ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ НЕФОРМАЛЬНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ У СВІТОВОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • M. LESHENKO
  • N. SULAEVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2519-8254.2017.1.201308

Ключові слова:

неформальна освіта, неформальна мистецька освіта, освіта дорослих

Анотація

У статті представлено результати ретроспективного аналізу досвіду організації неформальної освіти, зокрема, й мистецької, у світовому педагогічному просторі. Наголошено, що важливим складником міжнародної діяльності України в царині мистецтва є співпраця з країнами, неформальна освіта в яких уже понад півстоліття перебуває в колі важливих стратегічних завдань освітньої політики. З-поміж таких схарактеризовано окремі аспекти становлення й розвитку неформальної освіти в Сполучених Штатах Америки, представлено хід та результати експерименту для виявлення ефективності впливу неформальної мистецької освіти на якість навчання студентів і магістрантів Канади, описано стан розвою неформальної освіти в Данії, Ізраїлі, Нідерландах, Норвегії, Фінляндії, підкреслено унікальність системи неформальної освіти Швеції як такої, що має найглибше коріння та вирізняється найбільш розгалуженою мережею навчальних гуртків, асоціацій та народних шкіл, в яких послуговується неперервною пізнавальною активністю переважна більшість населення країни. Окрему увагу приділено стану неформальної мистецької освіти в нашій країні, що характеризується входженням України в Європейську асоціацію установ вільного часу дітей та молоді (European Association for Leisure Time Institutions of Childrenand Youth, EAICY), участю в зарубіжних проектах з надання неформальної освіти, розробкою програм розвитку неформальної освіти. Наголошено, що в рамках співпраці зарубіжні колеги відзначають високий рівень результатів мистецької діяльності художньо-творчих колективів вищих педагогічних навчальних закладів, учасники яких отримують у них неформальну мистецьку освіту.

Посилання

Davydova V. D. Neformaljna osvita doroslykh u navchaljnykh ghurtkakh Shveciji : avtoref dys. … kand. ped. nauk : spec. 13.00.01 “Zaghaljna pedaghoghika ta istorija pedaghoghiky”. K., 2008. 20 s.

Kats G. Opyt sistemnogo analiza neformalnogo evreyskogo obrazovaniya. Byulleten neformalnogo evreyskogo obrazovaniya. 2009. No 17. URL: www.judaicaru.org/ .../buleten_cneo_17

Konvencija OON pro prava dytyny. K. : Stolycja, 1997. 32 s.

Sulajeva N. V. Neformaljna mystecjka osvita majbutnikh uchyteliv u khudozhnjo-tvorchykh kolektyvakh : dys.. … d-ra ped. nauk : 13.00.04 “Teorija i metodyka profesijnoji osvity”. K., 2014. 591 s.

Mezirow J. Understanding Transformation Theory. Adult Education Quarterly. (Summer 1994). 44, No. 4. P. 222–244.

Repères : Manuel pour la pratique de l'education aux droits de l'homme avec les jeunes. Council of Europe. 2002. 305 p. : http://www.books.google.com.ua.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ, НАДБАННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ