna, N. A., Rodiimentko, I. M., Kolupaieva, A. A. (2018). Osvitno-profesiina prohrama druhoho (mahisterskoho) rivnia [Educational and professional program of the second (master’s) level]. Dnipro [In Ukrainian].

Kuzava, I. B. (2010). Problema profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv do roboty z ditmy z osoblyvymy potrebamy v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [The problem of professional training of future teachers to work with children with special needs in inclusive learning]. Naukovyi visnyk Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Scientific Bulletin of Volyn National University named after Lesya Ukrainka],14, 40-44 [In Ukrainian].

P’iatakova, T. (2012). Rozvytok inkliuzyvnoi kompetentnosti: shveitsarskyi dosvid [Developing inclusive competence: Swiss experience]. Studies in Comparative Education, 1(11), 93-98 [In Ukrainian].

Sadova, I. (2015). Osoblyvosti pidhotovky maibutnoho vchytelia do navchannia ditei z osoblyvymy potrebamy v umovakh inkliuzyvnoi osvity [Peculiarities of preparing a future teacher to teach children with special needs in inclusive education]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 14, 313-318. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2015_14_45 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ